خبرگزاری کار ایران

همه چیز درباره سوراخکاری و برش بتن!!!

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۳۱۰

در پروژه های عمرانی این امکان وجود دارد که در زمان اجرای کار و یا در زمان بهره برداری به دلایل مختلفی مانند تغییر در نقشه معماری و یا سازه و یا حتی عبور دادن مجاری تاسیساتی مانند داکت ها، کانال ها و لوله ها از سقف و دیوار ها، مجبور به برش بتن و یا اصطلاحا سوراخکاری بتن باشیم.

به طور کلی به فرآیند تراشیدن، حفر کردن و برداشتن کنترل شده بخش و قسمتی از سازه بتنی، برش بتن گفته می شود. روش های انجام و اجرای برش بتن بسته به ابزار، نوع برش و نیاز سازه بتنی، متفاوت می باشد که یک به یک آن ها را در ادامه بررسی می کنیم.

برخی از روش ها به صورت متداول و رایج برای سوراخکاری بتن مورد استفاده قرار می گیرند. البته توجه داشته باشید که باید در زمان استفاده از خدمات برش بتن، المان ها و معیار های مختلفی را مورد بررسی قرار دهید. در ادامه به توضیح مفصل تری در این باره خواهیم پرداخت.

برش بتن به روش کرگیری:

برای برش بتن مسلح، نیاز به ابزاری قدرتمند داریم تا بتوانیم به راحتی مقطع مورد نظر خود را از سازه بتنی جدا کنیم. کرگیری یا مغزه گیری، یکی از روش های متداول امروزی است که با به کار گیری ابزار های پیشرفته و تخصصی با توجه به نیاز های متفاوت، از آن استفاده می شود.

دستگاه مغزه گیر الماسه، با داشتن قابلیت برش میلگرد های مدفون شده در بتن مسلح، می تواند به راحتی سوراخکاری بتن را انجام دهد. مغزه های به دست آمده در زمان برش بتن و کرگیری بتن، در جهت بررسی و آزمایشات بتن اعم از آزمایش مقاومت فشاری، خمشی، کششی، تعیین عمق کربناسیون و... استفاده می شوند.

ویژگی ها و مزایای برش بتن به روش کرگیری

امکان سوراخکاری بتن مسلح با قطر و عمق دلخواه و مورد نیاز

سرعت بالا در برش بتن

کیفیت بالا در عملیات برش بتن

امکان انجام عملیات سوراخکاری بتن به صورت عمودی و افقی

امکان سوراخکاری بتن مسلح بدون وارد نمودن لطمه و ایجاد ترک در قسمت های دیگر

عدم ایجاد آلودگی صوتی

برش بتن با دستگاه کاتر

یکی دیگر از روش های رایج برای برش بتن، استفاده از دستگاه کاتر یا همان کفبر می باشد. دستگاه های کاتر به سه صورت هیدرولیکی، برقی و دیزلی کار می کنند. به طور کلی این دستگاه با بهره گیری از دیسک های الماسه در سایز های مختلف، شیار هایی را در داخل سازه بتنی ایجاد می کند. عمق این شیار ها به اندازه الماسه بستگی داشته و این امکان وجود دارد که به 50 سانتی متر نیز برسد.

همه چیز درباره سوراخکاری و برش بتن!!!

شیار های ایجاد شده توسط دستگاه کاتر، به صورت خطوط کاملا مستقیم می باشند. به طور معمول از دستگاه کاتر برای برداشتن قسمت های خراب کف خیابان و پیاده رو، ایجاد راهرو برای عبور آب و تاسیسات در کف های بتنی، برداشت کامل کف های بتنی، باز نمودن حفره های عمیق و... استفاده می گردد. دقت برش بتن با استفاده از دستگاه کفبر بسیار بالا می باشد و صفحه برش کاملا صاف و یکدست است.

مزایای استفاده از دستگاه کاتر برای برش بتن

هزینه مقرون به صرفه در جهت برش بتن

کم بودن قسمت دستگاه و تجهیزات مورد نیاز

امکان برش بتن در حجم متوسط

پایین بودن سرعت برش بتن

برش بتن به وسیله سیم الماسه

برای برش بتن در ابعاد حجیم و با سرعت بالا، استفاده از سیم الماسه منطقی ترین راه ممکن می باشد. سیم الماسه به طور معمول برای برش بتن به صورت قالبی مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که عملکرد قوی سیم الماسه باعث می شود تا سازه بتنی به صورت قالبی برش داده شود.

برای تعیین نمودن طول سیم برش، ابعاد بتن باید مد نظر قرار داده شود. برای استفاده از این روش به وسیله دستگاه مغزه گیر، در دو طرف مقطع بتنی مورد نظر، سوراخکاری بتن انجام می شود، سیم الماسه از داخل این حفره ها عبور داده شده و سپس دستگاه سیم برش با چرخش سیم الماسه و برش بین سوراخ های ایجاد شده، عملیات برش بتن را انجام می دهد.

مزایای استفاده از سیم الماسه

امکان ایجاد شکل های مختلف با اندازه های دلخواه و مورد نیاز

پیوسته بودن برش بتن

عدم محدودیت در برش بتن

عدم ایجاد آلودگی صوتی

امکان برش بتن در سطوح عمودی، افقی و شیب دار

دقت و سرعت بالا در برش بتن

صرفه جویی در زمان و هزینه ها

برای استفاده از خدمات برش بتن چه کاری انجام دهیم؟

توجه داشته باشید که برای استفاده از خدمات برش بتن، در ابتدا باید سازه، نیاز سازه و همین طور شرایط آن مورد بررسی کارشناس قرار بگیرد. برای این کار شرکت های مختلفی خدمات برش بتن را تحت عنوان پیمانکار برش بتن به دارندگان سازه های بتنی ارائه می دهند.

به طور مثال برش بتن پاسارگاد، یکی از مجموعه هایی می باشد که خدمات مختلفی اعم از برش بتن، سوراخکاری بتن، کرگیری بتن، مقاوم سازی سازه بتنی، نصب پلیت و تخریب سازه های بتنی را ارائه می دهد. اما در ابتدا باید با کارشناسان این مجموعه مشورت نمایید و نیاز ها و همین طور محاسبات لازم را برای برش بتن انجام دهید. برای کسب اطلاعات بیش تر می توانید با مشاورین برش بتن پاسارگاد در تماس باشید.

همه چیز درباره سوراخکاری و برش بتن!!!

در زمان استفاده از خدمات برش بتن به چه نکاتی توجه کنیم؟

در ابتدا باید متناسب ترین روش برش بتن با نیاز ها و سازه شما مشخص شود. هم چنین باید بودجه، محل انجام برش بتن و... به خوبی مورد بررسی قرار بگیرند. پس از آن باید دقت داشته باشید که هر یک از روش های منتخب، به ابزار آلات و تجهیزات مناسب نیاز دارند. به طور مثال اگر روش کرگیری بتن برای انجام عملیات برش بتن انتخاب شود، باید برای استفاده از این دستگاه، از اپراتوری ماهر کمک بگیرید.

استفاده از هر یک از دستگاه های نام برده شده برای برش سازه بتنی، نیاز به مهارت و تسلط دارد. در غیر این صورت برای افرادی که مشغول به انجام عملیات می باشند، خطر ساز خواهد شد.

برش بتن پاسارگاد این امکان را برای افرادی که نیاز به عملیات برش بتن دارند، فراهم نموده است تا با بررسی مشاورین و کارشناسان این مجموعه، مناسب ترین، مقرون به صرفه ترین و کارآمد ترین روش برش بتن، ارائه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز