خبرگزاری کار ایران

7 نکته مهم در هنگام خرید فن کویل

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۳۴۹

ابزار و وسایل مختلفی برای تجهیز سیستم گرمایش و سرمایش ساختمان­ها وجود دارد. یکی از ابزارهایی که امروزه کاربرد بسیار زیادی پیدا کرده است، فن کویل است که ما در این مقاله، شما را با این سیستم آشنا خواهیم کرد. به طور کلی در فصل سرد، این سیستم با استفاده از آب گرم، گرما را فراهم می­کند و به­طور برعکس، در فصل گرم با استفاده از آب سرد می­تواند سرمایی مناسب ایجاد کند.

همراه ما باشید تا شما را بیشتر با انواع، قیمت و کارایی فن کویل آشنا کنیم.

کارایی برای ساختمان شما

از این وسیله می­توانید کاربردی چندمنظوره را انتظار داشته باشید. همان­طورکه گفته شد نحوه کار کردن آن به وسیله جریان آب گرم و سرد است. این نوع ابزار نسبت به دیگر سیستم­های گرمایش و سرمایش هم عملکرد بهتری دارد و هم مقرون به صرفه­تر است. این سیستم با استفاده از جریان آب، هوا را یا به سمت جلو یا به طرف بالا پرتاب می­کند.

قیمت فن کویل بسته به نوعی که انتخاب می­کنید دارد. اما همان­طور که گفته شد، شما از صرف هزینه­های زیاد دیگر سیستم­ها، در امان خواهید بود. از مزایای این سیستم برای ساختمان شما می­توان به، عدم نیاز به فضای بسیار بزرگ، عدم نیاز به کانال کشی و فقط نیاز به لوله­کشی و سیم­کشی، صرفه­جویی بالا در مصرف کردن و داشتن تنوع بسیار اشاره کرد. یکی از برندهای ارائه­دهنده این فن کویل­ها، فن کویل تهویه است. شما توسط تاسیسات رجایی می­توانید به راحتی این سیستم را در اختیار داشته باشید.

قیمت فن کویل

7 نکته مهم در هنگام خرید فن کویل

قیمت فن کویل به عوامل مختلفی بستگی دارد. از نوع آن گرفته تا نصب و راه­اندازی آن. تاسیسات رجایی این امکان را در اختیار مشتریان قرار داده که بهترین فن کویل­ها را با بهترین شرایط نصب و راه­اندازی، در ساختمان­های آن­ها به کار بگذارد. فن کویل­ها ظرفیت­های متفاوتی هم دارند که روی قیمت فن کویل تاثیر مستقیم دارد. در کل فن کویل­های ظرفیت پایین، قیمتی حدود 20 تا 30 میلیون تومان دارند و این قیمت با افزایش ظرفیت بالاتر هم می­رود. فن کویل تهویه نیز ارائه­دهنده انواع این سیستم است که با قیمت­های مناسب شما را در انتخاب کمک خواهد کرد.

ابعاد و ظرفیت

بسته به نوع این محصول ابعاد و ظرفیت متفاوتی برای آن درنظر گرفته شده است. طول و عرض دریچه­های آن نیز به ظرفیت هوا­دهی آن وابسه است. درواقع باید گفت هرچه این ظرفیت و ابعاد بیشتر شوند، قیمت نیز تحت تاثیر آن افزایش خواهد یافت. ظرفیت فن کویل­ها از 200 cfm تا 1200 متغیر است و همچنین در مدل­هایی که نیاز به اشغال فضا دارند، زیربنای موردنیاز آن­ها از 12 تا 80 مترمربع متغیر است.

البته فن کویل­های سقفی فضای کمتری ایجاد می­کنند و طول آن­ها روی سقف، تقریبا نیم متر است. هرچه ظرفیت فن کویل بیشتر، شما باید انتظار قدرت سرمایش و گرمایش بیشتری را هم داشته باشید.

انواع فن کویل

فن کویل­ها انواع مختلفی دارند که فن کویل تهویه نیز این انواع را به شما ارائه می­دهد. در ادامه هر یک را به اختصار توضیح می­دهیم.

فن کویل سقفی

این مدل جزو پرفروش­ترین فن کویل­ها به حساب می­رود. زیرا نیازی با فضای زمینی ندارند. خود فن کویل سقفی به دو نوع روکار و توکار تقسیم می­شود که مدل توکار برای سقف­های کاذب کاربرد دارد. برای ساختمان­های مسکونی پیشنهاد می­شود این نوع فن کویل به دلیل صدای پایین آن مورد استفاده قرار گیرد.

فن کویل کانالی

این مدل جزو دسته توکار قرار می­گیرد. این مدل برای ایجاد جریان با فشار زیاد بسیار مناسب است. با این مدل شما نگرانی از ظرفیت و فشار هوای وارد شده نخواهید داشت. هم­چنین می­توانید از هوایی تازه نیز بهره­مند شوید.

فن کویل کاستی

این نوع به دلیل قرارگیری در سقف کاذب و هم­چنین زیبایی و طراحی خود، طرفداران زیادی دارد. فن کویل کاستی نیز دو نوع متفاوت دارد که شامل یک طرفه و چهار طرفه است. نوع یک طرفه برای سیستم تهویه مطبوع به کارگرفته می­شود و نوع چهر طرفه هم چهار جهت مختلف برای هوادهی سرد و گرم دارد.

فن کویل دیواری

معمولا برای جانشینی اسپیلت، از این نوع فن کویل استفاده می­شود. به دلیل ظرفیت کمتر این نوع فن کویل، معمولا کاربرد کمتری را هم دارند. به دلیل نوع نصب و راه­اندازی آن، معمولا قیمت آن­ها بالاتر از سایر انواع است.

فن کویل زمینی

اگر فضایی کافی و موجود برای استفاده از فن کویل­ها دارید، ممکن است به سراغ این نوع سیستم بروید. هوادهی و جهت هوای این مدل، به سمت بالا است. ممکن است انواع این محصول را در ساختمان­های مختلفی مثل ادارت و بیمارستان­ها دیده باشید. اگر فضایی برای قرارگیری فن کویل سقفی وجود نداشته باشد، معمولا به سراغ این مدل خواهند رفت.

برند­های تولیدکننده فن کویل

7 نکته مهم در هنگام خرید فن کویل

امروزه با توجه به کاربردی­تر شدن این محصول و جا افتادن آن در بین افراد، شرکت­های مختلف نیز دست به تولید انواع این محصول زده­اند. از مشهورترین و بهترین برند­های موجود که طراحی و تولید و نصب این سیستم­ها را برعهده دارند می­توان به شرکت فن کویل تهویه، میدیا، تهویه­ساز، تهویه آریا، آذرنسیم، سرما آفرین و... اشاره کرد.  تاسیسات رجایی این این اطمینان را به شما می­دهد که می­توانید با خیالی آسوده انتخاب و نصب فن کویل­های موردنظر خود را به ما بسپارید.

موتور فن کویل

موتور فن کویل فنی در داخل خود دارد که هوا را به داخل کشیده و آن را روی کویل گرم یا سردکننده قرار می­دهد. همچنین این موتور مبدلی حرارتی را نیز دارد. ممکن است به دلایل مختلفی مثل نگهداری نامناسب، موتور این وسیله با مشکلاتی روبرو شود.  نکته حائز اهمیت این است که تعمیرات موتور را باید به دست مرکز یا اشخاص متخصص بسپارید. شاید موتور فن کویل شما فقط به دلیل آلودگی­های موجود،کارایی خود را از دست داده باشد و با زدودن این آلودگی­ها یا تعویض فیلترها، مشکل حل شود.

قطعات فن کویل

از قطعات به کاررفته در این وسیله می­توان به کویل­ها که از لوله­های مسی ساخته شده­اند، الکترو موتور، بلوور فن، فیلتر تصفیه­کننده هوا، شیرهای هواگیری، تشتک تخلیهو ترموستات اشاره کرد که هریک کارایی خاص خود را دارند.

در صورت به مشکل خوردن هرکدام از این قطعات، تاسیسات رجایی شما را در حل مشکلاتتان یاری خواهد کرد.

کلام پایانی

فن کویل امروزه تبدیل به سیستمی محبوب هم درساختمان­های مسکونی و مراکز اداری و تجاری شده است. با در نظر گرفتن شرایط خود و این که به کدام نوع آن نیاز دارید و هم­چنین بررسی بودجه خود، می­توانید از این سیستم پرکاربرد، بهره­مند شوید. کارشناسان ما در تاسیسات رجایی در هر لحظه، آماده خدمت­رسانی و ارائه مشاوره به شما در این زمینه هستند.

سوالات متداول خرید فن کویل

  • چرا با وجود هواگیری فن کویل از آن باد خنک بیرون نمی­آید؟

این امر ممکن است به دلیل مشکل در چرخش آب سرد آن اتفاق افتاده باشد که نیاز به بررسی دقیق دارد.

  • بهترین فن کویل برای منزل کدام نوع است؟

این بستگی به طراحی و فضای موجود منزل شما و هم­چنین نیاز شما دارد. اما معمولا نوع سقفی به دلیل صدای کمتر و عدم اشغال فضا، نوع مناسب­تری است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز