خبرگزاری کار ایران

هرآنچه باید درباره باربیکیو بدانید!!!

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۴۲۶۷

طبخ مواد غذایی با دستگاهی به نام باربیکیو و یا کباب پز، امروزه مورد استقبال خیلی از افراد قرار گرفته است. باربیکیو در واقع به نوعی روش پخت می گویند که مواد غذایی مخصوصا گوشت در معرض حرارت مستقیم قرار می گیرد و کباب می شود.

طبخ کباب، جزو کار های سنتی است که از گذشته تا به امروز ایرانیان آن را بر روی وسیله ای به نام منقل و با استفاده از ذغال انجام می داند. اما با ورود کباپز ها و باربیکیو ها، استفاده از این وسیله و آماده سازی مواد غذایی به روش کبابی، سهولت بخشیده شد.

معرفی انواع کباب پز ها

اگر جزو افرادی هستید که تصمیم به خرید باربیکیو و کبابپز را دارید، با مدل های مختلف آن به صورت تخصصی آشنا شوید. در ادامه به بررسی ویژگی های هر یک از کباب پز ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

باربیکیو ذغالی

باربیکیو ذغالی، یکی از پر طرفدار ترین نوع کبابپز ها می باشد. در واقع این وسیله به وسیله ذغال، حرارت مورد نیاز برای کباب شدن مواد غذایی را تامین می کند. اگر بخواهیم توضیح بیش تری در مورد ساز و کار این نوع از باربیکیو ها بدهیم، باید بگوییم که تقریبا شبیه به همان منقل های قدیمی اما با ظاهری به روز شده و متنوع می باشند.

مدل های مختلفی از باربیکیو ذغالی در بازار موجود می باشد. مدل های فن دار، ایستاده، رو میزی و... هر کدام مشخصه های مختص به خود را دارا می باشند.

به طور مثال باربیکیو های فن دار، دیگر زحمتی برای مشتعل نمودن ذغال ها برای شما نخواهند داشت و با کمک فنی که در قسمت کناری سینی ذغال ها تعبیه شده است، به راحتی به مشتعل شدن آن ها کمک خواهد نمود.

مزایا و معایب باربیکیو ذغالی

ایجاد دود زیاد

نامناسب برای استفاده در محیط های کوچک مانند آپارتمان

به جا گذاشتن طعم خوش دود بر روی مواد غذایی

مناسب برای محیط های باز مانند حیاط، ویلا و...

باربیکیو گازی

نوع دیگری از کبابپز ها، به وسیله گازی شهری، حرارت مورد نیاز برای کباب شدن مواد غذایی را تامین می کنند. باربیکیو های گازی، به دلیل تولید دود کمی که از خود دارند، برای مصارف آپارتمانی بسیار مناسب می باشند.

این نوع از کباب پز ها، قابلیت تنظیم درجه حرارت را دارند و شما می توانید به راحتی حرارت مورد نیاز را برای طبخ مواد غذایی تنظیم نمایید. باربیکیو های گازی نیز در دو مدل ایستاده و رو میزی طراحی و تولید شده اند. لازم به ذکر است که

هرآنچه باید درباره باربیکیو بدانید!!!

کبابپز های گازی برای استفاده در پیک نیک نیز مناسب می باشند. به شرطی که کپسول گاز مایع به همراه داشته باشید.

در زمان خرید باربیکیو به این نکات توجه کنید:

برای خرید کبابپز، در ابتدا باید معیار های مختلفی را مورد سنجش قرار دهید. در ادامه به بررسی یک به یک آن ها پرداخته ایم.

محل قرار گیری

پیش از خرید باربیکیو، باید در ابتدا محل قرار گیری آن را مشخص کنید. با تعیین نمودن محل قرار گیری کباب پز، می توانید نوع سوخت آن را نیز مشخص نمایید.

به طور مثال اگر می خواهید خرید باربیکیو را برای حیاط ویلا انجام دهید، بهتر است به سراغ مدل های ذغالی بروید. یا اگر تصمیم دارید کباب پز را در بالکن خانه مستقر کنید، باید به لوله کشی گاز و یا پریز برق توجه نمایید.

البته توجه داشته باشید که باربیکیو های برقی و گازی رو میزی را می توان در داخل آشپزخانه مورد استفاده قرار داد.

نوع سوخت

همان طور که پیش تر اشاره کردیم، باید در زمان خرید باربیکیو به تامین سوخت کبابپز فکر کنید. برای تعیین نوع سوخت باربیکیو، باید پیش از هر کاری محل قرار گیری آن را مشخص کنید. به طور مثال باربیکیو های ذغالی برای استفاده های آپارتمانی مناسب نیستند. چرا که تولید دودی زیادی از خود دارند و باعث آزار خواهند شد.

ابعاد و اندازه

نکته دیگری که باید در زمان خرید باربیکیو به آن توجه کنید، ابعاد و اندازه کباب پز می باشد. این مورد نیز پس از مشخص نمودن محل استقرار کبابپز، مشخص خواهد شد. هم چنین باید در نظر بگیرید که در هر وعده تصمیم دارید چه میزان مواد غذایی را کباب کنید.

به طور مثال اگر محل قرار گیری باربیکیو در حیاط است، می توانید به سراغ مدل های ایستاده که ابعاد بزرگ تری دارند بروید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که برای آماده سازی مواد غذایی کباب شده برای دو نفر، باربیکیو ذغالی ایستاده، سایز بزرگی داشته و کارایی لازم را نخواهد داشت.

به همین خاطر باید در زمان بررسی ابعاد و اندازه، علاوه بر محل قرار گیری کبابپز به نیاز خود در وعده به مواد غذایی توجه داشته باشید.

هرآنچه باید درباره باربیکیو بدانید!!!

امکانات و تجهیزات

همان طور که می دانید، امروزه مدل های مختلفی از باربیکیو و کباب پز طراحی تولید شده اند که هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. مثلا برخی از باربیکیو های ایستاده که با نام باربیکیو ایستاده باغی و یا ویلایی شناخته می شوند، امکاناتی نظیر کمد یا کابینت، دودکش و... برای آن ها در نظر گرفته شده است. شما می توانید از کمد ها و کابینت ها و یا طبقاتی که برای این نوع باربیکیو تعبیه شده است، در جهت نگهداری متعلقات کبابپز استفاده نمایید.

جنس و متریال

نکته دیگری که باید در زمان خرید باربیکیو به آن توجه ویژه ای داشته باشید، جنس باربیکیو می باشد. امروزه کباب پز ها با متریال های مختلفی تولید می شوند که مهم ترین آن ها آلومینیوم، چدن و آهن است. برای این که بتوانید در طولانی مدت از باربیکیو خریداری شده استفاده لازم را ببرید، باید به سراغ جنس بدنه های مرغوب و با کیفیت بروید.

به طور مثال چدن و آلومینیوم جزو مرغوب ترین و با دوام ترین متریال ها برای ساخت باربیکیو می باشند. هم چنین از قیمت بیش تری برخوردار هستند. در صورتی که باربیکیو های آهنی، علاوه بر قیمت کمی که دارند، دوام مناسبی از خود نشان نخواهند داد. به همین خاطر شما پس از چند بار استفاده مجبور به تعمیر و یا تعویض آن خواهید شد.

برای خرید باربیکیو چه کاری انجام دهیم؟

در صورتی که تمامی موارد گفته شده و نکات لازم الاجرا را در زمان خرید کباب پز در نظر گرفتید، می توانید با مشاورین امین باربیکیو در زمان خرید باربیکیو، مشورت نمایید. در این زمان باید نیاز های خود را مطرح کنید تا مشاوران این فروشگاه بتوانند مناسب ترین کباب پز را به شما معرفی کنند.

امین باربیکیو با بیش از 40 سال سابقه در زمینه طراحی و تولید انواع باربیکیو ها و کبابپز های گازی و ذغالی فعالیت می کند. این مجموعه با به کار گیری فناوری روز دنیا و با استفاده از بهترین متریال های موجود در بازار، توانسته اند تا به امروز محصولاتی را مطابق با استاندارد های جهانی تولید نموده و گام بزرگی در جلب رضایت مشتریان داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز