خبرگزاری کار ایران

کوله پشتی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۵۷۵

کوله پشتی‌ها انواع مختلفی دارند و برای مصارف گوناگونی تولید می‌شوند. آن‌ها بسته به کاربردشان، اندازه و شکل متفاوتی دارند. کوله پشتی کوه نوردی، مسافرتی و دوربین باید علاوه بر ویژگی‌های خاص و حرفه‌ای، دارای بخش بندی‌ها و جیب‌های مناسب و کافی هم باشند.

در ادامه می‌خواهیم با هم چند ویژگی متفاوت در کوله‌ پشتی را بررسی و معرفی کنیم.

بهترین کوله پشتی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

برای انتخاب بهترین کوله پشتی حمل دوربین، لپتاپ، لنز و سایر تجهیزات باید معیارهای زیادی را در نظر گرفت. کوله پشتی کوه نوردی و مسافرتی هم تقریباً همین قابلیت‌ها را باید داشته باشد. قبل از خرید کوله پشتی به موارد زیر توجه کنید:

  • اندازه کوله پشتی و ابعاد بخش‌های داخلی آن
  • میزان ظرفیت
  • جنس مناسب و با دوام
  • داشتن پد پشتی و پدهای جدا کننده داخلی برای لوازم حساس
  • تعداد جیب‌ها برای لنز‌ها و تجهیزات اضافی
  • وزن مناسب
  • ضد آب بودن
  • مقاومت بندهای اصلی کوله پشتی و بندهای کمری
  • قابلیت حمل لپتاپ و تبلت

کوله پشتی اسپرت به چه کاری می‌آید؟

کوله پشتی های اسپرت برای همه سنین و هر جنسیتی کاربرد دارد. کوله پشتی مردانه با کوله پشتی زنانه تفاوت زیادی ندارد. تنها فرق آن‌ها را می‌توان در رنگشان دانست. مصارف تخصصی‌این کوله‌ها بیشتر محدود به عکاسی، فیلمبرداری و فعالیت‌های ورزشی می‌شود.

 عکاسان خیابانی و مسافرها باید همیشه دوربین و تجهیزات خود را دم دست داشته باشند. در این صورت هر وقت با سوژه‌ای رو به شوند سریع می‌توانند آن را ثبت کنند.

معمولا کوله پشتی‌های مخصوص عکاسی داخلشان بخش‌بندی شده و می‌توانید دوربین، لنزها و لوازم جانبی فیلمبرداری  را در کنار هم بدون این که به هم برخورد کنند قرار دهید.

کوله پشتی

با داشتن کوله پشتی لپتاپ و دوربین در هر مکانی قادر به استفاده از لپتاپ و دوربین خود خواهید بود. در ادامه به 3 مورد از موارد مهمی که هنگام خرید کوله پشتی باید مدنظر داشته باشید اشاره می‌کنیم.

کوله پشتی مسافرتی چه کاربردی دارد؟

اکثر افراد برای مسافرت از چمدان استفاده می‌کنند. اما اگر شما از آن دسته افرادی هستید که وسایل زیادی با خود به مسافرت نمی‌برید، خرید کوله پشتی مسافرتی ارزان و کابردی گزینه مناسب‌تری است.

اغلب کوله پشتی‌های مسافرتی به‌دلیل جنس پارچه‌ای خود، سبک‌تر از چمدان هستند و قابلیت حمل آسان به هواپیما، قطار، کشتی یا ماشین را دارند. این کوله پشتی‌ها اندازه کوچک‌تری هم دارند؛ در نتیجه حمل و نقلشان آسان است.

سایز کوچک‌تر باعث کاهش قابلیت‌ها و جیب‌های این کوله پشتی‌ها نشده است؛ چرا که آن‌ها اکثر در اطراف و حتی زیر خود دارای فضاهای اضافه اند.

اندازه کوله پشتی

چه تعداد تجهیزات و وسیله دارید؟ آیا می‌خواهید همه آن‌ها را همراه خود داشته باشید؟ با جواب دادن به این سوالات متوجه می‌شوید که کوله پشتی مناسب شما باید چه اندازه‌ای باشد. علاوه بر این باید به آینده هم فکر کنید.

آیا ممکن است در آینده تجهیزات بیشتری مانند لنزهای اضافی خریداری کنید؟ یا اینکه آیا ممکن است بعداً کیت فلاش تهیه کنید؟ آیا به جیب لپتاپ نیاز پیدا خواهید کرد؟ سایز لپتاپی که در نظر دارید چقدر است و آیا در کوله پشتی شما جا می‌شود؟

هر چه موارد بیشتری را در نظر داشته باشید، سایز کوله پشتی شما هم بزرگتر می‌شود.

فراموش نکنید هر چه کوله پشتی بزرگتری داشته باشید، تعداد جیب‌ها و بخش‌بندی‌ها هم بیشتر خواهد شد. در نتیجه تعداد وسایل و تجهیزاتی که می‌توانید حمل کنید بیشتر می‌شود. برخی از کوله پشتی‌ها مناسب حمل دوربین نیستند؛ زیرا به‌اندازه کافی عمق ندارند.

توجه کنید هیچ وقت نباید سعی کنید به زور وسایل را در جیبی جای دهید، زیرا هم احتمال آسیب رسیدن به وسایل حساس دوربین و لپتاپ وجود دارد و هم کوله پشتی ممکن است پاره شود.

قابلیت دسترسی

بهترین کوله پشتی‌ها باید قابلیت دسترسی آسان به وسایل را فراهم کنند. تقریباً همه کوله پشتی‌ها دارای درب جلو هستند. این درها به شما امکان دسترسی سریع و راحت به دوربین، لپتاپ یا هر وسیله دیگری را می‌دهند. کوله پشتی باید به شکلی طراحی شده باشد که تمامی تجهیزات مورد نظر شما را به مرتب‌ترین شکل ممکن در خود جای دهد و به محض باز کردن جیب‌ها، به همه وسایل دسترسی داشته باشید.

کوله پشتی

وجود پدهای ابری کم حجم ولی مقاوم در نقاط حساس و تحت فشار کوله پشتی از در امان ماندن وسایل شما در برابر آسیب‌های خارجی اطمینان حاصل می‌کنند.

ساختار و سازمان‌بندی

حفظ نظم و ترتیب وسایل و تجهیزات دوربین برای دسترسی سریع و راحت امر مهمی است. با کوله پشتی‌های مخصوص امکان دسترسی به تمامی وسایل مانند دوربین، لپتاپ و لنز وجود دارد. این وسایل با پدهای و قسمت‌های جدا کننده درون کوله به‌صورت جداگانه قرار می‌گیرند. یک کوله پشتی مناسب به شما اجازه می‌دهد همه تجهیزات را یک‌جا ولی مرتب داشته باشید.

اگر می‌خواهید دوربین، لپتاپ، تبلت، کیت‌های عکاسی و سایر وسایل با ارزشتان منظم و امن به‌مانند باید هر یک را در مکعب‌های اسفنجی و جیب‌های مخصوص به خود قرار دهید. هر چیزی که برای مسافرت نیاز داشته باشید هم در این بخش‌ها قرار می‌گیرند.

بازه قیمتی کوله پشتی

انواع کوله پشتی قیمت‌های متفاوتی دارند. عوامل زیادی در تعیین قیمت این محصولات موثر اند. هزینه کوله پشتی به عواملی مثل برند و شرکت سازنده، اندازه، فضا و بخش‌های داخلی، تعداد جیب‌ها برای تجهیزات اضافی و غیره بستگی دارد.

توجه داشته باشید که کوله پشتی‌های حمل تجهیزات دارای ویژگی‌ها، طراحی و ساختار خاصی هستند و در تولید آن‌ها از مواد ویژه‌ای استفاده شده است؛ بنابراین، نباید انتظار داشت قیمت ارزانی داشته باشند. مطمئن باشید کوله پشتی‌های ارزان و احتمالاً تقلبی کارایی و دوام محصولات اصل را نخواهند داشت. پس اگر برای خرید کوله و کیف مصر هستید، بودجه‌ای کافی برای آن کنار بگذارید.

از کجا کوله پشتی عکاسی اصل بخریم؟

متاسفانه در سال‌های گذشته تعداد زیادی کوله پشتی فیک و تقلبی وارد بازار شده که از نظر کیفیت هم بسیار ضعیف هستند.

معمولا این کوله پشتی‌ها تولید کارگاه‌های متفرقه در شرق آسیا هستند که با نام برندهای معروف وارد بازار شده‌اند یا برندهایی ناشناخته دارند.

اگر حفاظت از تجهیزات گران قیمت عکاسی برای شما مهم است و می‌خواهید کوله پشتی اصل بخرید، ما خرید از نورنگار را پیشنهاد می‌دهیم؛ تمام کوله‌پشتی های موجود در سایت اصل هستند و تضمین کیفیت و اصالت کالا دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز