خبرگزاری کار ایران

باز شدن مرز رازی و آغاز فروش تور وان ترکیه

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۵۶۶

با توجه به کنترل و عادی تر شدن اوضاع کرونایی در ایران و ترکیه چندی است که مرز رازی که در خوی قرار گرفته است، باز شده است. با بازگشایی دوباره این مرز زمینی امکان سفر ایرانیان به شهر وان ترکیه فراهم شده است. در این مقاله می خواهیم به موضوع تور وان و شرایط آن بپردازیم.

منتفی شدن تور وان با بسته شدن مرز رازی و بازگشایی دوباره

با توجه به شیوع و گسترش بیماری کرونا مرز رازی یا کاپی کوی که مرزی زمینی بین ایران و ترکیه است، از 24 مارس 2020 یعنی نزدیک به یک سال و نیم به روی مسافران بسته بود. بنابراین تور وان شرکت مسافرتی تایسیز هم در این مدت میسر نبوده است.

مسدود بودن این مرز زمینی با توافقات بین دو طرف صورت گرفته است. چرا که هر دو طرف به خطرات ناشی از باز بودن این مرز و تردد مسافران در صورت ابتلا به ویروس کرونا واقف بوده اند.

البته باید به این نکته اشاره کنیم که این که در طول این مدت مرز رازی برای تجارت و تاجران با شرایط خاص باز بوده است. اما حالا با کنترل نسبی بیماری کرونا و پایدارتر شدن شرایط نسبت به گذشته چند روزی می شود که تردد برای مسافران از این مرز میسر شده است. البته آن طور که در خبرها آمده است مسافران می بایست تست کرونا داده باشند و جوابشان منفی باشد تا امکان تردد از این مرز را داشته باشند. با توجه به باز شدن مرز رازی شرکت مسافرتی تایسیز تصمیم به از سرگیری فروش تور وان کرده است. این شرکت مسافرتی معتبر میزبان همه هموطنان عزیزی است که قصد دارند سفری خاطره انگیز به شهر وان داشته باشند.

با اینکه اشاره کردیم و گفتیم که شرایط شرایط کرونایی کمی بهتر از گذشته شده است و امکان سفر به شهر وان میسر شده است اما هموطنان عزیز باید توجه داشته باشند که در صورت سفر تمام شرایط و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند که خطری از این جانب تهدیدشان نکند و سفری با سلامت کامل تجربه کنند.

بازگشایی دوباره مرز رازی و فروش دوباره تور وان

با توجه به بسته شدن مرز رازی به دلیل شیوع ویروس کرونا به مدت یک سال و نیم هیچ گونه ترددی به منظور سفر تفریحی در بین دو کشور ایران و ترکیه صورت نپذیرفته است. چند روز پیش در خبرها خواندیم که مرز رازی دو مرتبه باز شده است. به این ترتیب فروش تور وان شرکت تایسیز نیز دوباره شروع شده است. و این اتفاق می تواند فرصتی بسیار خوب برای یک سفر خاطره انگیز همراه با تور وان باشد. تور زمینی وان تایسیز از راه های مختلفی قابل انجام است که نزدیکترین راه سفر از مرز رازی است.

تزریق یک یا دو دوز واکسن کرونا و همراه داشتن تست پی سی آر

ستاد مقابله با کرونا برای پیشگیری و شیوع دوباره ویروس کرونا شرایطی را برای عبور از مرز رازی و سفر به شهر وان در نظر گرفته است. با اعلام این ستاد گردشگران عزیزی که قصد دارند کشورمان را به قصد عزیمت به ترکیه و شهر وان ترک کنند، می بایست یک یا دو دوز واکسن کرونا تزریق کرده باشند و حتما تست پی سی آر همراهشان باشد که قاعدتا نتیجه ای تست باید منفی باشد. در حال حاضر تا عادی شدن اوضاع این شرایط پایدار است و کسانی که قصد سفر به شهر وان را دارند باید این موارد را رعایت کنند. در غیر این صورت از سفر آنها ممانعت به عمل می آید.

مناسب بودن تور وان یک امتیاز ویژه

یکی از مزیت های مهم و قابل توجه تور وان تایسیز که باعث محبوبیت آن نزد خیلی از گردشگران ایرانی شده است، قیمت مناسب و نسبتا پایین آن نسبت به دیگر تورهای خارج از کشور است. نزدیک بودن شهر وان به مرزهای ایران و شهر خوی را می توان دلیل مناسب بودن سفر به این شهر عنوان کرد. البته یکی دیگر از دلایل محبوبیت تور وان ارزان بودن خرید در این شهر است.

شهر وان

شهر وان در شرق کشور ترکیه قرار گرفته است. این شهر تاریخی از شمال و غرب توسط دریاچه زیبای وان محصور شده است. در شرق این شهر کوه ارک و در غرب آن کوه آرتوس قرار گرفته است. این شهر تاریخی نزدیک به 40000 نفر جمعیت دارد. مردم این کرد و ترک هستند و به دو زبان ترکی استانبولی و کردی کرمانجی صحبت می کنند. بیشتر گردشگران خارجی که به شهر وان سفر می کنند از کشورهای ایران، آلمان و کره جنوبی هستند. این شهر آب و هوایی معتدل و مناسب دارد. شاید بهترین فصل برای سفر به وان بهار و اوایل تابستان باشد. ولی این شهر پاییز و زمستان زیبای هم دارد.

راه های سفر به شهر وان

برای مسافران و گردشگران ایرانی سه راه و مرز متفاوت وجود دارد که نزدیکترین آنها مرز رازی شهر خوی می باشد. چرا که از این مرز تا شهر وای حدود 90 کیلومتر فاصله است. این مسیر به دلیل قرار گرفتن دریاچه در طول راه زیبا است اما نکته منفی آن این است که از مرز رازی فقط امکان تردد اتومبیل سواری و ون دولموش میسر است. پس امکان تردد اتوبوس از این مرز وجود ندارد. همچنین این مرز داری محدودیت زمانی است و شما تنها می توانید از ساعت 9 صبح تا 5 بعد ازظهر از این مرز تردد کنید. با این حال این مسیر بیشترین طرفدار را برای سفر به شهر وان از سوی گردشگران ایرانی دارد.

باز شدن مرز رازی و آغاز فروش تور وان ترکیه

راه سفر به وان

مرز سرو/ اسندره

یک راه دیگر برای رسیدن به وان ترکیه از طریق ارومیه و شهر سرو است که حدود نیم ساعت با ارومیه فاصله دارد این مرز محدودیت زمانی ندارد. از این مرز تا شهر وان 290 کیلومتر راه است. بنابراین گردشگران کمتری این مرز را برای رسیدن به وان انتخاب می کنند.

مرز بازرگان/ گورباغ

این مرز ترانزیتی نزدیک به 12 ساعت تا تهران فاصله دارد. همچنین از این مرز تا شهر وان هم نزدیک به 200 کیلومتر راه است.

تور وان با قطار

یکی از لذت بخش ترین راه های سفر مسافرت با قطار است. خیلی ها به خاطر استراحت بیشتر و برای فرار از خستگی مسافرت با ماشین یا اتوبوس قطار را انتخاب می کنند. سفر با قطار از تهران به وان یک در هفته انجام می پذیرد. و شما می توانید با انتخاب این وسیله نقلیه به دور از خستگی های ناشی از تعویض ماشین و ... سفری لذت بخش تجربه کنید.

باز شدن مرز رازی و آغاز فروش تور وان ترکیه

تور وان

با تایسیز پرواز سفری لذت بخش تجربه کنید

شرکت تایسیز پرواز یک شرکت خدمات مسافرتی معتبر است. این شرکت تورهای متنوع و جذاب داخلی و خارجی را هدایت می کند. تور وان یکی از تورهای محبوب و پرطرفدار تایسیز است. با توجه با بازگشایی مرز رازی در شهر خوی تور وان تایسیز می تواند گزینه ای جذاب و خاطره انگیز برای هر گردشگر باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز