خبرگزاری کار ایران

برج خنک کننده چیست و انواع رایج آن کدامند؟!

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۳۸۰

برج خنک کننده یک دستگاه دفع حرارت است که گرمای اضافی را به اتمسفر منتقل می کند در حالی که جریان آب در دمای پایین سرد می شود.

دستگاه تبخیر کننده و دفع حرارت در داخل برج خنک کننده "اواپراتور" نامیده می شود زیرا اجازه می دهد بخش کوچکی از آب خنک شده در جریان هوای متحرک تبخیر شده و خنک کنندگی قابل توجهی را برای بقیه آب ایجاد کند. گرمای منتقل شده از جریان آب به جریان هوا ، دما و رطوبت نسبی هوا را تا 100٪ افزایش می دهد و این هوا به اتمسفر تخلیه می شود. دستگاه های دفع حرارت تبخیری مانند برج های خنک کننده "هوا خنک" هستند یا معمولاً برای برج های خنک کننده از آب سرد برای تهویه مطبوع ، تولید و تولید برق استفاده می کنند.

برج های خنک کننده طوری طراحی شده اند که جریان آب فقط چند لیتر در دقیقه را که توسط لوله های کوچک تامین می شود ، همانطور که در یک ساختمان مسکونی مشاهده می شود ، اداره کنند. در مقابل ، صدها هزار لیتر از بزرگترین مایع خنک کننده در دقیقه در لوله هایی با قطر حدود 5 متر در یک نیروگاه بزرگ تأمین می شود. اصطلاح کلی "برج خنک کننده" برای توصیف تجهیزات دفع حرارت مستقیم (مدار باز) و غیر مستقیم (مدار بسته) استفاده می شود.

برج خنک کننده چیست و انواع رایج آن کدامند؟!

انواع برج های خنک کننده مدار باز و مدار بسته

در واقع انواع برج خنک کننده به دو دسته اصلی مدار بسته و باز تقسیم می شود. برج خنک کننده مدار مستقیم یا باز یک بسته پیچ و خم مانند یا یک ساختار بسته با وسایل داخلی برای توزیع آب گرم تغذیه شده روی "پکینگ" است. پکینگ یک رابط آب و هوا بزرگ برای گرم شدن هوا و تبخیر ایجاد می کند. آب هنگام پایین آمدن از جاذبه در امتداد سطح خنک می شود و در تماس مستقیم با هوایی است که از روی آن عبور می کند. آب خنک شده در حوضچه ای از آب سرد زیر پکینگ جمع آوری می شود ، که در طول فرایند برای گرم شدن بیشتر پمپ می شود. هوای گرم و مملو از رطوبت ناشی از شارژ در نقطه ای به اندازه کافی دور از ورودی هوا به اتمسفر تخلیه می شود تا از کشیده شدن مجدد آن به برج خنک کننده جلوگیری کند. پکینگ ممکن است متشکل از سطوح مرطوب عمدتا عمودی باشد ، که روی آن یک لایه نازک آب رسوب می کند (پر شدن فیلم) یا چندین سطح سطحی ترکیبی.

برج خنک کننده مدار بسته با هوا تماس مستقیم ندارد و توسط مایع ، معمولاً آب یا مخلوط گلیکول خنک می شود. بر خلاف برج های خنک کننده مدار باز، برج خنک کننده مدار بسته دارای دو مدار سیال مجزا است. اولین مورد ، یک مدار خارجی است که در خارج از مدار دوم گردش می کند و مجموعه ای از لوله ها برای خنک سازی و گردش مجدد آب به این پروسه متصل شده اند. هوا از طریق آبشار در حال گردش به خارج لوله های گرم کشیده می شود و مانند یک برج خنک کننده باز سرمایش تبخیری ایجاد می کند. در حین کار ، گرما از مدار سیال داخلی در امتداد دیواره های لوله کویل ها ، به مدار خارجی و سپس با گرم کردن هوا و تبخیر مقداری از آب به اتمسفر جریان می یابد. بنابراین ، عملکرد برج های خنک کننده غیر مستقیم بسیار شبیه به یک برج خنک کننده باز است ، به استثنای یک مورد. سیال فرآیند سرد شده در یک مدار "بسته" قرار دارد و مستقیماً در معرض اتمسفر یا گردش آب خارجی قرار نمی گیرد.

برج های خنک کننده همچنین با وسایلی که هوا به آنها منتقل می شود مشخص می شود. برج های خنک کننده مکانیکی از فن های قدرت محور برای کشیدن یا کشیدن هوا به داخل برج استفاده می کنند. برج های خنک کننده طبیعی از شناوری هوای خروجی که در دودکش بلند بلند می شود برای تهیه درفت استفاده می کنند. یک برج خنک کننده طبیعی با کمک فن، از درفت مکانیکی برای افزایش حرکت به سمت بالا استفاده می کند. بسیاری از برج های خنک کننده اولیه فقط برای ایجاد بادگیر به باد متکی بودند.

برج خنک کننده چیست و انواع رایج آن کدامند؟!

تفاوت بین برج چیلر و برج خنک کننده

از برج های خنک کننده برای خنک کردن آب فرآیند ها استفاده می شود. در برج خنک کننده ، این آب از سطح انتقال حرارت ، که محل سرمایش است ، چکیده می شود. هوا که به سرد شدن کمک می کند، در خلاف جهت آب حرکت می کند. گرما (و رطوبت) را جذب می کند و از طریق برج خنک کننده از طریق جدا کننده های قطره به سمت بالا هدایت می شود. آب خنک شده در یک وان یا حوض جمع آوری شده و از طریق پمپ ها مجدداً به این فرآیند تغذیه می شود. در زمستان دمای آب سرد 20 درجه و کمتر را می توان با استفاده از برج خنک کننده ایجاد کرد.

این در حالی است که از چیلر در جایی که نیاز به دمای پایین تر از دمای کاری برج های خنک کننده است استفاده می شود. چیلرها در مکان های کوچک تر و در فرآیندهایی که نیاز به دمای کاری پایین تر و خنک کنندگی بیشتر است بیش از سایر تجهیزات کاربرد دارند.

شرکت سرماسازان با سال ها سابقه در زمینه برج های خنک کننده و تهویه مطبوع و حق امتیاز انحصاری نمایندگی بسیاری از برترین برندهای تولید کننده برج های خنک کننده و سایر تجهیزات تهویه مطبوع در ایران مانند چیلر ها، فن کویل ها و غیره آماده فروش برج های خنک کننده و سایر تجهیزات تهویه مطبوع به کارخانجات، صنایع و سایر ارگان های دولتی و موسسات خصوصی است. شما می توانید با مشاوران فروش این مجموعه از راه های زیر در ارتباط باشید:

تلفن: 02121600

پیام رسان واتس اپ: ۰۹۱۲۰۱۹۱۳۸۶

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز