خبرگزاری کار ایران

معرفی طراحی داخلی فضا و سبک های گوناگون آن در شرکت مهران طاهری

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۲۳۱

طراحی داخلی فضا بر مبنای عملکرد مطلوب و بهینه سازی فضا می باشد، پروژه های طراحی داخلی با نرم افزارهای سه بعدی به کارفرما ارائه می شود.

شرکت طراحی داخلی مهران طاهری با کادری مجرب :

طراحی داخلی در زندگی همه مردم جامعه نقش دارد. در جوامع امروزی افراد حس های خوب و بد خود را از فضایی که در آن قرار دارند می گیرند. طراحی داخلی به حدی در جامعه نقش پررنگی دارد که از آن به عنوان هنر، صنعت و حرفه یاد می شود. یکی از اصول اساسی در طراحی داخلی، استفاده ی حداکثر از فضا و یا به تعبیر دیگر بهینه سازی فضا می باشد. انسان ها بخش اعظم زندگی خود را داخل بناهای ساختمانی می گذرانند به همین علت فضایی که در آن قرار دارند باید در مرحله ی اول پاسخگوی نیازهای آن ها باشد. ساختار و کیفیت فضاهای داخلی در مرحله اول باید نیازهای مادی انسان را تامین کند و در مرحله ی دوم باید پاسخگوی نیازهای روحی فرد باشد. به این ترتیب وظیفه ی طراحی داخلی فضا بهبود عملکرد و القای حس روانی بهتر به منظور راحتی در زندگی است. بناهای ساختمانی بدون یک طراحی داخلی مناسب آسایش روانی و بهینه سازی فضاها را نخواهد داشت.

طراحی داخلی برای اقشار کم درآمد در گروه مهران طاهری

با توجه به تورم و افزایش قیمت ها اکثر افراد مجبور هستند در فضاهای کوچک به کار و زندگی خود ادامه دهند. اما این فضا های کوچک افراد را دچار مشکل می کند. به نظر شما راه حل چیست؟ گروه معماری مهران طاهری با به کارگیری نیروهای متخصص خود به خوبی این مشکل را حل خواهند کرد همان طور که گفته شد طراحی داخلی تاکید فراوانی بر روی بهینه سازی فضاها دارد. گروه طراحی مهران طاهری فضاها را به نحوی برای شما طراحی می کنند که هیچ گونه پرتی در فضا باقی نماند. هر قسمت از فضا را می توان به صورت بهینه استفاده کرد. روش شرکت ما طراحی فضا از کف تا سقف است البته در طراحی داخلی فضا بهینه سازی فدای زیبایی بصری نخواهد شد. در طراحی داخلی فضاها باید متناسب با خصوصیات و آناتومی بدن انسان طراحی شود تا فرد علاوه بر این نیازهایش به طور کامل تامین می شودt از لحاظ روحی ارضا شود و احساس خوشایندی داشته باشد. عناصر زیادی در طراحی فضا تاثیرگذار هستند که عبارتند از:

·        شکل طراحی

·        نورها (داخلی، خارجی و مخفی)

·        رنگ های به کار رفته در قسمت های مختلف بنا

·        عناصر تزیینی و مبلمان ساختمان

قوانین طراحی داخلی از دیدگاه مهران طاهری

طراحی داخلی، هنر یا حرفه ای مابین معماری و طراحی می باشد. در طراحی داخلی علاوه بر جنبه های زیبایی شناسی، هویت فضا و ... جنبه های ساختاری فضا نیز در نظر گرفته می شود. به همین جهت طراحی های داخلی تا حد بسیاری مربوط به هنرهای تجسمی می شود و میزان دانش و سواد بصری طراح تاثیر زیادی بر روی طرح های ارائه شده دارد. به دلیل اینکه طراحی داخلی کاملا متمرکز بر زندگی افراد است دانش طراح باید به سمت و سوی طراح های قابل درک و زیبا برای عامه ی مردم باشد. یک معمار داخلی باید دارای مهارت و استعداد باشد تا فضایی را که طراحی می کند منطبق با تمام قوانین ساختمانی، کارآمد، ایمن و مطابق با نیازهای فرد باشد. هر معمار داخلی در هنگام طراحی و اجرای پروژه های خود وظایفی را برعهده دارد که عبارتند از:

·        صحبت با مشتری برای آگاهی از خواسته های آن ها

·        ارائه طرح مطابق با نظر، بودجه و ویژگی های ساختمان

·        راهنمایی مشتری برای انتخاب عناصر و مبلمان داخل فضا

·        ارائه ی طرح های سه بعدی با استفاده از نرم افزارهای روز معماری

·        برنامه ریزی برای انجام پروژه و برآورد زمان و بودجه ی لازم

·        نظارت دقیقی بر نحوه ی اجرای طرح ارائه شده

آیا می دانید طراحی داخلی مغازه باید چگونه باشد؟

آیا شما هم جزو افرادی هستید که قصد دارید طراحی دکوراسیون داخلی مغازه خود را تغییر دهید و نمی دانید باید از کجا شروع کنید.ابتدا برای جذب مشتری به داخل مغازه باید ویترین مغازه را به زیبایی طراحی کنید زیرا اولین جایی که چشم مشتری می بیند ویترین مغازه است که باید به گونه ای باشد که چشم بیننده به راحتی اجناس داخل ویترین را ببیند و خسته کننده نباشد و پس از آن که مشتری جذب ویترین مغازه بشود وارد مغازه نیز خواهد شد که در مرحله بعد طراحی مغازه دکوراسیون داخلی آن می باشد که باید به گونه ای باشد که اجناس روی قفسه ها شلوغ دیده نشود و به راحتی در دید و دسترس مشتری قرار بگرید و رنگ بندی داخلی مغازه به شکلی باشد که چشم بیننده را خسته نکند.یکی دیگر فاکتورهای مهم در طراحی داخلی مغازه مسیر رفت و آمد در مغازه می باشد که مشتری علاوه بر دید راحت بر اجناس مغازه به راحتی بتواند در مغازه رفت و آمد کند.

دکوراسیون داخلی چیست؟

دکوراسیون داخلی را می توان زیر شاخه ی معماری داخلی دانست. دکوراسیون داخلی بخش کوچک و تکمیل کننده ی معماری داخلی می باشد. وظیفه اصلی دکوراتیو هماهنگ سازی مابین رنگ ها، عناصر، بافت های مختلف تجهیزات و لوازم به کار گرفته شده در فضا است. دکوراسیون داخلی از سبک خاصی پیروی می کند و فضاها را متناسب با آن سبک طراحی می کند. وظیفه ی اصلی دکوراتیو جلوه دادن به فضا می باشد؛ حال این جلوه سازی با رنگ، چیدمان مبلمان، تزیینات عناصر و ... صورت می گیرد. یکی از ویژگی های دکوراسیون داخلی مدرن این است که از مبلمان و لوازم کمتری در داخل فضا استفاده می شود به طور کلی مبنای طراحی مدرن بر اساس سادگی و کاربرد کمتر از جزئیات می باشد. دکوراسیون داخلی از جمله رشته های جذاب برای عموم مردم می باشد از این رو اکثر افراد خود را در این حوزه صاحب سبک می دانند. یک شرکت طراحی داخلی قبل از اجرای کار طرح را به صورت سه بعدی به مشتری نشان می دهد، در صورت تایید مشتری آن را اجرا می کند. امروزه نرم افزارهای طراحی تا حد زیادی به طراحان کمک می کند تا بتوانند طرح خود را به بهترین حالت ممکن ارائه دهند.

مقایسه معماری داخلی و دکوراسیون داخلی

·        یک طراح داخلی آموزش های لازم را از طریق تحصیلات آکادمیک کسب می کند  اما یک دکوراتیو آموزش های لازم را از طریق دوره های تخصصی آموزشگاه های سطح شهر بدست می آورد. فردی که یک طراح داخلی است باید در رابطه با طیف گسترده ای از قوانین، عناصر، اجزای معماری و سایر علوم مهندسی اطلاعات داشته باشد. بزرگترین وظیفه یک معمار داخلی نظارت و برنامه ریزی در پروژه می باشد. در واقع یک معمار داخلی باید به همه ی قسمت های یک پروژه اشراف داشته باشد.

·        دکوراتیو ها بیشتر دانشی که کسب می کنند در رابطه با سبک های مختلف معماری است. این افراد با ساختار فضا کاری ندارند و بیشترین تمرکز آن ها کاربرد عناصر موجود در فضا براساس اصول زیباشناسی بصری و هنرهای تجسمی می باشد. یک دکوراتیو تلاش می کند از نورها، رنگ، فرم و ... در جهت زیبایی فضا بهره ببرد. اصولا کار دکوراتورها با پایان یافتن کار یک ساختمان آغاز می شود.

شرکت مهران طاهری پرسنلی مسلط به معماری و دکوراسیون داخلی دارد. این نیروهای متخصص تسلط مناسبی بر روی پروژه ها خواهند داشت.

معرفی سبک مینیمال و صنعتی

·        سبک مینیمال: ویژگی اصلی سبک مینیمال متناسب با نام آن بر اساس سادگی می باشد. این سبک بسیار به سبک مدرن نزدیک است اما دوری از تجملات و سادگی در این سبک بیشتر است. رنگ های مورد استفاده در این سبک عموما خنثی هستند. سبک مینیمال در سال های اخیر بسیار مورد علاقه ی عموم قرار گرفته است و متناسب با رنگ سال از رنگ خاکستری یا طوسی در بسیاری از قسمت های طراحی دکوراسیون فضا به کار می رود. رنگ سفید نیز رنگ غالب در سبک مینیمال می باشد. برای جلوگیری از احساس خنثی در فضا معمولا از رنگ های متضاد بسیار استفاده می شود، به عنوان مثال رنگ سفید در کنار رنگ مشکی به کار می رود.

·        سبک صنعتی: این سبک مربوط می شود به دوره های انقلاب صنعتی اروپا در اواخر قرن 17 و 18 میلادی یکی از ویژگی های این سبک القای حس ناتمام ماندن در فضا است. یکی از اجزای پر کاربرد در سبک صنعتی استفاده از چرم در مبلمان و سایر عناصر است.

معرفی سبک اسکاندیناوی

سبک اسکاندیناوی یکی دیگر از سبک های نزدیک به مینیمال است. سادگی بسیاری در این سبک وجود دارد. این سبک از زندگی مردم در شمال اروپای شرقی الهام گرفته شده است. کلیه عناصر و لوازمی که در این سبک برای پر کردن فضا به کار می روند فارغ از هر گونه تزییناتی هستند و کاملا دارای ساختار و فرمی ساده هستند. رنگ به کار رفته در این سبک صرفا سفید است و بیشتر از نورپردازی های طبیعی استفاده می شود.

معرفی سبک بوهمیان

سبک بوهمیان به علت آزادی عمل و عدم استفاده از قوانین خاص بسیار در نزد عموم مردم محبوب است. در این سبک به هر نحوی که تمایل داشته باشید می توانید فضای خود را طراحی کنید. این سبک به علت نوع عملکردی که در طراحی های فضا دارد به یک سبک کولی وار نیز معروف است. در این سبک نیاز نیست که اصول و قواعد خاصی را رعایت کنید شما می توانید سلیقه ی خود را در قالب به کار بردن رنگ های مورد علاقه ی خود به نمایش بگذارید. در این سبک برخلاف سایر سبک ها می توان از انواع رنگ ها استفاده کرد.

معرفی سبک نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک تکامل یافته سبک کلاسیک است و تمام ویژگی های این سبک را دارد. این سبک سازگاری بهتری با فضاهای مدرن امروزی دارد. این سبک نسبتا سادگی بیشتری نسبت به سبک کلاسیک دارد اما همچنان تجملات و عناصر تزیینی در آن به کار می رود. عناصر به کار رفته در این سبک را بیشتر از اشکالی با هندسه ی ساده و ملموس انتخاب می کنند. پالت رنگی وسیعی در طراحی فضاهای نئوکلاسیک به کار می رود و رنگ تیره در پیش زمینه ی رنگ روشن قرار می گیرد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز