خبرگزاری کار ایران

مناسب ترین درختان میوه جهت سودهی چه ارقامی می باشد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۹۴۴

کشاورزان قدیمی تر شاید برای کاشت نهال، کمتر به سود دهی و در آمد از آن فکر می کردند. زیرا میدانستند که همه درختان بارده و درختان میوه، سود دهی خوبی دارند. اما امروزه و کشاورزان جدید نظرات و افکار متفاوتی دارند.

امروزه کشاورزان بیشتر با فکر سود دهی یک محصول و یا درامدی که می تواند برای آنها به همراه داشته باشند فکر می کنند که فکر درست و اقتصادی است. اما سوال اصلی این است آیا می توان انتظار درامد زیاد از تمامی درختان را داشته باشیم؟

جواب این سوال قطعا خیر می باشد. چرا که بعضی از درختان به ذاته محصولات ارزان قیمت تولید می کنند و تولید آنها سود زیادی را برای کشاورزان به همراه ندارند. از طرفی زحمت کاشت، داشت و برداشت این گونه از درختان نیز پایین تر است.

اگر بخواهیم معیار درستی را برای بهترین نهال پرسود؛ داشته باشیم، باید بدانیم که چه محصولات کشاورزی از ایران به دنیا صادر می شود. زیرا همیشه محصولات صادراتی، درامدی چند برابری از سایر محصولاتی که در ایران فروخته می شوند دارد.

محصولاتی مثل نهال پسته، نهال گردو، نهال زرشک، نهال بادام، عناب و فندوق از جمله خشکبار صادراتی کشور عزیزمان ایران است که به مقصد بسیاری از کشور های دنیا محصولات آن صادر می شود. در نتیجه بهترین نهال(best seedlings) درختان تولید میوه خشکبار چند مورد فوق می باشد.

در وصف سود دهی درخت گردو همین یک جمله بس که خرید نهال گردو مثل دلار سود دارد، این جمله را شاید بارها شنیده باشید اما می بایست بدانید در مورد نهال گردو پیوندی این جمله می تواند صدق کند نه در مورد تمامی ارقام نهال گردو زیرا باردهی انواع نهال گردو پیوندی به مراتب بسیار بیشتر از ارقام نهال گردو بذری می باشد.

میوه هایی مثل هلو، انجیر، گیلاس، گلابی، انار، سیب، شلیل، به، زردآلو و آلبالو از جمله میوه های صادراتی می باشند که تمامی نهال های آن در مجموعه آریا نهال موجود است و به فروش می رسد.

حال که با بهترین نهال های سود ده و اقتصادی آشنا شدید باید نکات مهمی را مد نظر قرار دهید. به هیچ عنوان هر نهالی با توجه به اینکه سود ده است و می تواند برای شما منفعت زیادی داشته باشد نمی تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

مناسب ترین درختان میوه جهت سودهی چه ارقامی می باشد

از نظر بیماری و هزینه های جلوگیری از آن، بهترین نهال؛ چه ویژگی هایی دارد؟

همه ی شما کشاورزان عزیز و زحمت کش می دانید که اگر عمده باغ و مزارع شما دچار بیماری و آفات گسترده شود، چه خسارات سنگینی می تواند برای شما به همراه داشته باشد.

این درحالی است که شما با فکر سود دهی و فروش خوب از محصولات، بهترین نهال را برای مزارع خود کشت کرده اید اما در صورت مواجه با آفات و بیماری ها، متحمل خساراتی خواهید شد که تا سال ها گریبان گیر شما خواهد شد.

هزینه های سموم و مواردی مثل کود دهی که به منظور پیشگیری و یا مبارزه با آفات و بیماری های وارده به مزارع شما است، بسیار سنگین است. در نتیجه باید قبل از خرید نهال، نهال گردو پیوندی و کم هزینه ترین آن از نظر هزینه های نگهداری که مهمترین آنها هزینه بیماری ها است، برای شما به صرفه باشد.

با توجه به علم امروز و گسترش صنعت کشاورزی و دانش گیاه پزشکی امروزه بیشتر نهال های کشاورزی از چندین مرحله اصلاح نژاد و یا ژنوم ادیتینگ که پیشرفته ترین عمل در جهت مقاوم سازی ژن درختان و نهال های کشاورزی در برابر بیماری و مقاوم سازی آنها است، بیشتر نهال های کشاورزی کمتر بیمار می شود.

این نکته مهم را در نظر داشته باشید که محلی که تصمیم به خرید نهال مورد نظر را از آن دارید باید دارای مدارک معتبر باشد. همچنین از علم روز دنیا در جهت پرورش و نگهداری و مقاوم سازی نهال ها استفاده کند. نهالستان آریا نهال این افتخار را دارد که سال های سال در این زمینه پیشرو و صاحب سبک است و شما عزیزان به راحتی و با خیال آسوده می توانید نهال های مورد نظر خود را به صورت اینترنتی و حضوری از وب سایت آریا نهال تهیه کنید.

بهترین نهال از نظر میزان رسیدگی و مراقبت از آنها:

بسیاری از نهال های کشاورزی از نظر مراقبت و نگهداری نیازمند زمان و هزینه های هنگفتی هستند. اما بسیاری دیگر نیز برعکس آن است و نیازمند رسیدگی های منظم و طولانی مدت نیست و رسیدگی به آنها در زمان های محدود و کمی انجام می شود.

نهال های گردو، پسته، بادام، انگور، زرشک، عناب  و ...  از جمله نهال هایی است که از نظر هزینه رسیدگی و مراقبت، بهترین و به صرفه ترین نهال ها هستند و نیاز به مراقبت های طولانی مدت و دائمی زیاد نیستند.

شناخت مناطق آب هوایی جهت کشت بهترین نهال میوه:

جالب است بدانید که کشور عزیز ما ایران، دارای 4 اقلیم و آب و هوا به صورت کلی است که شامل آب و هوای گرم و خشک، سرد و کوهستانی، گرم و مرطوب و معتدل است. هر کدام از آب و هوای گفته شده ویژگی های منحصر به فردی دارد.

شما عزیزان می توانید جهت مطالعه ی بیشتر مقالات حوزه ی کشاورزی و یا خرید نهال میوه، به وب سایت نهالستان آریا نهال مراجعه نمایید. آریا نهال یکی از معتبرترین نهالستان های ایران می باشد که فروش تمامی ارقام نهال را با ضمانت بازگشت کالا عرضه می دارد.

منبع این مقاله: https://ariyanahal.ir

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز