خبرگزاری کار ایران

راهنمای خرید انواع پنکه رومیزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۹۲۹۲

در فصل تابستان به‌ویژه در تیرماه، امواجی از گرمای شدیدی حتی در فضای باز را تجربه می‌کنیم. با این حال، این تنها موجی نیست که ما تجربه می‌کنیم. بلکه موج‌های پی‌در‌پی کرونا وضعیت را سخت‎تر می‌کند؛ با همه هیاهوهایی که در اطرافمان می‌باشد، این وظیفه ماست که خودمان را تشویق کنیم تا آنجا که ممکن است در خانه بمانیم. از طرفی هم با وجود گرمای تابستان برای زنده ماندن بدون وسیله خنک‌کننده غیرممکن است! ازاین‌رو، بهترین راه‌حل برای چنین مواردی پنکه رومیزی است که مناسب فضاهای کوچک است.

انواع پنکه‌ها در بازار

پنکه‌ها اگرچه بسیار قدیمی اما هنوز هم از پرکاربردترین وسایل سرمایشی هستند. در حالت کلی می‌توان گفت که کاربرد اصلی پنکه‌ها گردش هوای محیط است. پنکه‌های خانگی موجود در بازار با توجه به نوع نصب و استفاده به صورت زیر دسته بندی می‌شوند:

  • پنکه رومیزی
  • پنکه ایستاده
  • پنکه سقفی
  • پنکه دیواری

در ادامه ابتدا به معرفی پنکه رومیزی می‌پردازیم، سپس نکات مهمی را که در هنگام خرید آن باید بدانید را بررسی می‌کنیم.

نحوه عملکرد پنکه‌های رومیزی

عموماً پنکه‌های رومیزی برای فضاهای کوچک استفاده می‌شوند. وجود ویژگی‌های تایمر و ریموت باعث جذابیت این مدل پنکه می‌شود. مدل رومیزی فضای کمی را اشغال می‌کند و یک انتخاب عالی برای دفاتر اداری و میز کار یا حتی میز آشپزخانه است.

پنکه رومیزی از یک موتور تک‌فاز به‌عنوان قطعه اصلی استفاده می‌کند. گشتاور شروع یا همان چیزی که شما چرخش اولیه فن می‌نامید، توسط یک خازن تسهیل می‌شود. خازن در اصل مانند نیروگاهی است که در راه‌اندازی موتور فن کمک می‌کند. وقتی جریان از طریق موتور عبور می‌کند، یک میدان مغناطیسی ایجاد می‌شود. این موتور را قادر می‌سازد تا پره‌های فن را بچرخاند.

مزایای استفاده از پنکه رومیزی

داشتن پنکه رومیزی یکی از راحت‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌حل‌هاست. در اینجا برخی از مزایای قابل‌توجه پنکه رو میز اشاره خواهد شد که عبارت‌اند از:

  • این تجهیزات شخصی است و می‌توانید جهت جریان هوا را تنظیم کنید. با پنکه‌های رومیزی می‌توان کل منطقه مورد نظر را خنک کرد و هم می‌توان به‌صورت متمرکز فقط یک جا را خنک کرد.
  • هوا بعد از مدتی مثل کولرگازی سرد و خشک نمی‌شود.
  • قبض برق حفره‌ای در جیب شما ایجاد نمی‌کند!
  • به‌راحتی قابل‌حمل است؛ بنابراین هر جا که می‌نشینید، پنکه را وصل کنید و از هوای خنک لذت ببرید.
  • به‌طورکلی پنکه رومیزی می‌تواند شما را بهتر خنک کند. برخلاف پنکه‌های سقفی، پنکه‌های روی میز باعث گرم شدن فضای اتاق نمی‌شوند.

نکات مهم در خرید پنکه رومیزی

  1. اندازه پنکه

این نکته را باید بدانید که اندازه پنکه با اندازه فضا ارتباط دارد؛ به‌عبارت‌دیگر، برای فضاهای بزرگ‌تر عموماً پنکه‌هایی با قطر بیشتر بین ۸ الی ۱۶ اینچ استفاده می‌شود. از سوی دیگر، در خرید پنکه رومیزی به ارتفاع و عرض پنکه توجه کنید تا با میز شما تناسب داشته باشد.

در خرید پنکه‌های رومیزی، وزن محصول بسیار اهمیت دارد. اگر پنکه سنگین باشد، حمل آن سخت می‌شود. همه ما وقتی از یک پنکه رومیزی یا ایستاده استفاده می‌کنیم، دوست داریم که به راحتی آن را در نقاط مختلف قرار دهیم. بنابراین در هنگام خرید به وزن محصول دقت کنید. هر چند که پنکه خیلی سبک از نظر باددهی ممکن است، کیفیت پنکه سنگین و فلزی را نداشته باشد.

2.میزان صدای پنکه

به‌طورکلی، یکی از دغدغه‌های خرید پنکه میزان صدای آن است و پنکه‌های خانگی عموماً از صدای کمی برخوردار هستند و البته باید گفت که با زیاد شدن سرعت، صدا هم متقابلاً افزایش می‌یابد. با این حال در میان پنکه‌ها، پنکه‌های ایستاده و رومیزی صدای کمتری دارند.

3.استحکام پنکه

در خرید پنکه‌ها، استحکام و مقاومت به‌عنوان یکی از معیارهای در نظر داشته باشید؛ زیرا باید در برابر بعضی صدمات مانند افتادن یا حتی ضربه‌های کوچک مقاومت کافی داشته باشد و آسیبی نبیند.

4. داشتن ریموت

قابلیت کنترل از راه دور یکی از گزینه‌های کاربردی هر محصولی است؛ بنابراین اگر می‌توانید هزینه بیشتری پرداخت کنید و پنکه‌ای را خریداری نمایید که از راه دور بتوانید تنظیم کنید.

ریموت همراه این امکان را به ما می‌دهد که پنکه را از فواصل دور روشن و خاموش، سرعت حرکت پره‌ها را کنترل، یا تایمر آن را روشن و خاموش کنیم.

5. ظاهر پنکه

درست است که کارایی لوازم برقی مهم‌ترین رکن است اما زیبایی هم به‌اندازه آن مهم است. مدلی را باید انتخاب کنید که با فضاهای داخلی و دکوراسیون هماهنگ باشد. تنوع مدل‌های موجود در بازار آنقدر زیاد است که از این نظر مشکلی نداشته باشیم.

6.گارانتی و خدمات پس از فروش

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در خرید لوازم برقی در نظر گرفت، گارانتی و خدمات پس از فروش است. این مورد در پنکه‌ها نیز صدق می‌کند؛ بنابراین در خرید پنکه از یک شرکت معتبر می‌تواند به همراه دریافت گارانتی و خدمات پس از فروش خیال شما را راحت می‌کند.

7.محافظ ایمنی

از دیگر ویژگی‌های یک پنکه خوب، داشتن محافظ ایمنی است، که معمولاً به دو شکل میله‌ای و مشبک طراحی می‌شود. پنکه استاندارد باید به گونه‌ای باشد که دسترسی به پره‌ها به خصوص هنگامی که روشن است، ممکن نباشد. محافظ پنکه باید به صورتی باشد که خطری به خصوص برای کودکان که کنجکاو هستند، ایجاد نشود.

8.تایمر

یک خاصیت مهم و کاربردی که در بیشتر مدل‌های جدید پنکه از آن استفاده می‌شود، تایمر است. تایمر به ما این امکان را می‌دهد که مدت زمان روشن ماندن پنکه را معمولاً از نیم تا 7,5 ساعت با ریموت یا با استفاده از دکمه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های روی بدنه تنظیم کنیم.

9.قدرت موتور پنکه

یک آیتم بسیار مهم در خرید هر محصول برقی، قدرت موتور است. به طور کلی هر چقدر موتور قوی‌تر باشد، پنکه بهتر است. البته که با افزایش قدرت، برق مصرفی محصول نیز افزایش می‌یابد اما اگر توان خیلی کم باشد، محصول اصلاً فضا را خنک نمی‌کند. در حالت استاندارد پنکه رومیزی باید قدرتی بیش از ۵۰ وات داشته باشد تا بتواند یک اتاق متوسط را خنک کند.

آرتا الکتریک، یک فروشگاه تخصصی لوازم الکتریکی و روشنایی در قلب لاله زار است. جهت خرید انواع بهترین پنکه‌های رومیزی، ایستاده، دیواری و سقفی با کمترین قیمت بازار، به فروشگاه اینترنتی آرتا الکتریک مراجعه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز