خبرگزاری کار ایران

حک لیزری فلزات پارسا لیزر

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۴۱۰

تاریخچه حکاکی فلزات و غیرفلزات

به گزارش لیزر پارسا، این هنر از گذشته تا کنون یکی از پر کاربردترین و همچنین مهم ترین راه ها برای حک کردن اطلاعات مهم رو سطوح مختلف می باشد هنر حکاکی فلزات در اولین و ابتدایی ترین دوران خود به صورت کنده کاری روی سنگ انجام میشد و انسان های اولیه به این صورت منظور خود را می رساندند . هنر حکاکی در ایران باستان هم از جایگاه مهمی برخوردار بوده که به عنوان مثال می توان به سکه های هخامنشیان و ساسانیان و مهر های هخامنشان اشاره کرد. قدیمی ترین دستگاه های حکاکی که سنتی هم هستند شامل انواع مغار است که به نیروی انسانی نیاز داشت و با دست روی اجسام مختلف حک میشد . به مرور زمان روش های صنعتی جای روش های سنتی را گرفته و توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کرده اند و انواع مختلفی از این دستگاه ها تولید شد .این دستگاه ها سرعت بسیار بالایی دارد و بدون دخالت دست انجام می شود و همچنین روی سطوح مختلف مانند پارچه و چرم شیشه – سنگ – پلاستیک و همچنین فلزات روکش دار حکاکی می شود .

انواع ماشین آلان حکاکی لیزری

- برنج

-تیتانیوم

- آلومینیوم

-استیل ابزار

اطلاعات فنی دستگاه حکاکی لیزری

یکی از بهترین نمونه های دستگاه های حکاکی باید به نوع لیزر آن توجه کرد زیرا منبع که آن ها برای تامین انرژی و کنده کاری روی سطوح در تجهیزات نیاز دارند پرتویی با لیزر طول موج نانومتر می‌باشد.

این دستگاه مشخصاتی دارد که در ادامه برای شرح می دهیم :

این دستگاه ها با توجه به نوع لیزری که دارند و همچنین توانایی کنده کاری روی سطوح مختلف به گروه های لیزر فیبر اشاره کرد که این لیزر ها می توانند همزمان چند قسمت سطوح مورد نظر را حکاکی کنند .

لازم به ذکر است که دستگاه های لیزر حکاکی به دلیل قابلیت فیکسچر روتاری ای که دارند می توانند روی قطعات و تجهیزاتی که شکل استوانه ای دارند با ظرفت و دقت بالا حکاکی کنند . همچنین این دستگاه های منبع دو گانه لیزر دارند که طور همزمان برش اکرلیک و حکاکی را روی سطوح مختلف مثل چوب و لاستیک و سنگ و فلز حکاکی کنند . یکی دیگر از انواع دستگاه های لیزر لیزر بارکد است که این نوع دستگاه کنده کاری بارکد را روی قطعات کوچیک و بزرگ با دقت بالا و ظرافت بسیار زیاد انجام می دهد .

این  دستگاه ها حکاکی های مانند :

2D

UPC

Data matrix

را می توانند انجام دهند .

لیزر فلز با دستگاه بیزر فایبر بسیار سریع و آسان است . این دستگاه به دلیل دقت بالایی که دارد می توان علائم دقیقی را بدون تمیز کردن یا انجام دادن مورد نیاز تولید کرد .

تنظیم موقعیت ابتدایی لیزر

موقعیت ابتدایی موقت برای حکاکی یا علامت گذاری منحصر به فرد تنظیم کنید .

فیکسچر روتاری

با استفاده از این قابلیت می توان روی قطعات و اشکال استوانه ای حکاکی کرد . این قابلیت مخصوص تنظیم سریع و شکل های ساده است .

 برای برنامه های مارک گذاری دقیق و اچ کردن  Rotary 3-Jaw Chuckاستفاده می شود.

حک لیزری فلزات پارسا لیزر

چرا باید از لیزر حکاکی استفاده کنیم ؟

-سریع

-راحت

-کیفیت عالی

-هزینه کم

- با دوام ترین روشی که می توان از ان برای حکاکی برند خود روی استفاده کنید .

روش های برش فلزات توسط لیزر :

- سوزاندن

- ذوب ماده به همراه دمیدن پرفشار

-تبخیر ماده

- برش سرد

- ایجاد شکاف با استفاده از تنش های حرارتی

در ادامه چند نمونه از این روش هارا با اختصار برای شما توضیح می دهیم .

برش تبخیری :

این روش حرارت پرتو متمرکز می شود و دمای نقطه اثر به نقطه جوش می رسد و این فرایند باعث تبخیر ماده و ایجاد حفر می شود . البته باید توجه داشت که این روش تنها برای مواردی استفاده می شود که ذوب نمیشود که می توان به چوب یا کربن و پلاستیک های تروموست اشاره کرد .

برش با ایجاد شکاف به وسیله تنش های حرارتی:

مواد ترد نسبت به شکستی حرارتی بسیار حساس هستند . اشعه لیزری روی سطح ماده متمرکز می شود و این فرایند باعث به وجود آمدن حرارت موضعی و همچنین منبسط شدن حرارت می شود . این عمل در ماده شکاف ایجاد می کند و وقتی که پرتو حرکت می کند می توان آن را هدایت کرد تا برش اتفاق بیوفتد .

این روش معمولا برای برش لیزری شیشه و موادی که شیشه ای مانند هستند استفاده می شود .

حکاکی فلزات با استفاده از لیزر:

حکاکی روی فلزات که به منظور درج مشخصات و ... صورت می گیرد به دلیل  اینکه ساختار فلز نفوذ پذیری بسیار سختی دارد . امروزه در همه جای دنیا برای دستیابی به آن از روش های مختلفی استفاده می شود مانند الکتروشیمی و بسیاری از روش های دیگر.

اما دلایلی مانند هزینه نسبتا بالا ، کیفیت بد ، طرح پذیری دشوار، زمانبر بودن این موضوع همیشه چالش بر انگیز بوده اما امروزه با استفاده از تکونولوژی حکاکی لیزر  ، هم نیاز های گفته شده برطرف شده و هم این حرفه یعنی حکاکی فلزات کاملا  خلاقانه نیاز های جدید زیادی را به وجود آورده است و همچنین کاربرد های متعددی از حکاکی پدید آمده و تقاضای استفاده از این روش روز به روز درحال افزایش است .

حک لیزری فلزات پارسا لیزر

دستگاه لیزر فلزات قابلیت حکاکی انواع :

1- لوگو

2-بارکد

3-اعداد

4-طرح های مختلف

5-نوشته

6- اشکال مختلف

مزایای حکاکی لیزر روی فلزات :

1- کیفیت بی نظیر و عالی

2-اثر بازگشت ناپذیرو دائمی

3-قیمت مناسب و به صرفه

4-سرعتی بسیار بالا و سریع

5-خدشه ناپذیر بودن

به دلیل مزایای گفته شده این روش بهترین روش و بهترین گزینه برای حکاکی روی فلزات می باشد .

خدمات حکاکی لیزر روی فلزات :

1- شماره سریال (سریال نامبر)

2-کیو آر کد

3-درج تاریخ

4-طرح

5-برند

6-لوگو

7درج بارکد

این روش علاوه بر اینکه همیشگی و دائمی است یکی از سریعترین نوع خدمات حکاکی است .حکاکی با لیزر این مزیت را دارد که با توجه به نوع و ضخامت قطعه عمق و ضخامت مورد نظر را برای قطعه موردنظر به وجود بیاورد . که در این صورت می توانیم حکاکی سطحی و حکاکی عمیق حتی در 1 میلیمتر را انجام دهیم . حتی در صورت رنگ هم می توانیم رنگ تیره یا روشن را دارا باشیم .

منبع: http://parsalaser.com/services/cutting-engraving

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز