خبرگزاری کار ایران

راهنمای انتخاب و خرید نهال گردو در باغداری مدرن

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۹۵۰

مشخصه‌های بارز نهال گردو

نهال گردو یکی از نهال های بسیار مقاوم در برابر بسیاری از بیماری‌ها و تنش‌های محیطی است به‌گونه‌ای که خرید این نهال و سرمایه گذاری بر روی آن یکی از مطمئن ترین راه‌ها است. مقاومت در برابر انواع بیماری، تغییرات آب و هوایی و آفات از مهم‌ترین مشخصه‌های بارز این درخت می‌باشد. خوشبختانه شرایط متنوع آب و هوایی از یک سو و خاک حاصلخیز از سوی دیگر سبب شده که کشت گردو در کشور ما به‌خوبی صورت گیرد، به‌گونه‌ای که در برخی از شهرهای ایران گردو درجه یک تولید می‌شود و حتی در بازارهای جهانی حرفی برای گفتن دارد اما باید شرایط مناسب برای رشد این محصول را در نظر گرفت و مطابق با نیازهای گیاه پیش رفت.

شرایط مناسب برای احداث باغ گردو

در صورتی گردوی تولیدی از کیفیت کافی برخوردار است که نهال این درخت سالم باشد و از آنجایی که این درخت جزو درختان پربازده محسوب می‌شود پس لازم است که در ابتدای کار نهال خریداری شده سالم باشد. خرید نهال متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه و رسیدگی کافی در طول دوران رشد و ... باعث می‌شود که این درخت بتواند سال‌های سال با قدرت سود دهی کافی داشته باشد. تنوع نهال‌های گردو و نیاز به شرایط آب و هوایی متنوع این امکان را فراهم آورده که در اقصی‌نقاط ایران کشت گردو امکان‌پذیر باشد.

 یکی از سؤالاتی که برای افرادی که علاقه‌مند به پرورش باغ گردو هستند مطرح است این است که چگونه می‌توان باغ پرمحصول داشت؟ که اولین قدم برای رسیدن به جواب این سؤال، خرید نهال گردو از نهالستان‌های معتبری است که در شرایط مناسبی پرورش یافته‌اند و کاملاً سالم هستند و توجه به شرایط آب و هوایی منطقه‌ای که قرار است نهال کشت شود.

 

فاکتورهای مهم برای انتخاب و خرید نهال گردو

قبل از انتخاب و خرید نهال گردو، ضروری است اطلاعاتی از منطقه داشته باشیم. ارتفاع از سطح دریا، نوع خاک منطقه، میزان بارندگی و نیاز آبی، میزان نور دریافتی و مقدار رطوبت، شرایط آب و هوایی و نهال انتخابی زودبازده باشد یا دیر بازده، زمان کشت نهال گردو، زود گل یا دیر گل و ... از مهم‌ترین نکاتی است که قبل از انتخاب نهال گردو باید حتماً اطلاعات کافی در این موارد گفته شده به دست آمده باشد و در صورتی که نهال متناسب با شرایط گفته شده انتخاب شود بهترین نتیجه برای ما حاصل می‌شود و عملکرد و کیفیت و کمیت محصول تولیدی ما افزایش پیدا می‌کند.

راهنمای انتخاب و خرید نهال گردو در باغداری مدرن

خرید نهال گردو زودبازده

 

معرفی برترین نهال های گردو

همان‌طور که میدانید تنوع نهال های گردو بالا می‌باشد. گردو چندلر، گردو فرنور، گردو خوشه‌ای، گردوی کانادایی، گردوی فرانکت، گردوی تویسرکان، گردوی ژنوتیپ و ... از مهمترین و بهترین ارقام نهال های گردو هستند که از باردهی و سودآوری مطلوبی برخوردار هستند و باغداران کشور می‌توانند نسبت به خاک زمین و شرایط آب و هوایی منطقه خود نسبت به انتخاب و کاشت آنها اقدام کنند.

در سال‌های اخیر با پیشرفت در علم باغبانی، پیوندهایی را بر روی نهال گردو انجام داده‌اند که علاوه بر اینکه بر باردهی آن‌ها تأثیر مثبتی گذاشته است سبب شده که مقاومت نسبی این‌ها در برابر تنش‌های محیطی بالا رود و شرایط آب و هوایی متفاوتی را تحمل کنند و بازدهی بیشتری را برای این نهال ها در پی داشته است.

 ارتفاع از سطح دریا، نوع خاک، میزان بارندگی، نیاز نوری و رطوبت و ... از مهم‌ترین مواردی است که با توجه به نوع نهال گردو باید به آن توجه داشت. بالا بودن عمر اقتصادی نهال های گردو سبب شده که بسیاری از افراد علاقه زیادی به احداث باغ گردو داشته باشند و در مقایسه با سایر نهال ها پرورش راحت تری دارد هر چند که باید در مرحله کاشت و داشت و برداشت این محصول به بسیاری از موارد توجه کافی را داشت. فاصله کاشت درخت‌ها از یکدیگر، مدت زمان آبیاری (طول فاصله آبیاری) و ... از نکات مهم در باغداری محسوب می‌شود.

راهنمای انتخاب و خرید نهال گردو در باغداری مدرن

خرید نهال گردو پیوندی

 

خرید نهال گردو از نهالستان معتبر میاندوآب نهال

یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین نهالستان های غرب کشور که در زمینه فروش نهال های مثمر و غیر مثمر سال‌های زیادی فعالیت داشته، نهالستان میاندوآب نهال است. این نهالستان در زمینه فروش انواع نهال های گردو و سایر گونه‌های دیگر فعالیت دارد. نهال های تولیدی این نهالستان از بالاترین کیفیت و سلامت برخوردار هستند و بر اساس اصول اساسی پرورش یافته‌اند. تمامی نهال های تولیدی در نهالستان میاندوآب نهال دارای شناسه معتبر و همچنین تضمین اصالت و کیفیت می‌باشند که همین امر سبب شده تا افراد با اطمینان و آسودگی خاطر به خرید نهال از این نهالستان معتبر بپردازند.

شما می‌تواند برای خرید نهال گردو، نهال انگور و سایر نهال‌ها با نهالستان میاندوآب نهال تماس بگیرید و اطمینان داشته باشید که متخصصین این نهالستان از مشاورات پیش از انتخاب و خرید نهال تا راه‌اندازی کامل باغ در کنار شما خواهند بود.

شماره تلفن: 09145530336 (مهندس دانیال رجبی)

همچنین می‌توانید با جستجوی عبارت "میاندوآب نهال" در گوگل یا مراجعه به وب‌سایت نهالستان میاندوآب نهال به آدرس www.m2bnahal.ir بررسی و مشخصات انواع نهال را مشاهده کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز