خبرگزاری کار ایران

همه چیز در مورد هیتر تابشی چتری

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۸۱۵

همراه ما باشید تا با هیتر تابشی چتری بیشتر آشنا شوید.

هیتر تابشی چتری، یکی از سیستم های گرمایشی بسیار پرطرفدار است. که برای ایجاد هوای گرم و مطلوب برای باغ رستوران ها، کافی شاپ ها، آلاچیق، تالار و باغ ها و ... کاربرد دارد. هیتر تابشی چتری مناسب برای محیط های باز و کم متراژ است. چرا که این سیستم ها طراحی ساده ای دارند و به صورت عمودی در محیط بدون هیچ گونه محدودیت مکانی نصب می شوند. اکنون اگر برای فضای باز خود به دنبال بهترین سیستم گرمایشی هستید؛ در ادامه همراه ما باشید تا با هیتر تابشی چتری بیشتر آشنا شوید.

هیتر تابشی چتری چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

هیتر تابشی چتری همانطور که از اسمش مشخص است، به صورت عمودی و با طراحی منحصر به فردش، می تواند گرمای مطلوبی را برای محیط های باز ایجاد کند. و به راحتی می توانند گرمایش فضایی به شعاع 120 الی 150 سانتیمتر را تامین کنند. هیترهای تابشی چتری از سقفی گرد و چتری شکل ساخته شده است. سقف زاویه‌دار این هیترها حرارت ساطع شده از هیتر را به محیط پایین خود ساطع می‌کند. این هیترها که با نام هیتر تابشی قارچی هم در بازار شناخته شده است؛ دارای قابلیت کارکرد با هر دو گاز شهری و مایع و با توان 18 کیلووات است. و راندمان بالایی در گرمادهی دارد. بازدهی آن چیزی حدود 90 الی 93 درصد است که به همین دلیل برای گرم کردن فضای باز بسیار مناسب هستند.  

نحوه گرمایش هیتر تایشی چتری چگونه است؟

مکانیزم گرمایش هیتر تایشی چتری مانند دیگر هیترهای تابشی بر اساس تابش حرارت است. در این سیستم گرمایشی پرطرفدار، حرارت به صورت مستقیم تابش پیدا می کند. و اجسام اطراف را گرم می کند. یعنی اینکه، هیترهای تابشی چتری بدون گرم کردن هوای محیط، باعث گرم شدن اجسامی می شوند. که حرارتی تابشی به آن ها برخورد کرده است. به طور کلی هیترهای تابشی چتری همانند نور خورشید که اجسام روی زمین را گرم می کنند.  با تابش مستقیم شعاع‌ های نور باعث گرم شدن افراد و اشیاء و سطحی می‌ شوند که در مسیر تابشی آن قرار گرفته باشد.

همه چیز در مورد هیتر تابشی چتری

مزیت های هیتر تابشی چتری چیست؟

با توجه به شرایط نصبی که دارد و بسیار آسان است، این دستگاه ها هیچ گونه فضای مفیدی را اشغال نموده و یک شرایط مناسب را جهت ایجاد فضای گرم و دلچسب فراهم می کنند. هیتر تابشی سرامیکی

راندمان هیتر تابشی چتری بسیار بالاست. کارایی آن چیزی حدود 93 درصد است.

هزینه راه اندازی هیتر تابشی چتری نسبت به دیگر سیستم های گرمایشی کمتر است.

هیترهای تابشی چتری دارای قابلیت جابه‌جایی هستند و بیشتر به عنوان یک هیتر قابل حمل مورد استفاده قرار می‌گیرند و همین امر باعث محبوبیتشان شده است.

از دیگر مزیت های هیتر تابشی چتری این است که جلوه زیبایی به محیط می بخشد و بر خلاف دیگر سیستم های گرمایشی به ظاهر محیط لطمه وارد نمی کند؛ حتی دکور محیط را جالب می کند.

هیتر های تابشی چتری، چه برای فضای بیرون و باز و چه محیط های سربسته کارایی خوبی دارند. تا جایی که می توان در روزهای سرد سال، تا شعاع 120 الی 150 سانتی متری محیط های باز را گرم کند و شرایط هوایی را برای افراد حاضر در محیط را بسیار مطلوب کند.

یکی از مهم ترین مزیت های هیتر تابشی چتری، عدم تولید صدا به دلیل نداشتن هیچگونه فن جهت گردش هوا است. به کارگیری این هیترها هیچگونه آلودگی صوتی در محیط ایجاد نمی کند. این ویژگی باعث می‌ شود که سیستم‌ های گرمایشی تابشی چتری در فضاهایی که به سکوت و آرامش نیاز دارند، ( مانند کافی شاپ ها، رستوران ها و ...) کاربردهای فراوانی داشته باشند.

حرارت دهی در کوتاه ترین زمان از دیگر مزیت های هیتر تابشی چتری است. به محض روشن کردن آن، در کمترین زمان ممکن هوای محیط تا شعاع 150 سانتی متری گرم می کند.

به دلیل مکانیزمی که این سیستم گرمایشی دارد، وجود باد و جریان هوا اثری در عملکردش ایجاد نمی کند.

هزینه نگهداری، سرویس و تعمیرات هیتر تابشی چتری یا همان قارچی، کم است. چرا که از مکانیزم و طراحی ساده ای ساخته شده است.

از دیگر مزیت های هیتر تابشی چتری، مصرف کم انرژی برق است. البته ممکن است برای محوطه ای که در نظر دارید؛ به تعداد زیادی هیتر چتری نیاز داشته باشید  که در این صورت ممکن است کمی هزینه های مصرف انرژی بالا رود.

به کارگیری هیترهای انتقال حرارت در فضاهای باز از جمله بخاری های صنعتی، کوره ها و ... باعث اتلاف گرما و مصرف بی‌اندازه‌ی سوخت می ‌شود. در حالی که با استفاده از هیترهای تابشی چتری انرژی گرمایی به بهینه ترین شکل ممکن مصرف می شود.

همه چیز در مورد هیتر تابشی چتری

انواع هیتر های تابشی چتری:

هیترهای تابشی چتری در انواع و مدل‌های مختلفی بسته به نیاز مشتریان ساخته می‌ شوند. به طور مثال ممکن است در ارتفاع، جنس بدنه، وزن و دیگر معیار های متفاوتی طراحی شوند اما به طور کلی به دسته ی، هیتر تابشی چتری برقی و گازی تبدیل می شوند. مشتریان عزیز  می ‌توانند هیتر تابشی برقی یا هیتر تابشی گازی را از سوی شرکت ما انتخاب و خریداری کنند. تمامی هیتر ها قابل حمل بوده و بدون نیاز به اتصال به انشعاب گازی شهری، کار می کنند. گازی که برای هیتر تابشی چتری استفاده می کنند؛ گاز پروپان است که با محیط زیست بسیار سازگار است. این نوع هیترها دارای محفظه ‌ی نگهداری سوخت هستند و با تمام شدن منبع سوخت کاربران باید دوباره آن را پر کنند. این هیتر ها مناسب برای محیط هایی است که امکان دسترسی به انشعاب برق ندارند.

در صورتی که در محیط امکان استفاده از برق شهری است؛ می ‌توانید به راحتی از هیترهای تابشی چتری برقی استفاده کنید. البته انتخاب نوع هیترهای تابشی چتری باز بستگی به سلیقه کاربر، شرایط محیطی و جغرافیایی و... دارد. به طور مثال اگر شما در یک یک منطقه ای سکونت می کنید که با کمبود گاز مواجه هستید. باید حتما به سراغ هیتر های تابشی چتری برقی بروید.

منبع : سهند هواساز

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز