خبرگزاری کار ایران

معرفی بهترین شهرهای نیوزیلند

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۸۲۰

آشنایی با شهر های نیوزیلند می ‌تواند به شما کمک کند تا اگر قصد سفر به این کشور را دارید مقصد مورد نظر خود را راحت تر پیدا کنید.

اگر قصد سفر و مهاجرت به نیوزیلند دارید، لازم است تا با شهرهای بزرگ و اصلی این کشور آشنا شوید. در این مقاله به معرفی برخی از شهرهای نیوزیلند می پردازیم.

شهر اوکلند AUCKLAND

یکی از مهم‌ ترین شهرهای نیوزیلند که باید به آن اشاره شود، شهر اوکلند است. اوکلند پایتخت کشور نیوزلند نیست اما مهمترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور محسوب می شود. در مرکز این شهر حدود 320 هزار نفر زندگی می‌ کنند اما شهر اوکلند دارای سه حومه بزرگ و مهم است که با احتساب این سه حومه، جمعیت شهر اکنون به حدود یک میلیون و 6۰۰ هزار نفر می ‌رسد. شهر های ماناکائو(Manakau)، نورت شور) North shore) و وایتاکر(Whitaker) سه حومه مهم اوکلند هستند.

اوکلند پر جمعیت ترین شهر در کشور نیوزیلند محسوب می ‌شود. اغلب افرادی که به کشور نیوزیلند مهاجرت کرده اند ساکن شهر اوکلند هستند. این مسئله در مورد ایرانیان نیز صدق می ‌کند و اغلب افراد برای مهاجرت به نیوزیلند این شهر را انتخاب می کنند.

شهر اوکلند یک انتخاب مناسب و ایده ال برای زندگی است. آب و هوای این شهر تقریبا معتدل است و در تابستان ها آب و هوایی گرم و مطبوع دارد. در گرم ترین روزهای تابستان، دمای اوکلند به حدود ۲۳ تا ۲۵ درجه سانتی گراد می ‌رسد و در سردترین روزهای سال به حدود ۷ درجه می رسد. میانگین دما در اغلب روزهای این شهر بین ۱۷ تا ۱۹ درجه سانتی گراد است.

نکته دیگری که در خصوص آب و هوای اوکلند باید به آن اشاره کرد این است که این شهر را می ‌توان جز شهرهای بارانی محسوب کرد. اما باید گفت بارش برف به ندرت در این شهر دیده شده است زیرا آب و هوای معتدلی دارد.  آخرین باری که در اوکلند برف بارید , 15 آگوست 2011 بود.

اوکلند شهری بندری است و به همین دلیل تجارت در آن جریان دارد. بنابراین اغلب افرادی که علاقمند به کار و اخذ ویزای کار نیوزیلند هستند به این شهر سفر می کنند. این شهر همچنین دارای قایق های بادی فراوانی بوده و معروف به شهر بادبان هاست.

شهر ولینگتون  WELINGTON

شهر ولینگتون پایتخت کشور نیوزیلند است. این شهر در جنوب غربی جزیره شمالی نیوزیلند قرار گرفته است. ولینگتون شهری 400 هزار نفری است و سومین شهر پرجمعیت در کشور نیوزلند به حساب می آید. با وجود این که شهر ولینگتون مرکز ادارات و وزارتخانه های نیوزیلند بوده و به گونه ‌ای به عنوان مرکز سیاسی این کشور شناخته می ‌شود اما باید گفت ولینگتون مرکز فرهنگی و هنری نیوزلند هم هست. در این شهر کافه ها و نمایشگاه های هنری زیادی وجود دارد. جالب است بدانید فیلم‌ هایی چون آواتار و سه‌ گانه ارباب حلقه ‌ها در این شهر فیلمبرداری شدند. شهر ولینگتون از جمله شهرهای توریستی نیوزیلند محسوب می‌ شود که نمایشگاه ها و گالری های زیادی در آن قرار دارد. سیستم کامل حمل و نقل عمومی، شامل  تاکسیرانی و اتوبوسرانی و قایقرانی در ماه های مختلف سال به ویژه ماه مارس در این شهر پذیرای گردشگران است.

شهر کرایست چرچ CHISTCHURCH

یکی دیگر از شهرهای مهم نیوزیلند، کرایست چرچ است. جمعیت ‌کرایست چرچ حدود ۴0۰ هزار نفر است و به عنوان دومین شهر پر جمعیت نیوزیلند به حساب می آید. شهر کرایست چرچ از شرق به اقیانوس آرام می رسد و شمال آن روی یک رودخانه قرار دارد و جنوب نیز بلندی های پرت هیل واقع شدند. رودخانه آوون(Avon River ) از این شهر می گذرد و در نهایت به بزرگ ترین اقیانوس جهان یعنی اقیانوس آرام می ریزد.

جالب است بدانید این شهر  دارای سالم ترین آب آشامیدنی در کل جهان است. این شهر زمستان های سرد و یخبندان را تجربه می‌ کند و در اغلب روزهای زمستان هوا به زیر صفر درجه می رسد. روزهای تابستانی در این شهر چندان گرم نیست و اغلب دما به بالای ۳۰ درجه نمی رسد.

شهر کرایست چرچ مانند اغلب شهرهای ساحلی دارای رطوبت بالایی است. بنابراین هوای مرطوب در این شهر ممکن است برای افراد حساس به رطوبت کمی آزاردهنده باشد.

کرایست چرچ محل زندگی قومیت های مختلفی است. بطور معمول افراد اروپایی تبار بیشتر از سایر مناطق نیوزیلند در کرایست چرچ زندگی می کنند. این شهر به دلیل پارک های جنگلی و فضای سبز زیاد  خود و همچنین وجود نمایشگاه و گالری های هنری یکی از مراکز گردشگری مهم نیوزیلند نیز محسوب می‌ شود.

شهر دنیدن DUNEDIN

معرفی بهترین شهرهای نیوزیلند

دنیدن  اصلی ترین شهر در منطقه اوتاگو است.  این شهر دارای آب و هوای معتدل بوده و زمستان های یخبندان و بهار و تابستان معتدل دارد. اقتصاد این شهر شامل فعالیت های تولیدی، فعالیت های گردشگری و همچنین آموزشی می شود. در این شهر قدیمی ترین دانشگاه کشور نیوزیلند قرار گرفته است که یکی از دانشگاه های معتبر و مهم نیوزیلند به شمار می رود. دانشگاه اوتاگو یکی از دانشگاه هایی است که بسیاری از دانشجویان در سراسر جهان برای تحصیل در نیوزیلند در آن حضور پیدا می کنند.

شهر همیلتون HAMILTON

معرفی بهترین شهرهای نیوزیلند

همیلتون بزرگ‌ ترین و پرجمعیت ‌ترین شهر غیر ساحلی نیوزیلند است. هرچند کشور نیوزیلند به عنوان مجمع جزایر دارای سواحل بسیاری است اما همیلتون غیر ساحلی بوده و مرکز استان وایکاتو است. شهر همیلتون در شمال کشور نیوزیلند قرار دارد. این شهر دارای طبیعت بسیار زیبایی بوده و محلی مناسب برای سفر افراد علاقمند به طبیعت است.

همیلتون نیز مانند اغلب شهرهای کشور نیوزیلند دارای آب و هوای معتدل بوده و دمای آن اغلب در تابستان بطور میانگین ۲۵ درجه سانتیگراد و در زمستان  حدود ۱۰ درجه است. زبان رسمی در همیلتون مانند سایر شهرهای نیوزیلند انگلیسی است. علاوه بر  جاذبه های طبیعی فراوان، هامیلتون دارای موزه ها و گالری های هنری بسیاری است.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز