خبرگزاری کار ایران

آیا نصب درب ضد سرقت بهترین راه حل برای مقابله با سارقین است؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۴۱۷

از گذشته تا کنون امنیت یکی از مهم ترین موارد برای افراد و ساکنین ساختمان ها به شمار می رود. راه کارهای زیادی برای ایجاد امنیت وجود دارد ولی ما در این مقاله قصد داریم بهترین و ارزان ترین راه مقابله با سارقان را به شما معرفی نماییم. از سال ها قبل درب ها مهم ترین عامل برای ایجاد امنیت بودند ولی درب های قدیمی نمیتوانند امنیت لازم را ایجاد نموده و سارقان به راحتی قادر به باز نمودن این درب ها هستند. پس چاره کار چیست؟ چگونه می توانیم با خیال راحت درب منزل خود را ببندیم و به مسافرت برویم؟ با ما همراه باشید تا به پاسخ این سوالات برسید.

نصب درب ضد سرقت مهم ترین عامل ایجاد امنیت برای ساختمان

درب ضد سرقت نسل جدیدی از درب های ساختمانی است که دارای استراکچر و ساختاری بسیار مستحکم می باشد و به هیچ وجه بدون کلید قادر به بازگشایی این درب ها نخواهید بود. حتی اگر مالک ساختمان باشید و کلیدتان را گم کرده اید باید بدانید که بدون کمک یک قفل ساز نمی توانید درب منزل خود را باز نمایید. البته در هنگام خرید درب ضد سرقت باید توجه نمایید که درب با کیفیت بالا و اصل را تهیه نمایید تا امنیت حداکثری را برای شما فراهم آورد. برای خرید این مدل از درب ورودی ساختمان بهتر است راهنمای خرید درب ضد سرقت را مطالعه بفرمایید. در هنگام خرید توجه نمایید که از یک فروشگاه درب ضد سرقت معتبر اقدام به خرید نمایید تا هم درب با کیفیت بالا و هم با قیمت مناسب را بتوانید تهیه کنید. نصب درب ضد سرقت تا حد زیادی امنیت را برای شما فراهم می آورد اما این امر به منزله امنیت صد در صد برای شما نیست و بهتر است برای ایجاد آرامش خاطر بیشتر از موارد و تجهیزات پیشرفته دیگر مانند نصب دوربین مداربسته و یا سایر تجهیزات و امکانات امنیتی استفاده نمایید. رعایت تمام نکات هم باز به معنای امنیت صد در صد نیست و بهتر است همواره نکات اولیه مانند بستن و قفل نمودن درب را رعایت نمایید.

انواع درب ضد سرقت 

درب های ضد سرقت از لحاظ کشور سازنده، ابعاد و نوع روکش درب به انواع مختلفی تقسیم میشوند. تا چند سال قبل درب ضد سرقت ترک اصل از بهترین محصولات بازار درب ساختمانی در ایران بود ولی امروزه با پیشرفت محصولات تولید داخل و وجود درب های با کیفیت ایرانی با قیمت مناسب، خریداران این محصولات را به درب های ترک ترجیح می دهند. شما می توانید برای آشنایی با انواع درب ضد سرقت به فروشگاه های اینترنتی مراجعه نمایید و با صرف اندکی وقت در بین محصولات این فروشگاه ها محصول مورد نظر خود را بیابید و سفارش دهید.

آیا نصب درب ضد سرقت بهترین راه حل برای مقابله با سارقین است؟

درب ضد سرقت ایرانی بخریم یا ترک؟

درب ضد سرقت در بازار کشورمان توسط سه کشور ایران، ترکیه و چین تولید می شوند. اما این درب ها از لحاظ کیفیت و قیمت با یکدیگر تفاوت هایی دارند. 

  • درب ضد سرقت ارزان چینی معمولا دارای رویه فلزی می باشند و از لحاظ کیفیت و کارایی مورد تایید نیستند. اما درب های با کیفیت و استاندارد هم در میان این محصولات به چشم میخورد. باید در هنگام خرید بسیار دقیق عمل کنید.
  • درب ضد سرقت ترک اصل: همان طور که اشاره شد در گذشته این درب ها یکی از پرفروش ترین محصولات بازار بودند اما به دلیل افزایش قیمت ارز و در نتیجه افزایش بسیار زیاد قیمت این درب ها، دیگر مثل سابق فروش ندارند. درب ضد سرقت سور ترکیه از معروف ترین برندهای درب ترک می باشد.
  • درب ضد سرقت ایرانی: این مدل از درب ورودی، ساخت کشور ایران می باشد که بسیار با کیفیت بوده و قابل رقابت با محصولات مشابه خارجی. درب های ضد سرقت ایرانی توسط تولید کنندگان برتر در داخل کشور ساخته می شوند ولی برای امنیت بیشتر از قفل با برند ترک در این درب ها استفاده می شود.

درب لابی ضد سرقت

یکی از مدل های درب ورودی ساختمان، درب لابی است. از آنجایی که این درب ها در قسمت بیرونی ساختمان نصب می شوند بهتر است از درب که دارای خصوصیات ضد آب و مقاوم در برابر تابش نورخورشید می باشد استفاده شود. درب ضد سرقت فلزی بهترین گزینه برای نصب به عنوان درب لابی می باشد. البته در میان انواع درب فلزی بهتر است درب با رنگ الکترواستاتیک را برگزینید تا در طولانی مدت درب شما دچار تغییر رنگ و شکل ظاهری نشود. درب های فلزی در طرح ها و رنگ های مختلف در بازار موجود می باشند و از لحاظ قیمت هم ارزان تر از سایر مدل ها مانند درب چوبی ساختمانی می باشند. در نظر داشته باشید مناسب ترین ابعاد برای درب لابی ضد سرقت درب با ابعاد بیش از دو یک و نیم لنگه است.

آیا نصب درب ضد سرقت بهترین راه حل برای مقابله با سارقین است؟

خصوصیات کلی درب های ضد سرقت

معمولا درب های ضد سرقت برای اینکه بتوانند دارای بالاترین مقاومت باشند باید استانداردهایی در آن ها رعایت شود. از جمله این استاندارد ها می توان به موارد ذیل اشاره داشت:

  • قفل درب ضد سرقت: مهم ترین عامل برای ایجاد امنیت در این محصولات، قفل است. بنابراین هنگام خرید دقت نمایید قفل با برند معتبر و با کیفیت بالا خریداری نمایید. البته بر روی تمام درب های ضد سرقت با کیفیت به صورت پیش فرض قفل مقاوم در برابر ضربه و اسید نصب می باشد. همچنین برای امنیت بیشتر می توانید اقدام به نصب قفل دیجیتال بر روی این درب ها نمایید.
  • یراق آلات درب ضد سرقت: علاوه بر قفل از دیگر یراق آلات درب که می تواند بر روی امنیت تاثیر گذار باشد، لولا درب است. لولا باید به درستی در جای خود قرار گیرد و دارای کیفیت باشد تا دچار شکستگی و در نتیجه خارج شدن درب از رگلاژ نشود.
  • روکش درب ضد سرقت: مهم ترین عامل که موجب زیبایی درب می شود، روکش یا همان رویه درب ضد سرقت است. رویه درب در جنس های مختلف چوب طبیعی راش و گردو، ام دی اف، پی وی سی و فلزی موجود می باشد. برای داشتن یک درب که سال ها بدون تغییر شکل و رنگ بتوانید از آن استفاده نمایید بهتر است درب با روکش با کیفیت تهیه نمایید. درب ضد سرقت لوکس با چوب طبیعی می تواند بهترین انتخاب باشد. البته قیمت درب ضد سرقت لوکس کمی گران تر از سایر مدل ها می باشد که آن هم به دلیل زیبایی و کیفیت بیشتر این مدل از درب ها می باشد.
  • ابعاد درب: درب های ضد سرقت معمولا در ابعاد استاندارد ساخته می شوند ولی در هنگام خرید حتما مکان مورد نظر برای نصب درب را اندازه گیری نمایید تا درب با اندازه مناسب را تهیه نمایید. اگر ابعاد مکان مورد نصب با ابعاد درب های استاندارد موجود در بازار مغایرت داشت باید درب را در ابعاد دلخواه و مورد نیاز خودتان سفارش دهید تا برایتان ساخته شود.

آیا می توان درب ضد سرقت را جایگزین درب های قدیمی موجود در ساختمان ها نمود؟

امروزه اکثر معماران تمایل دارند از درب های ضد سرقت در ساختمان ها استفاده، و ساکنان ساختمان های قدیمی هم ترجیح می دهند درب ضد سرقت را جایگزین درب های قدیمی ساختمانشان نمایند. دلیل این امر هم کاملا مشهود است، امنیت بسیار بالای این درب ها و همچنین ایجاد ظاهری بسیار شیک و لوکس برای ساختمان ها. اما شاید در هنگام تعویض درب های ساختمانی قدیمی کمی دچار مشکل شوید خصوصا اگر ابعاد درب با مکان مورد نصب سازگار نباشد. البته نگران نباشید با کمی بنایی و هزینه بیشتر به راحتی می توانید درب ضد سرقت را به عنوان درب ورودی آپارتمان و منزل خود مورد استفاده قرار دهید. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز