خبرگزاری کار ایران

پرفروش ترین بازی های فکری در ایران / معرفی بهترین منبع برای خرید

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۳۹۸

گذر زندگی و کار و توسعه‌ی شخصی بدون بازی و سرگرمی مطمئناً کسل کننده خواهد بود . به همین دلیل ما همیشه تشویق میکنیم که مدتی از برنامه‌های شلوغ روزانه فاصله بگیرید و به فعالیت‌های سرگرم کننده و نشاط‌ آور بپردازید.

بازی‌های فکری مدت‌هاست که برای گذراندن اوقات فراغت با اقبال خوبی از سوی عموم مردم مواجه‌اند و بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با توجه به تعداد زیاد بازی‌ها برای انتخاب ، فروش آن‌ها نیز بسته به ترجیح بازیکن‌ها متفاوت است. ولی همیشه در هر حوزه‌ای ، محصولاتی هستند که تمامی سلایق را مورد هدف قرار می‌دهند و اصطلاحا آنقدر محصولات تمام عیاری هستند که به هیچ وجه نمی‌شود از داشتن آنها گذشت.

قبل از اینکه بریم سراغ لیست بازی‌ های فکری پرفروش و محبوب ، بهتر است به این قضیه هم اشاره کنم که گردش مالی بازار جهانی خرید و فروش بازی‌ فکری تا سال 2023 میلادی چیزی در حدود ۱۲ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است.

10- بازی‌فکری Connect Four که در ایران با نام دوزک شناخته می‌شود

بازی فکری دوزک یک صفحه بازی به صورت ایستاده دارد که شامل ستون‌هایی است و قرار است دیسک‌های رنگی ، یک ردیف چهارتایی یکرنگ باهم بسازند.

این بازی با دو بازیکن شروع می‌شود و بازیکن شروع کننده یک دیسک رنگی از بالای ستون‌ها به داخل صفحه جدول مانند می‌اندازد و بازیکن دیگر هم به همین شکل ؛ فضاهای خالی به ترتیب پرخواهند شد. هر بازیکن با تشکیل ۴ دیسک در یک خط افقی ، عمودی یا مورب ، امتیازی را به خود اختصاص خواهد داد.

پرفروش ترین بازی های فکری در ایران / معرفی بهترین منبع برای خرید

برای اولین بار Milton Bradley در سال 1994 میلادی طرح بازی Connect Four یا همان دوزک را ارائه و بعدها منتشر کرد. بازی Connect Four تا سال 2018 میلادی فروشی بالغ بر ۴ میلیون نسخه در سراسر جهان داشته که بیشترین فروش آن مربوط به کشور فنلاند است.

9 - بازی تخته‌ای Bloukus یا بلاک‌آس

بازی فکری بلاک‌آس یک بازی از نوع رومیزی است که توسط کمپانی بازی‌ سازی Sekkoia منتشر شد و در سال 2000 میلادی به بازار جهانی عرضه شد. تا سال 2008 این بازی جذاب به عنوان پرامتیازترین بازی رومیزی قرن شناخته می‌شد ؛ که بیش از ۱ میلیون نسخه از آن سالانه به فروش می‌رسید. تا پایان سال 2007 میلادی بنا به آمار Games Industry حداقل ۳ میلیون نسخه از آن فروخته شده بود. این تعداد مطمئنا تا به امروز که در سال 2021 قرار داریم چندین برابر شده است.

8 - بازی رومیزی Catan یا کاتان

بازی کاتان به عنوان یکی از موفق‌ترین بازی‌های رومیزی تمام دوران‌ها شناخته می‌شود. بازی فکری کاتان توسط Lets Prowess معرفی و به جهانیان ارائه شده است. این بازی آنقدر محبوب و پرطرفدار بوده است که فروشگاه Walmart در یکی از گزارش‌های سالانه‌اش به رکوردشکنی فروش بردگیم کاتان در یک بازه‌ی زمانی بسیار کوتاه چند روزه به تعداد بیش از ۵۰۰۰ نسخه اشاره کرده است.

7 - بازی فکری Battleship یا همان کشتی جنگی

یک بازی سبک استراتژیک که در میدان جنگ رخ می‌دهد. داستان Battleship از این قرار است که در ابتدا این بازی عمدتا با مداد و کاغذ بازی می‌شده است. بازی فکری " کشتی جنگی " در طول جنگ جهانی اول شروع به بازی کردن توسط مردم شد و محبوبیت خود را به واسطه بازی روزانه عموم مردم در اوقات فراغتشان به دست آورد. بازی به این صورت بود که هر بازیکن ناو جنگی خود را روی برگه کاغذ نقاشی میکرد و بازیکن‌ها باید سعی‌ میکردند کشتی‌های جنگی خود را روی کاغذ از دید حریف پنهان کنند و همچنین کشتی‌های حریف را پیدا کرده و آنها را نابود کنند.

از آنجا که بازی Battleship در ابتدا یک بازی کاغذی بود. مردی به نام Bradley در سال 1967 میلادی تصمیم گرفت این بازی را به صورت رسمی طراحی و منتشر کند.

بازی‌های ویدیویی و نسخه‌های الکترونیکی متعددی از روی بازی تخته‌ای " کشتی جنگی " توسعه یافته است و طبق آمار Battleship Wiki تاکنون فروش آن به بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه رسیده است.

6 - بازی رومیزی Stratego که در ایران این بازی را با نام فتح پرچم هم می‌شناسیم

بازی فکری فتح پرچم توسط دو بازیکن روی یک تخته با خانه‌های مربع ۱۰×۱۰ بازی می‌شود.

هر بازیکن دارای ۴۰ مهره است که نماینده‌ی افسران یک ارتش هستند. بازیکن مهره‌های خود را برای گرفتن ضربات حریف باید به گونه‌ای کنترل و چینش کند. که حریف توان حرکت و جابه‌جایی زیادی نداشته باشد.

بازی استراتگو در نسخه کودکان دارای قوانین ساده‌تری است و نسخه بزرگسالان این بازی پیچیدگی‌های خاصی دارد.

بازی فکری فتح پرچم یک بازی در سبک استراتژیک از نوع میدان نبرد است. فروش بیش از ۲۰ میلیون نسخه در سراسر جهان این بازی را تبدیل به یکی از بهترین‌های حوزه بردگیم و بازی‌های تخته‌ای کرده است.

5 - بازی رومیزی Risk که در ایران هم به همین نام یعنی " ریسک " شناخته می‌شود

آلبرت لاموریس کارگردان معروف سینما بازی فکری ریسک را در سال 1957 میلادی ابداع کرد. این بازی پایه‌ای شد برای بازی‌های رایانه‌ای محبوبی مانند عصر پادشاهان و عصر امپراطوری‌ها که از اقبال بی‌نظیری در بین مردم برخوردار بودند.

در بازی فکری ریسک قرار است با چند تاس ۴۲ منطقه را در ۶ قاره جهان فتح کنیم. هر یک از بازیکنان باید دارای مهارت‌های استراتژیک و مذاکره برای پیش‌برد اهداف خود در بازی باشند. بازیکنی که در نهایت بتواند بیشترین منطقه را فتح کنند و نمایندگانی در سراسر جهان داشته باشد برنده بازی " ریسک " خواهد بود.

بازی رومیزی ریسک بر اساس آمار Games Journal

در سال اول ارائه به بازار از فروشی بیش از ۱۰۰,٠٠٠ نسخه برخوردار بوده است و همچنان به موفقیت خود ادامه می‌دهد.

4 - بازی فکری Othello که به همین نام یعنی " اتللو " در ایران آن را می‌شناسیم

اتللو یک نوع بازی تخته‌ای سبک معمایی است که هنگام بازی آن باید بسیار هوشیار و متمرکز باشید. بازی فکری اتللو از سال 1883 میلادی وجود داشته و بازی می‌شده است.

هدف بازی رومیزی اتللو این است که هر یک از بازیکن‌ها باید سعی کنند ؛ مهره‌های حریف را به رنگ مهره‌های خود درآورند. در نهایت برنده کسی است که بیشترین مهره را روی صفحه بازی به رنگ مهره‌های خود داشته باشد.

تا سال 2016 میلادی " اتللو " با فروش بیش از ۴۰ میلیون نسخه در سراسر جهان از رکورد داران حوزه بازی‌های تخته‌ای تاریخ است. این بازی از معدود بازی‌های فکری است که دارای فدراسیون بین‌المللی است و هر ساله مسابقات آن به صورت منظم و سازماندهی شده برگزار می‌‌شود.

پرفروش ترین بازی های فکری در ایران / معرفی بهترین منبع برای خرید

3 - بازی‌فکری Monopoly که در ایران هم با نام مونوپولی شناخته می‌شود

کمپانی بازی‌ سازی " Parker Brothers " بازی فکری مونوپولی را از روی بازی " Land Lords " که توسط الیزابیت فلیپس در سال 1903 طراحی شد. ساخته و وارد بازار جهانی کرد.

بازی Monopoly شامل یک سری تمرین‌های مهم تجاری مثل نحوه خرید و فروش و سرمایه‌گذاری است. در روند بازی بازیکن باید سعی کند بهترین محل را برای سرمایه گذاری و کسب سود پیدا کند. در این میان بازیکنی که موفق به حفظ دارایی خود نشده است از دور بازی خارج می‌شود. به همین دلیل است که نام بازی از واژه " Monopol " به معنی انحصار گرفته شده است. چون شامل برتری دادن بازیکن برنده به تمام بازیکن‌ها از نظر انحصار سرمایه و املاک است.

در ابتدای ارائه بازی رومیزی مونوپولی به بازار ، این بازی فوق‌العاده محبوب به تولید بیش از ۳۵,۰۰۰ نسخه در هفته می‌رسید و تا سال 2011 از فروش بی‌نظیر 275 میلیون نسخه‌ای برخوردار بوده است.

 

2 - تخته نرد که با نام Backgamoon در دنیا شناخته می‌شود

بله بازی " تخته‌نرد " ابداع بازی‌سازان ایرانی جزو پرطرفدارترین و پروفروش‌ترین بازی‌های تخته‌ای در دنیا است. بر اساس کاوش‌های شهر سوخته بازی رومیزی " تخته نرد " دارای پیشنه‌ای بسیار قدیمی است که ابداع آن به تاریخی در حدود ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد. این بازی فکری کلاسیک شامل استفاده از تعدادی تاکتیک اصلی و همچنین پیش‌بینی احتمالات است.

فروش بازی فکری " تخته‌ نرد " در طول سال‌ها ارائه این بازی افزایش چشمگیری در جهان و ایران داشته است. تا سال 1953 میلادی فروشی برابر با ۱ میلیون نسخه از این بازی برآورد شده است و تا آغاز سال 2005 بیش 88 میلیون نسخه از آن بنا به گزارش Encylopedia Games به فروش رسیده است.

1 - بازی تخته‌ای Chess یا همان شطرنج خودمان

بازی تخته‌ای شطرنج که معرف همگان هست و کمتر کسی است که حداقل نام این بازی پرطرفدار را نشنیده باشد.

شطرنج یک بازی به وسعت کل دنیا است. و دارای تیم‌های ورزشی ملی در سراسر جهان است. می‌شود گفت این بازی عنوان " پرفروش‌ترین بازی دنیا " را به خود اختصاص می‌دهد.

برای سنجش میزان فروش بازی رومیزی شطرنج همین بس که طبق گزارش " دانشنامه بین‌المللی بازی‌های تخته‌ای " این بازی فقط در ایالات متحده ، سالانه حدود ۳ میلیون نسخه فروخته می‌شود و تا سال 2022 میلادی بازار فروش " شطرنج " تنها در منطقه آمریکای شمالی 41 میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

خرید انواع بازی فکری

● طیف گسترده‌ای از بازی‌های فکری و رومیزی جدید که هرکدام با قیمتی شگفت‌انگیز در بازی‌ تحریر ارائه می‌شوند.

● خرید آنلاین بازی فکری در تمامی بازه های سنی از 6 ماهگی تا 99 سال در تمام سبک‌های استراتژیک ، ماجراجویی و ...

● خرید اینترنتی بازی فکری از سایت بازی تحریر با ارسال سریع به سراسر ایران.

همین حالا بررسی کنید و از میان محصولات جذاب و به روز بازی تحریر بازی فکری مورد نظرتون رو انتخاب کنید.

لینک وب سایت بازی تحریر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز