خبرگزاری کار ایران

آیا سامسونگ برترین تولیدکننده تلویزیون در جهان است؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۹۶۸

برای پیدا کردن پاسخ این سوال که سامسونگ بهترین تولید کننده تلویزیون در دنیا هست یا خیر همراه زنبیل در ادامه این مقاله باشید تا این موضوع را با هم بررسی کنیم.

وقتی به ابرقدرت های تولید کننده تلویزیون در جهان نگاه می کنیم، نام چند برند بیش از سایرین به چشم می آید. سامسونگ، ال جی و سونی شرکت هایی هستند که هر سال حرف های تازه ای برای گفتن دارند و برگ های جدیدی از تکنولوژی های خود را در صنعت تولید تلویزیون رو می کنند. شرکت کره ای سامسونگ جزء معروف ترین برندهای سازنده تلویزیون در کل جهان محسوب می شود که بزرگترین سهم بازار در فروش تلویزیون را در بسیاری از کشورها در اختیار دارد. برای پیدا کردن پاسخ این سوال که سامسونگ بهترین تولید کننده تلویزیون در دنیا هست یا خیر همراه زنبیل در ادامه این مقاله باشید تا این موضوع را با هم بررسی کنیم.

تاریخچه سامسونگ

وقتی یک برند بخواهد سهم قابل توجهی از بازار مصرف تلویزیون در جهان را از آن خود کند باید به دنبال پیشینه آن باشیم تا ببینیم چطور به این نقطه رسیده است. سامسونگ در کشور کره جنوبی و ابتدا در سال 1970 شروع به کار کرده و اولین تلویزیون خود را که سیاه و سفید بود به بازار عرضه کرد. چند سال بعد در سال 1978 پای نخستین تلویزیون رنگی سامسونگ هم به خانه های مردم باز شد. در سال 1987 انستیتوی پیشرفته فناوری سامسونگ با هدف تمرکز روی تحقیقات و تولید محصولات جدید شروع به کار کرد.

در اواخر دهه 90 میلادی سامسونگ که در حال صادرات محصولات خود به سراسر دنیا بود، همکاری با سونی برای تولید نمایشگرهای  LCD را آغاز کرد و در همین سال ها توانست بزرگترین تلویزیون های LCD دنیا تا آن موقع را به اندازه 30 اینچ تولید کند. سال 1998 اولین تلویزیون های مسطح، که اولین تلویزیون دیجیتال هم حساب می شد متولد شدند، سال 2002 نازک ترین تلویزیون های جهان و سال 2006 تلویزیون های LCD دوطرفه برای اولین بار در نظر مشتریان سامسونگ جلوه کردند.

سهم بازار از فروش تلویزیون

دقیقا از سال 2006 سامسونگ توانست در صدر جدول فروش برندهای تلویزیون در جهان قرار بگیرد. سامسونگ به تدریج از تکنولوژی های جدیدتری در تلویزیون های خود پرده برداری کرد که از جمله آنها تلویزیون های خمیده و سه بعدی بودند. این روند به مدت 15 سال متوالی تا پایان سال 2020 ادامه پیدا کرد. در سال 2020 سهم سامسونگ از بازار تلویزیون جهان به 31.9 درصد رسیده و رتبه های بعدی با اختلافی فاحش در اختیار ال جی با 16.5درصد و پس از آن سونی با 9.1 درصد قرار گرفت. به این ترتیب سامسونگ توانست در تمام این سال ها صدرنشین بیشترین سهم بازار در فروش تلویزیون در دنیا باشد.

صرف نظر از آمار کلی فروش تلویزیون در دنیا اگر به صورت جزئی به آمار فروش برندهای مختلف تلویزیون در کشورهای مختلف جهان نگاهی بیندازیم، بر اساس نظرسنجی های انجام شده توسط مراکز معتبر آماری در جهان در سال 2021، در آمریکا 33 درصد، در بریتانیا 34 درصد، در آلمان 37 درصد و در اسپانیا 35 درصد از افراد در پاسخ به این سوال که از کدام برند تلویزیون استفاده می کنید؟ سامسونگ را انتخاب کرده اند.

آیا سامسونگ برترین تولیدکننده تلویزیون در جهان است؟

تکنولوژی های جدید سامسونگ

تجربه بیش از نیم قرن فعالیت شرکت سامسونگ به خوبی نشان می دهد که این کمپانی دائما در صدد ارائه تکنولوژی های جدید برای جلب رضایت مشتریان و حفظ جایگاه خود در بازار جهانی بوده است. سامسونگ در سال های اخیر و با هوشمند شدن تلویزیون ها، سیستم عامل اختصاصی خود به نام تایزن را روی تلویزیون های هوشمند خود قرار داد که قابلیت نصب اپلیکیشن های مخصوص به این سیستم عامل و امکانات مختلفی مثل دستیار صوتی را به تلویزیون اضافه کرد.

پنل QLED توسط سامسونگ جای پنل های قدیمی LED را گرفت که این قدم مهمی در بهبود کیفیت تصاویر محسوب می شد، آمارها نشان می دهد که پنل QLED در سال 2019 در 3/5 میلیون دستگاه تلویزیون استفاده شده و در سال 2020 این رقم به 7/7 میلیون دستگاه تلویزیون افزایش پیدا کرده است این ارقام مهر تاییدی بر موفقیت پنل جدید سامسونگ است که توانسته به سرعت جای پنل های قبلی را بگیرد. در تولید تلویزیون های سایز بزرگ، سامسونگ در رقابت با ال جی و سایر تولیدکنندگان بزرگ دنیا، پا به پای آنها پیش رفت و توانسته است تلویزیون هایی با سایز بزرگتر از 80 اینچ را برای مصارف خاص تولید و به بازار عرضه کند. سهم سامسونگ از بازار در تلویزیون های بالای 80 اینچ 50.8 درصد است.

سامسونگ، بهترین برند تلویزیون جهان

تاریخچه عملکرد سامسونگ در 50 سال گذشته، صدر نشینی 15 ساله آن در مارکت تلویزیون در دنیا و به روز بودن این برند در ارائه تکنولوژی های جدید که تماما در دنیا جزء بهترین ها هستند، همگی دلیل بر این می شوند که بخواهیم سامسونگ را بهترین برند تلویزیون جهان بنامیم. تبدیل شدن به برترین تولید کننده تلویزیون در جهان چیزی نیست که یک شبه و ناگهانی به دست بیاید. این کار نیازمند مدیریت استراتژی صحیح در تولید و عرضه و ارائه فناوری های نوین، برای حفظ جایگاه در بازار جهانی است امری که سامسونگ به خوبی توانسته است از پس آن برآید.

آیا سامسونگ برترین تولیدکننده تلویزیون در جهان است؟

خرید تلویزیون سامسونگ در ایران

بعد از تحریم های اعمال شده علیه ایران شرکت سامسونگ که با همکاری سام سرویس در کشورمان خط تولید تلویزیون را راه اندازی کرده بود، پس از سال ها به فعالیت خود در ایران خاتمه داد. به این ترتیب به خاطر کمبود محصولات سامسونگ در بازار قیمت تلویزیون های سامسونگ به طرز سرسام آوری رشد کرد. در شرایط فعلی اگر می خواهید از بهترین برند تلویزیون جهان، محصولاتش را خریداری کنید با توجه به وضعیت کنونی مراجعه به فروشگاه های فیزیکی و خرید حضوری، انتخاب مناسبی به نظر نمی رسد چرا که اکثرا با قیمت هایی غیرمعمول مواجه خواهید شد.

از این رو توصیه می کنیم به سراغ روش خرید آنلاین بروید و برای این کار فروشگاه اینترنتی زنبیل، را به شما پیشنهاد میکنیم. زنبیل، با تنوع کاملی از محصولات لوازم خانگی، آرایشی، پزشکی، دیجیتال و... به ویژه تنوع کامل جدیدترین محصولات صوتی و تصویری و تلویزیون های برندهای معتبر، خرید محصولات با بهترین قیمت را به شما اطمینان می دهد چرا که زنبیل همواره مناسب ترین قیمت بازار را دارد و این تضمین تا 10 روز برای خرید مشتریان پا برجاست. به این ترتیب اگر قیمت مناسب تری را برای کالایی که خریداری کردید در فروشگاه های آنلاین و آفلاین معتبر دیگر ببینید، می توانید مابه التفاوت مبلغ پرداخت شده را دریافت کنید. علاوه بر این، زنبیل از خدمتی انحصاری به نام چتر حمایتی برخوردار است که خیال شما را حتی پس از خرید هم راحت می کند.

چتر حمایتی زنبیل شامل مراحل زیر می شود:

  • دریافت کالا از مشتری و تحویل آن به مراکز خدمات پس از فروش
  • بررسی و پیگیری رفع مشکل با شرکت های ارائه دهنده خدمات پس از فروش
  • دریافت کالا از شرکت خدمات و تحویل آن به مشتری بصورت کاملاً رایگان

در آخر برای انتخاب و خرید برند مورد نظرتان بین تلویزیون های موجود بازار از محصولات متنوع زنبیل و جدیدترین و پر فروشترین مدل ها از برندهای سامسونگ، الجی، جی پلاس، سام الکترونیک و سایر برندها با گارانتی معتبر بازدید نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز