خبرگزاری کار ایران

طرح اقساط بیمه شخص ثالث

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۳۵۵

شرایط بیمه برای کسی که به صورت اقساط بیمه را خریداری می‌کند با کسی که به صورت نقد آن را می‌پردازد تفاوتی ندارد. تنها تفاوت آن‌ها در شرایط پرداخت وجه بیمه شخص ثالث است. در واقع بیمه شخص ثالث قسطی به افراد کمک می‌کند تا بتوانند حق بیمه خود را به صورت اقساطی و در فاصله زمانی معین بپردازند.

بیمه شخص ثالث یکی از مهم‌ترین بیمه‌هایی است که مالک خودرو باید برای خرید آن اقدام کند. برخلاف بیمه بدنه که برای خودرو اجباری نیست، این بیمه برای تمام افرادی که خودرو دارند اجباری است. حال امروزه با توجه به شرایط اقتصادی جامعه و بار مالی که این بیمه‌ها می‌تواند برای فرد داشته باشند، بسیاری از شرکت‌های بیمه طرح‌ خرید اقساطی بیمه شخص ثالث را اجرا کرده‌اند. اما آیا این طرح‌ها مورد استقبال قرار گرفته‌؟ آیا همه شرکت‌های بیمه در کشور از این طرح‌ پیروی می‌کنند؟ برای پاسخ به این سوالات تا انتها با ما همراه باشید.

چرا خرید بیمه شخص ثالث مهم است؟

بیمه شخص ثالت یک بیمه اجباری است و تمام افرادی که خودرو دارند، ملزم به خرید این بیمه هستند. تصور کنید شما با یک خودرو دیگر یا یک فرد عابر تصادف کردید، چه کسی خسارت وارد شده را پرداخت می‌کند؟ اگر شما بیمه شخص ثالث نداشته باشید باید تمام خسارت وارد شده به سرنشینان خودرو و عابر پیاده را پرداخت کنید. درصورتی که اگر بیمه باشید، شرکت بیمه با توجه به قرار داد و مبلغ ذکر شده در آن میزان خسارت وارد شده را می‌پردازد.

آیا امکان خرید بیمه شخص ثالث به صورت اقساط وجود دارد؟

شرایط بیمه برای کسی که به صورت اقساط بیمه را خریداری می‌کند با کسی که به صورت نقد آن را می‌پردازد تفاوتی ندارد. تنها تفاوت آن‌ها در شرایط پرداخت وجه بیمه شخص ثالث است. در واقع بیمه شخص ثالث قسطی به افراد کمک می‌کند تا بتوانند حق بیمه خود را به صورت اقساطی و در فاصله زمانی معین بپردازند. به این ترتیب فشار مالی وارد شده کاهش پیدا می‌کند و فردی که توانایی پرداخت بیمه به صورت یکجا را ندارد، به صورت اقساطی آن را می‌پردازد. اما شاید این سوال برایتان به وجود آید که چگونه می‌توان حق بیمه خود را به صورت اقساطی پرداخت کرد؟ آیا طرح خاصی را برای آن در نظر گرفته‌اند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا با طرح‌های پرداخت بیمه اقساطی بیشتر آشنا شوید.

بررسی طرح اقساط بیمه شخص ثالث

پرداخت اقساطی بیمه شخص ثالث طرح‌های متفاوتی دارد. فرد می‌تواند با توجه به نیاز و شرایط خود یکی از این طرح‌ها را انتخاب کند.

طرح اقساط بیمه شخص ثالث

خرید اقساط بیمه شخص ثالث با چک

برای خرید بیمه شخص ثالث با چک، باید ابتدا 50 درصد حق بیمه خود را بپردازید و 50 درصد باقی مانده را از طریق چک پرداخت کنید. معمولا برای پرداخت 50 درصد باقی مانده می‌توانید از یک تا سه فقره چک استفاده کنید، موعد پرداخت این چک‌ها بسیار مهم است و تنها می‌توانید با چک حق بیمه باقی مانده خود را حداکثر تا 6 ماه آینده پرداخت کنید. در زمان تحویل بیمه نامه چک‌ها را از شما دریافت می‌کنند، توجه داشته باشید که باید از چک‌های صیاد برای این کار استفاده کنید.

خرید اقساط بیمه شخص ثالث بدون چک

در حال حاضر برخی از شرکت‌های بیمه مثل بیمه ایران و ... به منظور جذب مشتری، طرح خرید اقساطی بیمه شخص ثالث بدون دریافت چک را برای مشتریان خود در نظر گرفته‌اند. اما این طرح شامل تبصره‌هایی است که تنها افرادی می‌توانند از این طرح استفاده کنند، که در شرکت بیمه مذکور بیمه بدنه خودرو یا بیمه عمر داشته باشند. در اینصورت آن بیمه می‌تواند حکم ضمانت بیمه شخص ثالث فرد را داشته باشد.  

خرید اقساط بیمه شخص ثالث بدون پیش پرداخت

امروزه برخی از شرکت‌های بیمه به منظور افزایش مشتریان و امتیاز به آن‌ها طرحی را اجرا کرده‌اند، که با استفاده از آن می‌توان بدون هیچ پیش پرداختی حق بیمه شخص ثالث را به صورت اقساطی پرداخت کرد. در این طرح شرکت بیمه مذکور یک باشگاه مشتریان راه اندازی می‌کند که در آن صندوقی وجود دارد. معمولا افرادی که عضو این صندوق می‌شوند مبلغ بیمه خود را به صورت هفتگی، ماهانه، روزانه به این صندوق واریز می‌کنند. هر زمان که موعد تمدید بیمه شخص ثالث فرد شود، می‌تواند با توجه به موجودی که در صندوق دارد مابقی مبلغ را به صورت اقساطی پرداخت کند. به این ترتیب در زمان تمدید یا خرید بیمه شخص ثالث فرد هیچ مبلغی را نمی‌پردازد و تنها مابقی آن را به صورت اقساطی پرداخت خواهد کرد. معمولا این صندوق‌ها به فرد اجازه می‌دهند تا حق بیمه خود را تا 12 ماه آینده پرداخت کند.

کلام آخر

وب سایت تخصصی بیمه با ما بهترین خدمات را در زمینه خرید بیمه، مشاوره در ارتباط با خرید بیمه و... در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهد. اگر هنوز اطلاعات کافی و کاملی در رابطه با بیمه شخص ثالث ندارید و نمی‌دانید که کدام شرکت‌ها بهترین خدمات را در این زمینه ارائه می‌کنند، بهتر است به وب سایت بیمه با ما سری بزنید. در این وب سایت شما می‌توانید از امکاناتی چون مقایسه بیمه در شرکت‌های مختلف، مشاوره تخصصی در زمینه خرید بیمه و...استفاده کنید. وب سایت بیمه با ما همواره در تلاش است تا بهترین خدمات و امکانات را در زمینه خرید بیمه از بیمه باما در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز