خبرگزاری کار ایران

دکوراسیون داخلی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۹۳۰

دکوراسیون داخلی ساختمان مهمترین عنصر جلوه دهنده تزیینات داخلی است. انتخاب رنگ و هماهنگی رنگ امیزی مبلمان و دکوراسیون داخلی هر ساختمان در اولویت قرار دارد که ابتدا طراحی آن توسط طراح انجام می پذیرد.

دکوراسیون یک فضا، حاصل در کنار هم قرار گرفتن عناصر متعددی است. هنگامی که در میان آنها رابطه ای قابل قبول و مطلوب وجود داشته باشد، منجر به فضایی دلپذیر، زیبا و در نهایت راحت و کارا می شود. به طور کلی می‌توان گفت در یک فضا عناصر به سه دسته عمده تقسیم می شوند که شامل موارد زیر می باشد:

عناصری که بیشترین هدف به کارگیری آنها در محیط کار ضروری است.

عناصری که همزمان کاربردی و دکوراسیونی هستند.

عناصری که بیشتر نقش دکوراسیونی و تزیینی را در فضا برعهده دارند.

آنچه که همواره باید مد نظر قرار گیرد آنست که هر فضای داخلی اعم از محل کار، تفریح یا سکونت، قابلیت زیبا شدن را دارد؛ تنها بایست از اصول و عوامل سازمان بندی صحیح بعلاوه کمی ذوق و سلیقه استفاده کرد تا شرایط مناسب و دلخواه پدید آید. شروع کار در فضاسازی و تزئین باید عاری از جنبه های ذهنی و خیال پردازی غیر واقعی باشد.

هدف از دکوراسیون داخلی چیست

طراحی دکوراسیون داخلی به عنوان یک علم محسوب می‌شود و با استفاده از آن در مکان های مختلف می توان اهداف بسیار مهمی را دنبال کرد. به طور مثال طراحی دکوراسیون داخلی مغازه ها و فروشگاه ها می تواند باعث جلب و جذب بیشتر مشتری شود. همچنین طراحی دکوراسیون داخلی محیط های اداری باعث ایجاد یک فضای امن برای کارمندان می‌شود و با احساس راحتی که در آنها ایجاد می‌کند راندمان کاری را بالا میبرد .

طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای درمانی باعث کاربردی تر شدن فضا، ایجاد یک محیط آرام برای کادر درمان و بیماران می‌شود و در خانه های مسکونی یک فضای راحت، گرم و پر از آرامش و صمیمیت را فراهم می‌کند. همچنین در قسمت های عمومی مثل مترو و اتوبوس و غیره می‌توان باعث رفع نیاز افراد استفاده‌کننده شد.

عملکرد

اولین عنصری که باید مدنظر قرار گیرد عملکرد و نحوه استفاده از فضای داخلی است. یک چهار دیواری می‌تواند به عنوان اتاق خواب، نشیمن، اتاق بچه، آشپزخانه، سالن ورزش، فروشگاه یا اداره شخصی برای فعالیت مشخص قرار گیرد. ضروری است با استفاده از عواملی چون نورپردازی و چیدن مبلمان تقسیم شود تا عملکرد هر یک دقیقآ مشخص شود.

دکوراسیون داخلی

افراد

نیازهای یک خانواده پر جمعیت با احتیاجات فردی مجرد متفاوت است. زمانی را که افراد خانواده با هم یا جدا از هم در منزل صرف میکنند نیز از عواملی مهم در دیزاین خانه بشمار میرود به همین دلیل منظور داشتن سلیقه کلیه اعضای خانواده ضروری است.

آسایش

در نظر گرفتن آسایش ساکنان خانه بیش از زیبایی در دکوراسیون دارای اهمیت است. اتاق زیبا اما غیر قابل استفاده به مرور زمان به جایگاه ارواح تبدیل میشود. محل کار زندگی یا استراحت چنانچه شرایط مناسب و راحتی فراهم ننماید دارای فضای سنگین و کسالت باری شده که سبب می شود افراد را از خود گریزان کند. نقش عمده معماری و تزئین داخلی درواقع ایجاد محیطی مناسب برای زیستن و فعالیت های انسانی است.

ویژگی های دکوراسیون داخلی

منظره اتاق، میزان نور طبیعی و خصوصیات معماری ساختمان از دیگر عواملی هستند که قبل از شروع تزئین باید مدنظر قرار گیرند. این عوامل اجزا ثابتی را تشکیل میدهد که تغییر آنها و پس از اتمام کار دیگران امکان پذیر نیست. لذا ترکیب بندی را طوری باید انجام داد که از جنبه‌های مثبت این ویژگی‌ها حداکثر بهره‌ برده‌شود.

نقشه و پلان

انجام کار چه در ساختمانی نو و چه تغییر دکور یک ساختمان کهنه باشد باید با در نظر گرفتن شکل فضا و پیاده کردن نقشه آن صورت گیرد. کشیدن نقشه یکی از ضروری ترین اقدامات در دکوراسیون داخلی است.

مبلمان یا تغییر رنگ بر روی نقشه امری ساده و بدون هزینه است اما ارتکاب هر اشتباه پس از اتمام کار به قیمت صرف هزینه اضافی و انجام دوباره کار است. نقشه نه تنها فضای قابل استفاده را پیشاپیش نمایش میدهد بلکه به کمک آن میتوان تعداد و اندازه اسباب و وسایل مورد نیاز را نیز مشخص کرد.

نورپردازی در معماری داخلی

ضمن کشیدن نقشه، مناطقی که از آنجا نور طبیعی به داخل تابیده میشود و نواحی تاریک، همچنین تعداد چراغهای سقفی و آباژور با تعیین محل دقیق آنها لازم است مشخص گردند. محاسبه رو شنائی عمومی و نقاطی که احتیاج به نور بیشتری برای مطالعه یا کار دارند واجد اهمیت خاصی است.

سطوح در دکوراسیون داخلی

سطوح اصلی اتاق شامل سقف و کف ودیوار ها است؛ پرده‌ها روکش مبل و صندلی، سطح درها و پنجره ها نیز سطوح کوچکتر را تشکیل می دهند. رنگ، نقش، بافت در بزرگ یا کوچک جلوه دادن اتاق موثر است. نقوش درهم و رنگهای تند بر سطوحی که نام بردیم قدرت جلب توجه بیشتری داشته و فضا را شلوغ و کوچک خواهند کرد.

طاقچه ها، ارسی ها، هشتی ها، حوض ها و باغچه ها تنها شماری از عناصر کالبدی طراحی داخلی در ایران هستند. روش معماران گذشته ایرانی در به کارگیری این عناصر، در راستای آن بوده تا از جذابیت فرم کاسته شود و به غنای فضا افزوده گردد. این همان هندسه همراه با تزئینات است.

به نظر می رسد طراحی داخلی در ایران، از یک سو در طرح نوستالژیای طاقچه ها و اُرسی های قدیم گرفتار مانده و از سوی دیگر به دکوراسیون و ابعاد دراماتیک و تزئینی فضاها تقلیل یافته است. با تمام اینها، طراحی داخلی فرآیندی است که همزمان می بایست عوامل زیباشناختی و عملکردی را سامان دهد. طراحی داخلی یک ساختمان،حضور شخص در فضا و ویژگی های فضایی که انسان در آن قرار می گیرد، می تواند تداعی کننده برخی اصولی باشد.

دکوراسیون داخلی عرشا هوم

شرکت خانه معماری عرشا با برند اختصاصی عرشا هوم، برگرفته از مهندسین مجرب عمران و معماری آماده خدمت رسانی در زمینه طراحی داخلی و خارجی ساختمان و کلیه امور مربوط به ساخت و ساز آپارتمان و ویلا، بازسازی ساختمان می‌باشد. یکی از اولین و مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای بازسازی خانه یا تعمیرات ساختمان خود انجام دهید، جمع کردن یک تیم حرفه ای است. برای انجام این کار،کسانی را انتخاب کنید که تجربه عالی در این زمینه دارند و می‌دانند با توجه به خواسته‌های شما چگونه خانه‌تان را به جایی تبدیل کنند که همواره آرزویش را دارید.

تیم طراحی شرکت عرشا هوم، از طراحی تا اجرای پروژه همراه شما می باشد تا بتوانید بهترین تصمیم جهت تغییر دکوراسیون و انتخاب مبلمان ، متناسب با سلیقه خودتان داشته باشید.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز