خبرگزاری کار ایران

۹ قطعه جواهر مشهور سلطنتی که اسرار بسیاری از نسل‌ها در آن نهفته است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۷۷۴

پیشینه‌ی برخی از جواهرات سلطنتی بسیار جذاب است. نمونه‌هایی از این جواهرات مشهور سلطنتی، راز‌های نسل‌های زیادی را پنهان کرده است که ما در اینجا قصد داریم به کشف این صندوق جواهرات بپردازیم.

پیشینه‌ی برخی از جواهرات سلطنتی،  جذاب‌تر از زیورآلات الماسی ملکه‌ای به نام آن (ملکه‌ی انگلستان کبیر و ایرلند) مطابق فیلم سه تفنگدار است، مانند تاج پادشاهی که گفته می‌شود هر فردی با گذاشتن آن همه‌ی زیبایی هایش را نابود می‌شود و یا بدشانسی می‌آورد. یا حتی در حال حاضر ستاره‌های زینتی الماس ملکه سیسی وجود دارند که توجه فیلمسازان را به خود جلب می‌کنند. با مجله خبری-سبک زندگی نگار همراه شوید تا به کشف صندوق جواهرات سلطنتی بپردازیم.

تاج سلطنتی معروف به بد یمن بودن (The haunted tiara)

این یک تاج پادشاهی الماس با تراش برلیان است که این نمونه از جواهرات توسط شاهزاده آلبرت، همسر ملکه‌ی ویکتوریا برای عروسی دخترش به نام پرنسس آلیس، با شاهزاده لوئیس طراحی شده است. اما آلبرت قبل از عروسی فوت کرد و این جشن به مراسم دفن و ترحیم تبدیل شد.

این تاج پادشاهی باعث خوشبختی صاحبش نشد چرا که آلیس در سن ۳۵ سالگی درگذشت و ۳ دختر او نیز در شرایط غم انگیزی فوت کردند.

با تغییر مالکین زیادی که زندگی آن‌ها پر از بدبختی بود، این تاج به خواهر شاهزاده فیلیپ، همسر ملکه الیزابت دوم به ارث رسید. آن‌ها می‌گویند که همسر شاهزاده سیسیلی یونان و دانمارک، اغلب این تاج را زمانی که متعلق به مادر بزرگش آلیس بود، استفاده می‌کرد. در سال ۱۹۳۷ که شاهزاده به همراه سایراعضای خانواده‌ی شاهانه اش سوار بر هواپیما بودند، آن هواپیما سقوط کرد و از آن زمان تا کنون هیچ زن پادشاهی این تاج را برسر نگذاشته است.

ستاره‌های الماس ملکه سیسی(Empress Sisi’s diamond stars)

سیسی، ملکه الیزابت اتریش، عاشق بودن در دربار نبود، با این حال، او زنی دوست داشتنی و مورد علاقه و تحسین مردم عادی بود. سیسی دارای جذابیت و زیبایی خیره کننده بود و با مو‌های پرپشت و بلندش باعث خوشحالی و لذت افراد می‌شد. این ملکه برای فر و موج موهایش، ۲۷ ستاره‌ی الماس سفارش داد.

در آن زمان، این جواهرات محدود طراحی می‌شد، اما با این کار ملکه، سایر زنان سلطنتی نیز شروع به استفاده‌ی چنین ستاره‌هایی کردند. این ستاره‌های الماس در پرتره چهره‌ی معروف سیسی به تصویر کشیده شده اند. امروزه ستارگانی مانند کارا دلوین (مدل، خواننده و هنرپیشه‌ی انگلیسی) این ظاهر و چهره را برای شرکت شنل (یکی از مهم‌ترین موسسه‌های طراحی مد و پوشاک زنانه) مجدد بوجود آورده و به تصویر کشیدند.

تاج  ستاره ی ملکه ی پرتغال(The Portuguese Star Tiara)

۹ قطعه جواهر مشهور سلطنتی که اسرار بسیاری از نسل‌ها در آن نهفته است

ملکه‌ی پرتغال به نام ماریا پیا، به عنوان یک فرد نیکوکار، به زیاده خواهی و انجام اعمال خیریه مشهور بود. ملکه یک تاج ستاره سفارش داد، تاجی که بر روی آن ستارگانی در حالت لرزش قرار داشت به طوری که هنگام حرکت ملکه از درخشش خاصی برخوردار بودند و برق می‌زدند. در نهایت، عروس ملکه این تاج را به ارث برد.

تاج پادشاهی دختران بریتانیای کبیر و ایرلند(The Girls of Great Britain and Ireland Tiara)

این تاج به ملکه مری برای ازدواجش با جورج پنجم هدیه داده شده بود. شایان ذکر است که این قطعه جواهر ارزشمند می‌تواند به عنوان گردنبند نیزاستفاده شود. در سال ۱۹۴۷ ملکه، تاج را به نوه اش الیزابت دوم هدیه داد.

این یکی از معروف‌ترین تاج‌های الیزابت دوم است. او تاج را در چندین تصویری که روی سکه‌ها نقش بسته و روی اسکناس‌ها و تمبر‌ها چاپ شده، مورد استفاده قرار داده است.

تاج آهنین(The Iron Crown)

۹ قطعه جواهر مشهور سلطنتی که اسرار بسیاری از نسل‌ها در آن نهفته است

دلیل نام گذاری تاج آهنین این است که فلزی پهن به عرض یک سانتی متر در آن قرار دارد. این تاج از طلا ساخته شده و با سنگ‌های قیمتی تزئین شده است. ناپلئون اول آن را تاج گذاری کرد و اکنون این جواهر ارزشمند در کلیسای جامع مونزا در نزدیکی میلان نگهداری می‌شود.

تاج گل شکوفه‌های پرتغال(The wreath of orange blossoms)

ملکه‌ی ویکتوریا به طور همزمان چند سنت ازدواج را زیر پا گذاشت. این ملکه‌ی ویکتوریا بود که سنت ازدواج با لباس سفید را معرفی کرد. رنگ سفید در عروسی‌ها کاملاً نوین نبود، بلکه نمادی از ثروت در نظر گرفته می‌شد. به این ترتیب خانواده‌ها در پی این بودند که برای عروس یک لباس ساده و رنگ روشن فراهم نمایند.

اما عروس‌های سلطنتی پارچه‌های نقره ای و طلایی را برای نشان دادن وضعیت پادشاهی خود انتخاب می‌کردند. به هر حال در آن زمان، لباس عروسی ویکتوریا را بسیار ساده می‌دانستند. حتی یکی از مهمانان از اینکه چرا ساقدوش‌ها شبیه دختران روستایی هستند ابراز ناراحتی کرد.

ویکتوریا تصمیم گرفت سر خود را با تاجی از گل شکوفه‌های پرتقال، که گل‌های مورد علاقه‌ی ملکه بود تزئین کند. پیش از این، داماد یک سنجاق سینه به شکل شکوفه‌ی پرتقال به او داد که نمادی از عشق این زوج شد. با وجود اینکه برخی از درباریان تاج گل را بسیار ساده می دیدند، افراد مطیع ملکه از این رفتار عاشقانه قدردانی کردند. از آن زمان به بعد، سایر عروس‌های سلطنتی نیز شکوفه پرتقال را برای آراستن لباس عروسی خود مورد استفاده قرار دادند.

همچنین شوهر ویکتوریا در ششمین سالگرد ازدواج خود، تاج سری به ویکتوریا هدیه داد که از شکوفه‌های نارنجی چینی با برگ‌های طلا و ۴ پرتقال با میناکاری سبزرنگ پوشانده شده بود، که نماد فرزندان این زوج بود.

تاج حلقه ای بسیار درخشنده شرقی(The Oriental Circlet Tiara)

این تاج با گل‌های نیلوفر آبی تزئین شده است. طرحی که شخصاً توسط شاهزاده آلبرت برای همسرش، ملکه‌ی ویکتوریا رویایی شده بود. آلبرت عاشق سنگ‌های قیمتی اوپال یا عقیق بود، به همین خاطر تاج را با این سنگ‌ها  تزئین کرد.

عروس او که ملکه الکساندرا نام داشت علاقه‌ای به این نوع سنگ نداشت. علاوه بر این، او معتقد بود که اوپال بد بختی را به همراه می‌آورد. بنابراین، وقتی تاج به او واگذار شد دستور داد سنگ‌ها را با یاقوت سرخ جایگزین نمایند. تاج اصلاح شده را می‌توان در الیزابت بوز- لیون، که همان مادر الیزابت دوم می‌باشد، مشاهده کرد.

تاج خانواده‌ی اسپنسر(The Spencer family tiara)

الیزابت دوم در روز عروسی شاهزاده دایانا تاج مورد علاقه اش را به او تقدیم کرد، اما دایانا آن را به عنوان تاج خانوادگی اسپنسر انتخاب کرد. اگرچه گفته می‌شود که این قطعه به قرن هجدهم برمی گردد، ولی در واقع از سایر جواهرات در زمان‌های مختلف تشکیل شده است.

جزء اصلی و میانی آن با یک گل سینه‌ی الماس مزین شده که مادربزرگ لیدی دی برای عروسی خود دریافت کرده است. این تاج در سال ۱۹۳۵ ظاهر نهایی خود را به دست آورد و به میراث خانوادگی تبدیل شد. خواهران دایانا نیز زمان جشن ازدواجشان از آن استفاده کردند.

الماس مشهور کوه نور (Koh-i-Noor): تاج سلطنتی بریتانیا

این الماس شهرت ملالت انگیزی دارد و به احتمال زیاد بین سال‌های ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ در جنوب هند یافت شده است. صاحب این الماس بار‌ها تغییر پیدا کرد و فرمانروایان دوران باستان برای تصاحب آن مبارزه کردند. هند و پاکستان مدعی الماس هستند، اما خانواده‌ی سلطنتی بریتانیا مالک فعلی آن می‌باشند.

بنابراین، این اعتقاد وجود دارد که این الماس برای مردان بد یمن است و  بدشانسی می‌آورد و فقط زنان می‌توانند از آن استفاده کنند. به هر حال، الیزابت دوم با تاج مزین شده به این الماس تاج گذاری کرد و سلطنت او طولانی و موفقیت آمیز بوده است. صاحب بعدی تاج احتمالاً کیت میدلتون خواهد بود چرا که او برای موقعیت و نقش ملکه بودن در آینده آماده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز