خبرگزاری کار ایران

آینه بغل خودرو چقدر برای راننده در رانندگی اهمیت دارد ؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۳۲۳

آینه بغل خودرو چقدر برای راننده در رانندگی اهمیت دارد ؟

در هر خودرو به جز آینه وسط کابین، دو آینه در مجاور خودرو که معروف به آینه بغل است هم نصب شده است. اهمیت این آینه ها کمتر از آینه کابین نیست. در واقع راننده با کمک آینه های دو طرف خوردو می تواند نقاط کور را نیز ببیند. در نتیجه احتمال تصادف و آسیب به سرنشینان بسیار کمتر می شود. البته آینه های بغل خودشان در معرض آسیب هستند به خصوص در این ترافیک و شلوغی شهر، خیلی مورد شکستن آینه و تصادف با آینه بغل پیش می آید.حتی ماشین های پارک شده هم از این آسیب در امان نیستند گاهی فقط آینه می شکند و قاب سالم است در این صورت با تعمیر آینه بغل شکسته مشکل حل می شود. اما در اغلب موارد میزان آسیب به قدری زیاد است که به ناچار کل پکیج آینه عوض می شود.

توجه به کیفیت آینه بغل خودرو یکی از مهم ترین و بارزترین نکاتی هست که یک راننده باید در هنگام رانندگی به آنها توجه کنه. آینه بغل پژو ، آینه بغل پراید ، آینه بغل پیکان و آینه بغل نیسان همگی از پرمصرف ترین کالا هایی هست که در کشور ما به صورت روزانه مورد مصرف قرار میگیرد. در همین راستا انتخاب یک ست آینه بغل خوب و با کیفیت از اهمیت زیادی برخوردار هست که در موچه های تنگ و باریک مخصوصا در تهران در صورت برخورد با خودرو یا موتور براحتی نشکند و شما رو مجدد دچار هزینه دوباره نکند.

از این ها گذشته، آینه ها هم عمر مشخصی دارند بارش باران، خط و خش و خیلی موارد دیگر به مرور موجب فرسودگی آینه بغل می شود. در این صورت بهتر است یک آینه جدید را جایگزین کنید. تعویض آینه بغل ماشین هر کدام که لازم است را سریع انجام دهید تا موقع رانندگی تسلط بیشتری داشته باشید. این آینه ها همه تحرکات ماشین های کناری را به وضوح نشان می دهند. در آینه های شکسته یا پر از خط و خش، چیزی دیده نمی شود.

آینه بغل خودرو چقدر برای راننده در رانندگی اهمیت دارد ؟

به هیچ وجه با خودرویی که آینه بغل آن شکسته است یا فاقد آینه بغل هست رانندگی نکنید چرا که به دلیل تردد و ازدحام در شهرهای شلوغ مخصوصا تهران و میزان عبور و مرور زیاد موتور سواران امکان و احتمال تصادف به شدن بالا میرود.

آینه بغل از لوازم جانبی خودرو به حساب می آید. شرکت های تولید کننده طراحی ویژه ای برای آینه بغل دارند. در واقع هر مدل مشاین یک نوع آینه بغل خاص دارد و آینه دیگر اتومبیل ها به آن نمی خورد. موقع خرید به فروشنده مدل ماشین را بگویید خودش می داند کدام آینه بغل مناسب ماشین تان است. برای مثال آینه بغل پراید، پژو و … یک شکل و یک اندازه نیست.

آینه بغل خودرو چقدر برای راننده در رانندگی اهمیت دارد ؟

آینه جانبی خودرو:

آینه های جانبی خودرو از اجزای خارجی خودرو هستند که در هر دو طرف شیشه جلو نصب شده اند.

این آینه ها همچنین به عنوان آینه های بال نیز شناخته میشوند.

این آینه ها در مدل ها و طراحی های مختلفی ارائه میشوند.

از نظر مکانیزم عملکرد، این آینه ها در دو نوع مکانیکی و الکتریکی طراحی میشوند:

 

الف ) نوع مکانیکی

نوع مکانیکی آینه نیز در دو حالت طراحی میشود:

  • شیشه آینه نسبت به قاب ثابت میباشد و در حقیقت قاب آینه نسبت به بدنه خودرو تغییر حالت میدهد و شیشه در قاب ثابت میباشد یا شیشه نسبت به قاب آیینه تغیر حالت میدهد اما تغییر حالت هردو آینه با دست و توسط راننده انجام میپذیرد.
  • در این حالت قاب ثابت بوده و شیشه داخل قاب توسط اهرمی که در داخل خودرو قرار دارد ، تغییر وضعیت میدهد .

ب) نوع الکتریکی

در این نوع از آینه که امروزه در بسیاری از خودروهای مدرن مشاهده میشود ، راننده با استفاده از سوئیچی که بر روی رودری نصب میشود، آینه های جانبی خودرو را تنظیم میکند.

/پایان رپرتاژ

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز