خبرگزاری کار ایران

معرفی 2 نهال گردو پرفروش در مناطق معتدل تا سردسیر

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۳۷۲

به نقل از دکتر نهال؛ امروزه نهال گردو یکی از پرطرفدارترین محصولات است و پرورش آن می‌تواند سود بسیاری را به همراه داشته باشد. نه تنها پرورش و فروش محصول، بلکه حتی فروش و خرید نهال گردو، یا «Walnut seedlings» نیز می‌تواند بسیار خواهان داشته باشد؛ خلاصه به نقل از دکتر نهال با خرید نهال گردو ، پول یک کیلو گردو را می دهید اما صدها کیلو گردو برداشت میکنید !

مزایای خرید نهال گردو چیست:

پرورش نهال گردو مزایای بسیاری به همراه دارد؛ اول از همه اینکه ثمر آن بسیار است، تقاضا برای آن همیشه وجود دارد، کاشت و داشت آن نیاز به آبیاری دائمی ندارد و از همه مهم‌تر، می‌توان در اکثیر اقلیم‌ها نیز آن را پرورش داد. از همین رو است که بسیاری از افراد، برای کسب درآمد، دست به کاشت درخت گردو، می‌زنند.

پرورش نهال های گردو، نیاز زیادی به دانش علمی و آکادمیک ندارد و باغداران جوان بسیاری می‌توانند وارد احداث باغ گردو شوند و سپس از چند سال با فروش محصولات، سود کلانی به دست آورند. اما این موضوع بدان معنا نیست که می‌توان همینطور بدون آمادگی وارد این مسیر شد. ارقام نهال گردو در بسیاری از مناطق به خوبی به بار می‌نشیند، اما برای باردهی حداکثری آن، لازم است که با توجه به ویژگی‌های محل کاشت، نژادهای مناسب را انتخاب کنیم.

معرفی 2 نهال گردو پرفروش در مناطق معتدل تا سردسیر

نهال گردوی سردسیر چیست:

بسیاری از افراد بر حسب تجربه، اعتقاد دارند محصولی که در مناطق سردسیر رشد می‌کند، طعم و مزه و محصول بهتری دارد و خلاصه، کیفیت آن بهتر است. ما قضاوت در این مورد را بر عهده‌ی خودتان می‌گذاریم؛ اما باید توجه داشته باشید که خرید نهال گردو، در مناطق سردسیر، پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد.

اقلیم سردسیر، یعنی مناطقی که بیشتر از 1000 متر از سطح دریا فاصله دارند، شرایط خاصی دارند، جزو اقلیم کوهستانی به حساب می‌آیند و آب و هوا در این مناطق، می‌تواند بسیار متغیر باشد. در این مناطق سرمای زمستانی و یخبندان همیشه وجود دارد، ولی ممکن است با سرمای زودرس فصل پاییز یا بهار نیز همراهشان باشند. از همین روست که توصیه می‌شود برای خریداری نهال گردو و کاشت در این مناطق، انواع مناسب را انتخاب نمایید.

در ادامه، سه نوع از بهترین انواع نهال این محصول برای کاشت در مناطق سرد کوهستانی را معرفی خواهیم کرد.

یکی از بهترین نهال های مناطق سردسیر، نهال گردو چندلر:

یکی از بهترین انواع نهال گردو، که برای نواحی کوهستانی ایده‌آل است، می‌توان به خرید نهال گردو چندلر اشاره کرد که این نژاد، از نژادهایی است که دوام و بازدهی آن در نواحی سردسیر، بسیار بالاست، از همین روی توصیه می‌شود که برای مناطقی که بیشتر از 1500 متر ارتفاع دارند، از نژاد چندلر استفاده شود.

 مقاومت نژاد چندلر در برابر سرما و یخبندان زمستان و البته سرمای بهاره، مثال زدنی است و به همین دلیل، از نهال‌های نیز دیرگل نیز به شمار می‌رود.

اما محبوبیت این نژاد به همین جا محدود نمی‌شود؛ این نژاد محصولی بی‌نظیر دارد و کیفیت، مزه و درصد مغز در آن نیز بسیار عالی است. این رقم، جزو رقم‌های صادراتی به شمار می‌رود و از آنجایی که باردهی و ثمر مناسبی دارد، می‌تواند بعد از چند سال، سوددهی خوبی را به ارمغان بیاورد. مهم‌تر از همه، قیمت نهال گردو چندلر نیز بسیار مناسب است و از همین روی، کاشت آن بسیار مقرون به صرفه خواهد بود.

  • محصول نژاد چندلر بسیار پربار است،
  • مزه محصول بسیار خوش‌طعم است،
  • عمر هر درخت بیشتر از 100 سال است،
  • بعد از 2 سال به باردهی آن آغاز می‌شود،
  • کاشت آن به صورت دیم نیز امکان‌پذیر است،
  • خرید نهال گردو چندلر، بسیار پرطرفدار است.

نهال گردو ژنوتیپ برتر دکتر نهال دومین نهال مناسب مناطق معتدل تا سردسیر:

خرید نهال گردو ژنوتیپ دکتر نهال نیز برای کاشت در نواحی معتدل تا مقداری سردسیر، به شدت توصیه می‌شود. البته توجه داشته باشید که به نسبت دو نژاد قبلی، ارتفاع کاشت این رقم اندکی کمتر بوده و در حدود 1000 متر نهایت 1500 است؛ پس ‌می‌توان این رقم را نیمه سردسیر در نظر گرفت. از طرف دیگر، کیفیت محصول و طعم مغز این رقم مناسب است و به صرفه بودن قیمت نهال گردو ژنوتیپ برتر دکتر نهال، باعث شده که محبوبیت فراوانی داشته باشد.

نهال گردو ژنوتیپ؛ در برابر سرما تا مقدار مناسبی مقاوم است، اما اگر سرما و یخبندان بیش از اندازه باشد، ممکن است محصول کیفیت و حجم مورد انتظار را نداشته باشد. گفتنی است که در حدود 60 درصد از وزن 10 تا 12 گرمی از هر میوه این نژاد، به مغز آن اختصاص دارد.

  • طعم، مزه و رنگ محصول رقم ژنوتیپ، بسیار عالی است،
  • کاشت این نهال برای نواحی کم‌آب ایده‌آل است،
  • عمر هر درخت بین 80 تا 100 است.

خرید نهال گردو از دکتر نهال:

خرید نهال گردو؛ می‌تواند امری بسیار خطرپذیر باشد؛ چرا که نتیجه نهایی کار و زحمات شما، همه و همه به کیفیت نهال بستگی دارد. هرچند که ما در این مقاله از بهترین انواع نهال سردسیر برای شما صحبت کردیم، اما تا وقتی که نهال، کیفیت و قوت لازم را نداشته باشد، آن را در هر منطقه‌ای که بکاریم، محصول مناسب و دلخواهی نخواهد داشت.

از همین روی، توصیه متخصصان بر آن است که همیشه نهال گردو را از نهالستان ‌های معتبر تهیه کنیم. نهالستان‌هایی که کیفیت کارشان تضمین شده باشد، قابل اعتماد باشند و به نوعی، حسابشان را پس داده باشند. برای نمونه، می‌توان دکتر نهال را معرفی کرد. این نهالستان، یکی از معتبرترین مراجع برای خرید نهال باکیفیت این میوه به شمار می‌رود؛ امکان خرید اینترنتی نیز دارد و از همه مهم‌تر قیمت نهال گردو، در آن، بسیار مقرون به‌صرفه و اقتصادی است. از همه مهم‌تر، تنوع نهال‌ها نیز در آن بسیار بالاست.

با مراجعه به وبسایت دکتر نهال و سفارش، نه تنها می‌توانید انواع نهال گردو را سفارش دهید، بلکه بهترین و باکیفیت ‌ترین نهال سایر میوه‌ها را نیز می‌توانید در آن خریداری نمایید.

منبع مطلب: https:drnahal.ir

شماره تماس: ۰۹۱۴۳۳۳۶۰۲۷

ایمیل: info@drnahal.ir

نشانی: آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ولیعصر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز