خبرگزاری کار ایران

خرید ادویه مرغوب، راز خوشمزگی غذاها

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۰۹۶

اگر شما هم دوست دارید غذاهایتان خوشمزه باشد و عطر و طعم به‌یادماندنی برای فرزندان و نوه‌هایتان داشته باشد، این مطلب را از دست ندهید. ما می‌خواهیم درباره خرید ادویه مرغوب و رازهای آن با شما صحبت کنیم.

خرید ادویه مرغوب، راز خوشمزگی غذاها

یادش به خیر! عطر و بوی غذای مادربزرگ! مادربزرگ من از آن دسته خانم‌هایی بود که عطر و بوی دست‌پختش تا چند خانه آن طرف‌تر هم می‌رفت. تا وقتی که کوچک بودم راز این خوشمزگی و عطر و بو را نمی‌دانستم. اما وقتی بزرگ‌تر شدم فهمیدم که مادربزرگ من از ادویه‌های خوبی در غذاهایش استفاده می‌کند. راز خوشمزگی غذاهای مادربزرگ هم خرید ادویه مرغوب بود.

اکنون خرید ادویه مرغوب مثل پنجاه سال پیش کار آسانی نیست. با اینکه انواع برندهای مختلف و عطاری‌های متفاوت هستند که ادویه‌های خوش رنگ و لعابی می‌فروشند اما همین امر، تشخیص و انتخاب را سخت کرده است. کدام ادویه، ادویه مرغوب است؟ ویژگی‌های ادویه مرغوب چیست؟ اگر شما هم دوست دارید غذاهایتان خوشمزه باشد و عطر و طعم به‌یادماندنی برای فرزندان و نوه‌هایتان داشته باشد، این مطلب را از دست ندهید. ما می‌خواهیم درباره خرید ادویه مرغوب و رازهای آن با شما صحبت کنیم.

شناخت ادویه مرغوب

ادویه علاوه بر آشپزی، کاربرد دارویی هم دارد. اولین مرحله برای خرید ادویه مرغوب، شناخت آن است. اما چطور می‌توان ادویه مرغوب را شناخت؟ برخی ادویه را بو می‌کشند، برخی آن را مزه می‌کنند، برخی هم بافت ادویه را بررسی می‌کنند. البته برای ادویه‌های بسته‌بندی فروشگاهی هیچ کدام از این کارها میسر نیست و تنها باید بر اساس تجارب قبلی خود خرید کنید. در ادامه روش شناخت چند ادویه اصیل و اصلی برای غذاهای ایرانی را بررسی می‌کنیم.

زردچوبه اصل؟

زردچوبه در بسیاری از غذاهای ایرانی استفاده می‌شود. به همین دلیل تشخیص زردچوبه مرغوب تأثیر زیادی روی خوشمزگی و خوش عطر و طعم شدن غذا دارد. فروشندگان، هر پودر زردی را می‌توانند به جای زردچوبه بفروشند. زردچوبه اصلی نارنجی نیست و رنگ زردی آن هم بیش از حد نیست. رنگ زرد زردچوبه، معمولی و بوی مطبوعش قابل تشخیص است. زردچوبه مرغوب، پودری صاف و یکدست است. زردچوبه اصلی، معمولاً دیر رنگ پس می‌دهد و رنگ زرد آن بسیار ملایم است. جالب است بدانید گاهی به دلیل خرید از فروشگاه‌های نامعتبر، نان خشک و پودر هویج زرد شده به جای زردچوبه می‌خرید. با خرید زردچوبه مرغوب و اصل می‌توانید عطر و طعم طبیعی آبگوشت و خورشت قیمه را بیش از پیش حس کنید.

دارچین با عطر و بوی نذری!

خرید ادویه مرغوب، راز خوشمزگی غذاها

خرید دارچین مرغوب

دارچین برای ما ایرانی‌ها یادآور غذای نذری است. دارچین را می‌توان به دو صورت پودری و چوب دارچین تهیه کرد. عده‌ای ترجیح می‌دهند چوب دارچین را تهیه و خودشان پودر کنند. اما عده‌ای به خاطر حساسیت یا کمبود وقت، ترجیح می‌دهند پودر آماده این ادویه را تهیه کنند. دارچین مرغوب، رنگ و عطر ملایمی دارد و اصلاً قهوه‌ای پررنگ نیست. دارچین مرغوب اگر با دست شما تماس پیدا کند تا ساعت‌ها بوی آن روی دست شما باقی خواهد ماند. گاهی ممکن است به جای خرید دارچین مرغوب، ترکیب پودر پوست فندق با آرد نشاسته و رنگ‌های شیمیایی یا ادویه سنای چینی را خریداری کنید. با خرید دارچین مرغوب از بی بی عطار، می‌توانید خوش‌طعم‌ترین غذاها و غذاهای نذری را بپزید.

فلفل سیاه با عطر تند ملایم!

فلفل سیاه از آن ادویه‌های پر مصرف ایرانی است که نه تنها در غذا، بلکه روی سفره هم آورده می‌شود. این ادویه را می‌توان به صورت ناساب تهیه کرد و در آسیاب خانگی آن را آسیاب و استفاده کرد. گاهی هم در فلفل‌ساب‌های کوچک ریخته و سر سفره آورده می‌شود. در صورتی که فلفل سیاه پودر شده تندی نداشته باشد و خیلی خشک باشد، فلفل سیاه مرغوب نیست. فلفل سیاه مرغوب، در صورتی که در آسیاب ریخته شود، کمی درشت و چرب است. با خرید فلفل سیاه نامرغوب، ممکن است خاک اره با ترکیب آرد عدس و تفالۀ زیتون بخرید. فلفل سیاه مرغوب بی بی عطار، همان فلفل سیاهی است که تمام خصوصیات فلفل سیاه مرغوب را دارد.

هل به رنگ سبز زیتونی!

خرید ادویه مرغوب، راز خوشمزگی غذاها

راهنمای خرید ادویه مرغوب

ترکیب چای سیاه با هل، از خوشمزه‌ترین نوشیدنی‌های گرم ایرانی است. هنگام خرید هل دقت کنید که هل مرغوب، هلی درشت، با پوست ضخیم و رنگ سبز زیتونی (کمی سبز پررنگ) است. در صورتی که هل‌ها زرد و یا رنگ و رو رفته باشند یا هل ها بسیار کهنه هستند و یا هل با رنگ مصنوعی ترکیب شده است.

زعفران با همان رنگ و طعم همیشگی!

زعفران، چاشنی اصیل ایرانی است که در همه جای دنیا، بسیار شناخته شده است. زعفران در زمرۀ سوغات‌های لوکس ایران و برخی شهرهای استان خراسان نیز محسوب می‌شود. همه‌ساله در پاییز، عده زیادی از کارگران زحمت‌کش در زمین‌های برداشت زعفران، این چاشنی مرغوب و گران‌قیمت را به سختی و با زحمت زیاد برداشت می‌کنند. اگر بخواهید زعفران مرغوب و اصل به دستتان برسد می‌توانید به صورت مستقیم از زمین دار خرید کنید یا زعفران را با گلش خریداری و خودتان آن را پاک کنید. اما این کارها بسیار زمان‌بر است. برخی افراد هم به بوی گل زعفران حساسیت دارند و برایشان مناسب نیست. برای خرید زعفران مرغوب، دقت کنید که زعفران مرغوب یک‌دست است و خرده‌ریزه ندارد. اگر برای خرید زعفران مرغوب دقت نکنید ممکن است ریشه چغندر تحویل بگیرید!

فلفل قرمز با عطر و بوی تند!

خرید فلفل قرمز مرغوب نسبت به خرید ادویه‌های دیگر، کار آسان‌تری است. البته ما به شما توصیه می‌کنیم هیچ‌گاه در فروشگاه ادویه، فلفل قرمز را تست نکنید. اگر می‌خواهید فلفل قرمز مرغوب را تشخیص دهید کافی است مقداری از آن را بو کنید. اگر سریع به خارش پوست و عطسه افتادید و گلو و بینی شما سوزش گرفت، فلفل قرمز مرغوب خریداری نموده‌اید. اگر فلفل قرمز خریداری شده، تندی نداشت، بدانید به جای فلفل قرمز مرغوب، پودر گوجه خشک شده و رنگ شیمیایی غیرمجاز خریده‌اید.

 فلفل قرمز مرغوب، اغلب رنگ قرمز ندارد. فلفل قرمز اصل، رنگ قرمز مایل به نارنجی دارد. برای تهیه فلفل قرمز مرغوب می‌توانید فلفل تند سبز تابستانه را در آفتاب بگذارید تا قرمز و خشک شود، سپس آن را آسیاب کنید. البته این کار بسیار سخت و طاقت‌فرسا است. ما به جای این کار، خرید فلفل قرمز مرغوب از بی بی عطار را به شما توصیه می‌کنیم.

کمی سماق با کباب!

ما ایرانی‌ها، سماق را با کباب می‌خوریم تا اوریک‌اسید خون، بر اثر خوردن گوشت کباب، بالا نرود و نقرس نگیریم. حال تصور کنید هر چه سماق می‌خوریم نامرغوب و تقلبی باشد! سماق در دو رنگ زرشکی و قهوه‌ای کمرنگ و ملایم در بازار وجود دارد. معمولاً سماق زرشکی طرفداران بیشتری دارد. سماق اصل، عطر سماق واقعی را دارد. اگر سماق را بو کردید و بوی غوره یا زرشک داشت، سماق نامرغوب است. گاهی حتی به جای سماق از پودر گل ختمی استفاده می‌شود. استفاده از این پودر برای برخی افراد مانند زنان باردار، عوارض جبران‌ناپذیری به همراه دارد. به همین دلیل خرید سماق مرغوب بسیار حائز اهمیت است. با خرید ادویه و سماق مرغوب از بی بی عطار سلامتی را به خودتان هدیه دهید.

غذا و چای با طعم میخک واقعی!

میخک هم در غذاها به عنوان چاشنی و هم برای تهیه چای میخک کاربرد زیادی دارد. خوردن چای میخک از سرماخوردگی در فصول سرد جلوگیری می‌کند. هنگام تهیه میخک دقت کنید که میخک شکلی شبیه به میخ دارد و میخک مرغوب سرش از پایه آن روشن‌تر است. اگر میخک مرغوب و تازه را عمودی در آب بیندازید داخل آب شناور می‌شود اما میخک نامرغوب روی آب شناور می‌ماند.

راهنمای خرید ادویه مرغوب

اگر شما هم با خواندن مطالب بالا، دچار تردید برای خرید ادویه شدید نگران نباشید. با خرید ادویه بی بی عطار می‌توانید خرید ادویه مرغوب با بالاترین کیفیت را تجربه کنید. بی بی عطار، رنگ و بوی غذای مادربزرگ‌ها را برای شما به ارمغان می‌آورد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز