خبرگزاری کار ایران

کشتی ایران قهرمانی جهان را از دست میدهد؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۰۵۸۶

پس از کشتی بی نظیر حسن یزدانی در برابر تیلور آمریکایی امیدهای بسیاری به قهرمانی ایران در مسابقات جهانی کشتی آزاد بود اما شکست عرفان الهی مقابل حریف ارمنستانی اینک شانس قهرمانی را در اختیار روسیه و آمریکا قرار داده است.

تیم ملی ایران در دو روز اول این رقابت ها توانست 2 طلا و 4 نقره را از آن خود کند و امیدها را برای کسب رتبه نخست رقابت های تیمی زنده نگهدارد.

 تیم ملی کشتی آزاد کشورمان که با علیرضا سرلک در 57 کیلوگرم، رحمان عموزاد در 61 کیلو، امیرمحمد یزدانی در 65 کیلو، عرفان الهی در 70 کیلو، یونس امامی در 74 کیلو، محمد نخودی در 79 کیلو، حسن یزدانی در 86 کیلو، کامران قاسم‌پور در 92 کیلو، مجتبی گلیج در 97 کیلو و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم راهی اسلو شد.

تیم کشتی ایران تاکنون توسط حسن یزدانی، امیرحسین زارع و کامران قاسمپور صاحب مدال طلا و 75 امتیاز شده است. با نقره علیرضا سرلک، امیرمحمد یزدانی و محمد نخودی نیز 60 امتیاز دیگر به حساب ایران واریز شده و ایران با عرفان الهی و مجتبی گلیج این شانس را خواهد داشت که به مدال برنز رسیده و روی سکوی اولی یا دومی جهان قرار بگیرد.

عرفان الهی شانس مدال برنز را از دست داد

عرفان الهی که شانس رسیدن به فینال را از دست داده بود اینک برای رسیدن به مدال برنز و افزایش امتیاز و شانس ایران برای قرار گرفتن در رتبه اول رقابت های تیمی به مصاف آندراسیان از ارمنستان رفته بود از پس این کشتی گیر بر نیامد و از رسیدن به مدال برنز باز ماند.

حال با از دست رفتن شانس برنز الهی مجموع امتیازات آمریکا و روسیه از ایران بیشتر شده و رسیدن به رتبه یک رقابت های تیمی برای ایران به اما و اگر کشیده شده است.

کشتی حسن یزدانی دل ملت را شاد کرد

حسن یزدانی که حدود دوماه پیش در فینال المپیک مغلوب تیلور آمریکایی شده بود در این مسابقات نیز در فینال به مصاف تیلور رفت. یزدانی که دو ماه گذشته را به سختی تمرین کرده بود و با بدنی آماده تر از المپیک پا به این مسابقات گذاشته بود از همان ابتدا رقابت را جنگنده شروع کرد و توانست با اجرای تکنیک های منحصر به فرد خود در پایان با نتیجه 6 بر 2 طلسم شکست مقابل تیلور آمریکایی را شکسته و به طلای مسابقات جهانی دست یابد تا هم مدال طلا را از تیلور گرفته باشد و هم انتقام شکست در فینال المپیک را گرفته باشد.

افزایش محبوبیت حسن یزدانی پس از پیروزی مقابل تیلور آمریکایی

حسن یزدانی را میتوان یکی از محبوب ترین کشتی گیران ایرانی پس از تختی در میان مردم دانست. او که در فعالیت های عام المنفعه و اجتماعی نیز بسیار فعال است پس از برتری در برابر تیلور توانست محبوبیت خود را در بین مردم به حد بسیار زیادی افزایش دهد، به حدی که سرچ عبارت "حسن یزدانی" ، "کشتی حسن یزدانی" و "قهرمانی حسن یزدانی در برابر تیلور" در کمتر از چند ساعت به بیشترین میزان خودش رسید.

بسیاری از سالن های کشتی در سراسر ایران با نصب پوستر دیواری این پهلوان در کنار پوستر دیواری بزرگان کشتی ایران از جمله غلامرضا تختی در دیوارهای سالن کشتی خود ارادت خود را به این کشتی گیران مردمی نشان میدهند و تلاش میکنند تا کشتی گیران آینده ایران را با مرام و منش این پهلوانان بیش از پیش آشنا کنند.

سر انجام قهرمانی تیم ملی کشتی ایران چه می شود؟

با از دست رفتن شانس برنز الهی در مسابقات جهانی پیش بینی های انجام شده حاکی از آن است که ایران شانس قهرمانی تیمی در مسابقات جهانی را از دست داده و در بهترین حالت سومی جهان در بخش تیمی از آن تیم ملی کشورمان خواهد شد. باید دید تا پایان رقابتها در روزهای آتی سایر کشورها چه عملکردی خواهند داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز