خبرگزاری کار ایران

بازار کار معماری بهتره یا عمران ؟ | توصیه ای مهم به دانشجویان

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۸۲۴

به نظر شما بازار کار معماری بهتره یا عمران و کدام رشته پولساز تر بوده و آینده شغلی بهتری را برای دانشجویان رقم می زند. یکی از مهمترین سوالاتی که ذهن بسیاری از دانشجویان رشته های معماری و عمران را به خود مشغول کرده است، این سوال است که آیا بازار کار معماری بهتره یا عمران ، در پاسخ به این سوال قصد داریم تا به مقایسه کاملی میان این دو رشته بپردازیم و در انتها با پاسخی قانع کننده به شما بگوییم که بازار کار و وضعیت شغلی کدام یک از رشته های عمران یا معماری در کشور ما شرایط مطلوب تری دارد.

تفاوت های رشته عمران با معماری در چیست؟

  • نرم افزارهای مورد استفاده برای دانشجویان
  • دروس دانشگاهی
  • شرح وظایف مهندسی
  • مهارت های لازم

معرفی رشته عمران (سازه)

رشته عمران یا سازه یکی از  پر طرفدارترین رشته های مهندسی است که ارتباطی مستقیم با حوزه ساخت و ساز دارد. نحوه ساخت سازه و فونداسیون و بررسی توان مقاومت آن ها از مهمترین  پارامترهای این رشته به شمار می رود.

رتبه موردنیاز برای قبولی رشته عمران در هر دانشگاهی متفاوت است. اما بدیهی است که دانشگاه های خوب ایران مانند دانشگاه شریف یا دانشگاه تهران برای پذیرفتن دانشجو در این رشته، نگاهی ویژه به رتبه های دو رقمی و سه رقمی کنکور خواهند داشت.

مهمترین مواردی که در رشته عمران توسط مهندسین انجام می شود، عبارتند از:

  • تامین ایمنی سازه
  • انجام تمامی محاسبات مربوط به سازه
  • برآورد و تخمین تمام هزینه ها
  • نظارت صحیح و کامل بر نحوه ساخت ساختمان
  • طراحی و مدلسازی سازه و فونداسیون

معرفی رشته معماری

رشته معماری نیز مانند رشته عمران یکی از محبوب ترین رشته های مهندسی در ایران محسوب می شود. یک مهندس معمار باید تلفیقی از ریاضی و هندسه را با خلاقیت و هنر، برای ساخت و طراحی سازه  به کار بگیرد. رتبه مورد نیاز برای قبولی رشته معماری نیز مانند رشته عمران برای دانشگاه های خوب و درجه یک ایران رتبه های دو رقمی و سه رقمی می باشد.

مهمترین مواردی که در رشته معماری توسط مهندسین انجام می شود، عبارتند از:

  • طراحی نمای بیرونی ساختمان
  •  طراحی نمای داخلی ساختمان
  • طراحی محوطه سازی و نورپردازی
  • ترکیب هنر و ریاضیات برای عملکرد بهتر

کدام نرم افزار برای یادگیری معماری و عمران بهتر است؟

نرم افزار Revit (رویت( بهترین نرم افزار برای طراحی و مدلسازی معماری و سازه می باشد که امروزه به شکلی گسترده مورد استفاده مهندسین حوزه های عمران و معماری قرار می گیرد. نرم افزار رویت یک نرم افزار مدلسازی و طراحی ساختمانی است که به کمک آن می توان طرح های سه بعدی را در حوزه معماری و عمران با بالاترین کیفیت و در اسرع وقت مدل کرد.

یادگیری و آموزش رویت یکی از مهمترین مواردی است که می تواند ورود به بازار کار را برای مهندسین معمار و عمران آسان کند چرا که امروزه شرکت های ساختمانی پرشماری برای پیش برد پروژه های خود به یک رویت کار خوب نیاز دارند.

نرم افزار رویت از چهار بخش مجزا تشکیل شده که دانشجویان و مهندسین معماری می توانند از بخش رویت معماری این نرم افزار استفاده کنند و دانشجویان و مهندسین عمران نیز می توانند از بخش رویت سازه این نرم افزار بهره ببرند.

بازار کار معماری بهتره یا عمران ؟ | توصیه ای مهم به دانشجویان

بهترین نرم افزارها برای مهندسین و دانشجویان عمران

  Revit

 ETABS

    AutoCad

    SAFE

    SAP

    Staad Pro

    Matlab

    SDR Map

بهترین نرم افزارها برای مهندسین و دانشجویان معماری

    Revit

    ArchiCad

    Sketchup

    3DMAX

    AutoCad

در نهایت آیا بازار کار معماری بهتر است یا عمران ؟

حال که با مفهوم کلی رشته عمران و معماری و تفاوت های این دو رشته آشنا شدید، می توانید به صورت کامل به این سوال که بازار کار معماری بهتره یا عمران پاسخ بدید. در واقع مهندسین عمران  پی و ریشه ساختمان را شکل داده و مهندسین معمار، آب و رنگ و روحی تازه به سازه می دمند.

می توان اینگونه نتیجه گیری کرد که هر شخصی با توجه به ذوق و سلیقه اش می تواند در رشته ای که حس می کند در آن موفق تر است به تحصیل و کسب مهارت و دانش بپردازد، اما نکته حائز اهمیت این است که در کنار تحصیل در دانشگاه، یک دانشجوی معماری یا عمران حتما باید به نرم افزارهای مهندسی رشته خود اشرافی کامل داشته باشد.

همانطور که گفتیم نرم افزار رویت نرم افزاری کامل و جامع در حوزه مدل سازی اطلاعات ساختمانی است که هم مهندسین عمران و هم مهندسین معماری می توانند با آموزش و یادگیری اصولی آن به آسانی به بازار کار رشته خود ورود نمایند.

اگر این سوال برایتان پیش آمده که چگونه می توانید کار با این نرم افزار کاربردی را یاد بگیرید، باید به شما بگوییم که دو راه پیش روی شماست. راه اول شرکت در دوره های آموزش رویت و راه دوم خرید پکیج آموزش رویت به صورت ویدئویی.

آموزشگاه دکتر رویت

آموزشگاه دکتر رویت مفتخر است تا به عنوان معتبر ترین مرجع آموزش رویت در کشور، با ارائه بهترین پکیج های آموزش رویت به صورت ویدئویی، شما را به سمت رشد و پیشرفت روز افزون در حوزه طراحی و مدلسازی اطلاعات ساختمانی سوق دهد. خرید پکیج کامل آموزش رویت به شما کمک می کند تا با مشاهده کامل آموزش ها و تمرینات به صورت منظم، در کمترین زمان بهترین خروجی و بازدهی را دریافت کنید و به آسانی وارد بازار کار طراحی و مدلسازی معماری یا عمران  شوید.

در صورتی که باز هم نیاز به راهنمایی و اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید می توانید با کارشناسین با تجربه و متخصص گروه آموزشی  دکتر رویت تماس گرفته و از مشاوره رایگان تیم آموزشی این مجموعه بهره مند شوید.

 

بازار کار معماری بهتره یا عمران ؟ | توصیه ای مهم به دانشجویان

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز