خبرگزاری کار ایران

کت جین مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۳۱۸

مگر می‌شود استایل کژوال و اسپرت را بدون کت جین تصور کرد؟ با رسیدن پاییز و زمستان، کت جین مردانه جزء لباس‌هایی است که احتمالا بیشتر در سطح شهر خواهید دید و دلیل آن نیز مشخص است، لباس گرم، راحت و کاربردی که شما می‌توانید بدون توجه به سن خود بپوشید و با انواع لباس‌ها ست کنید و ظاهری فوق‌العاده بی‌نقص داشته باشید. مطالب ارائه شده در این مقاله، قطعا برای شما دوستداران جین مفید خواهد بود.

ست کت جین مردانه

بعد از اینکه لوی استراوس اولین شلوار جین را به دنیا معرفی کرد، چند سال طول کشید تا متوجه شود، علاوه بر اینکه شلوار جین می‌تواند جلوه‌ای زیبا به استایل مردان ببخشد، سایر لباس‌های جین نیز می‌توانند فوق‌العاده باشند و تغییرات بزرگی در مد و فشن بوجود بیاورند. پارچه جین نه تنها در تولید شلوارهای متنوع، بلکه برای یک ژاکت زیبا و بادوام نیز مناسب است.

درباره کت جین مردانه

کت جین مردانه در ابتدا برای کسانی طراحی شد که در مزرعه، معادن یا راه‌آهن‌ها کار می‌کردند و بیشتر به عنوان لباس کار شناخته می‌شد و جزء لباس‌های بیرونی و کاربردی بود، به همین خاطر طولی نکشید که توسط بیشتر مردان در سراسر دنیا مورد استقبال قرار گرفت. این واقعیت که ژاکت جین مردانه توسط معدنچیان، کابویی‌ها و راکرها پوشیده می‌شد، این ژاکت را به یک لباس نمادین تبدیل کرده است که به جذابیت آن می‌افزاید. اما برخی از افراد که طرفدار این سبک هستند، دوست ندارند با پوشیدن آنها خیلی قدیمی به نظر برسند، اصلا جای نگرانی نیست زیرا کت جین نیز مانند هر لباس دیگری در طول این سال‌ها با تغییراتی همراه بوده است و طبق مد روز آپدیت می‌شود و فرقی ندارد که شما یک چکش دستتان باشد یا یک گیتار، کت جین مردانه برای هر سبک و سلیقه‌ای موجود و مناسب است.

کت جین مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

انتخاب کت جین مردانه مناسب

اگر دوست دارید کت جین در کمد لباس خود داشته باشید، هنگام خرید حتما ژاکت متناسب با اندام خود را انتخاب کنید و همچنین به رنگ پارچه جین نیز توجه کنید. با در نظر گرفتن این دو مشخصه مهم قطعا از خرید خود راضی خواهید بود.

ژاکت جین مردانه مناسب: در کت جین مانند سایر لباس‌ها تناسب بسیار اهمیت دارد، بدون شک شما دوست ندارید که کت جین خیلی گشاد و خیلی تنگ باشد. یک ژاکت مناسب باید مشخصه‌های زیر را داشته باشد؛

  • به قدری آزاد باشد که با پوشیدن یک تی‌شرت از زیر، بتوان به راحتی زیپ یا دکمه آن را بست، بدون اینکه از کناره‌ها کشیده شود (البته بهتر است ژاکت باز باشد، در صورتی که تمایل دارید آن را ببندید، دکمه بالا و پایین را باز بگذارید).
  • اگر قرار است در زیر ژاکت یک لباس ضخیم مثل بافت، سویشرت و یا هودی بپوشید، باید به اندازه کافی فضا داشته باشد.
  • انتهای آستین کت جین باید کمی از مچ دست شما بلندتر باشد، اما نه خیلی زیاد.
  •  باید بتوانید به راحتی بازو و دست خود را تکان دهید. اگر احساس می‌کنید پارچه جین استفاده شده در ژاکت سفت است، به دنبال ژاکتی باشید که با جین کشی تولید شده باشد.
  • لبه پایین ژاکت باید روی خط کمر شما باشد، ژاکت جین مردانه کوتاه است و نباید خیلی از خط کمر شما بیرون بزند. اما، دقت کنید که خیلی کوتاه نباشد چون در این صورت به مدل زنانه بیشتر نزدیک خواهد بود.

رنگ: همه ما بیشتر پارچه جین را به رنگ آبی یا نیلی می‌شناسیم و رنگ آبی بیشتر از سایر رنگ‌ها کلاسیک و کاربردی می‌باشد با این حال، امروزه تنوع رنگ پارچه جین بسیار زیاد است. اینکه یک کت جین چقدر برای موقعیت‌های مختلف، رسمی یا غیررسمی مناسب است، به رنگ پارچه جین بستگی دارد. تمام ژاکت‌های جین ذاتا برای استایل‌ کژوال مناسب هستند، اما ژاکت مردانه‌ای که با جین تیره تولید شود، برای موقعیت‌های رسمی بهتر خواهد بود و جین روشن‌تر برای استایل کژوال و اسپرت مناسب‌تر است.

نحوه ست کردن کت جین مردانه

ترکیب کت جین با اکثر لباس‌های داخل کمد شما فوق‌العاده خواهد بود چرا که این ژاکت بسیار کاربردی است اما نه به اندازه ژاکت‌های اسپرت. شما در ست کردن کت جین مردانه باید مواردی را در نظر بگیرید به عنوان مثال، پوشیدن کت جین با شلوار جین ایده خوبی به نظر نمی‌رسد یا برخی هنرمندان شیک‌پوش استایل‌های متفاوتی با کت جین خلق کرده‌اند و آن را همراه لباس‌های رسمی مردانه و کروات می‌پوشند که به نظر جالب نمیاد.

با این وجود، وقتی برای یک استایل کژوال کت جین انتخاب می‌کنید محدودیتی در ترکیب آن با سایر لباس‌ها ندارید. در ادامه ایده‌هایی برای ست کردن کت جین مردانه ارائه شده است که پیشنهاد می‌کنیم از دست ندهید.

تنها قانونی که باید در ست کردن کت جین رعایت کنید این است که در پوشیدن لباس‌های جین زیاده‌روی نکنید، یعنی کت جین را همراه شلوار جین نپوشید زیرا در این استایل هیچ تضادی وجود ندارد و ظاهری یکنواخت خواهید داشت.

اما در صورت تمایل می‌توانید از یک شلوار جین با رنگ متضاد استفاده کنید. به عنوان مثال، یک شلوار جین مشکی یا زغالی بسیار مناسب است. همچنین می‌توانید این قانون را به طور کلی زیر پا بگذارید!

شلوار مناسب با کت جین مردانه

  • شلوار گرمکن / ورزشی
  • شلوار جین با رنگ متضاد ژاکت شما
  • شلوار کتان (در رنگ‌های، قهوه‌ای، خاکستری، مشکی، سفید و غیره)
  • شلوار مخمل کبریتی

اگر به دنبال بهترین کفش برای کت جین خود هستید، به کفش‌های ونس، چرم، کتونی جیر، بوت چرمی و غیره فکر کنید.

لباس مناسب با کت جین مردانه

تنها چیزی که شما نیاز دارید تا در زیر کت جین خود به تن کنید، یک پیراهن یا تی‌شرت ساده می‌باشد با این وجود پوشیدن لباس‌های لایه لایه نیز می‌تواند جذاب باشد. به عنوان مثال، می‌توانید کت جین مردانه خود را با این موارد ست کنید:

  • تی‌شرت (هر مدلی که دوست دارید، اما تی‌شرت سفید و معمولی بهترین گزینه است.)
  • هودی و سویشرت به رنگ خنثی
  • پیراهن‌ آستین بلند مردانه / چهارخانه
  • پلیور (پلیورهای نازک و معمولی، پلیور ضخیم یا با طرح و مدل بیش از حد، ممکن است کمی خنده‌دار به نظر برسد.)

ترکیب این لباس‌ها با یکدیگر قطعا استایل شیک و جذابی برای شما رقم خواهد زد و شما می‌توانید این استایل کژوال را به راحتی در موقعیت‌های غیررسمی مثل پیاده‌روی به همراه دوستان در یک روز سرد پاییزی یا رفتن به سینما، قرار ملاقات دوستانه و غیره امتحان کنید و لذت ببرید.

خلاصه

پاییز و زمستان امسال را با کت جین مردانه و بوت مردانه سر کنید، به شما قول می‌دهم که جدا شدن از آنها خیلی سخت خواهد بود، ژاکت‌های گرم، جذاب و راحتی که بسیار با دوام هستند و به این زودی‌ها از مد نمی‌افتند، بهترین گزینه برای شما می‌باشد. از آنها غافل نشوید.

 

 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز