خبرگزاری کار ایران

در بارداری با هواپیما سفر کنید

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۷۰۴۶

امروزه همگان تمایل دارند که در طول سال یک یا چند مسافرت را در برنامه زندگی خود جای دهند و به همین دلیل صنعت گردشگری روزبه روز در حال پیشرفت بوده و شاهد ارائه پرواز به اقصی نقاط جهان هستیم. سفر هوایی بهترین و ساده‌ترین روش برای مسافرت‌های خارجی به شمار می‌رود و از این رو باید قبل از سفر اطلاعاتی در رابطه با پروازهای هوایی به دست آورده باشید. افراد سالم در هر زمان امکان پرواز خواهند داشت اما ممکن است خانم‌های باردار نیز گاهی اوقات نیاز به پرواز هوایی داشته باشند که این افراد باید حتما با نکاتی آشنایی پیدا کرده و کلیه جوانب را برای پرواز در نظر بگیرند. خانم‌های باردار در برابر خود و فرزند خود مسئول هستند و به همین دلیل رعایت کردن نکاتی که به سلامتی آنها تاثیر می‌گذارد از جمله ضروریات است و باید حتما با نکات مهم پرواز برای خانم‌های باردار آشنایی داشته باشید تا سفری دلچسب و بدون دغدغه برای خودتان به ارمغان آورید. سفر با هواپیما یکی از بهترین  شیوه های سفر در بارداری میباشد.در ادامه توضیحات کامل‌تری از این قبیل ارائه نموده‌ایم:

راهنمای سفر هوایی در دوران بارداری

در دوران بارداری مراقبت‌های مادر از بدن خود باید دوچندان شود بدین معنی که در زندگی عادی خود نیز باید به نکاتی توجه کرده و از انجام دادن برخی کارها پرهیز کند. اما چنانچه به هر دلیلی مجبور به پرواز با هواپیما شدید باید حتما مواردی را در نظر داشته باشید تا مشکلی متوجه شما و یا فرزندتان نشود. برخی مواقع ممکن است اجازه پرواز با هواپیما به برخی اشخاص داده نشود که یکی از این مواقع مربوط به دوران بارداری است. خانم‌های باردار در دوران خاصی از بارداری خود امکان سوار شدن بر هواپیما را نخواهند داشت که البته این شرایط برای ایرلاین‌های مختلف، متفاوت است و به همین دلیل نمی‌توان دقیق گفت که چه زمانی نمی‌توان سوار بر هواپیما شد. البته این بدین معنی نیست که پرواز به طور کلی برای مادر باردار ممنوع است بلکه در صورت داشتن اجازه از دکتر، می‌توانید از خدمات هواپیمایی استفاده کنید. رعایت چند نکته ساده به شما کمک می‌کند که سفری امن و بدون مشکل داشته باشید.

مشورت با پزشک را فراموش نکنید

مادران باردار قبل از خرید بلیط هواپیما باید به فکر مراجعه به پزشک خود باشند چرا که بدون داشتن برگ تاییدیه از طرف پزشک امکان پرواز برای فرد وجود ندارد. پس ابتدا باید به مطب پزشک خود مراجعه کرده و مورد معاینه قرار بگیرید تا مدارک مورد نیاز برای تاریخ تخمینی زایمان، گروه خونی و همچنین اطلاعات تماس پزشک در اختیارتان قرار گیرد. برخی از ایرلاین‌ها برای اجازه ورود به هواپیما نیاز به یک گواهی پزشکی از طریق ماما یا پزشک دارند و برای سوار شدن به هواپیما حتما باید یک کپی از سونوگرافی و همچنین سوابق پزشکی خود درآورید.

چمدان سبکی ببندید

انجام دادن هرگونه کار سنگین برای خانم‌های باردار مضر است و از این رو باید از بلند کردن وسایل سنگین خودداری کنید. سفر قطعا با یک چمدان همراه خواهد بود که در صورت داشتن همراه،کار دشواری نیست.

در انتخاب صندلی دقت کنید

خانم‌های باردار باید در محل مناسبی بنشینند و همانطور که می‌دانید برخی از صندلی‌ها در موقعیت بهتری نسبت به سایر صندلی‌ها قرار گرفته‌اند و می‌توانید بهترین مکان را برای نشستن انتخاب کنید. صندلی‌های کنار راهرو انتخابی مناسب برای نشستن هستند چرا که این صندلی‌ها امکان نشست و برخواست ساده‌تری را به شما می‌دهند و می‌توانید در زمان‌های دلخواه بدون اینکه شخص کناری خود را بیدار کنید به سرویس بهداشتی بروید. نشستن در کنار درهای اضطراری برای خانم‌های باردار مناسب نیست و از این رو اغلب ایرلاین‌ها اجازه نشستن در این محل را به خانم‌های باردار نمی‌دهند. صندلی که جا پای بیشتری داشته باشد برای نشستن مناسب‌تر خواهد بود و می‌توانید از قبل نوع صندلی خود را به صورت اختصاصی انتخاب کنید.

خوردن اب را فراموش نکنید

خوردن آب در حین پرواز از بالاترین اهمیت برای سلامت جسمی‌فرد برخوردار است و برای جلوگیری از دست رفتن آب بدن ،به وفور آب بنوشید.از خوردن نوشیدنی‌های گازدار نیز پرهیز کنید.

به خورد و خوراک خود توجه کنید

خورد و خوراک در دوران بارداری تاثیر بسزایی در سلامت مادر و کودک دارد و باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. خوردن غذاهای چرب و شور برای فرد مضر خواهد بود و باید از خوردن اینگونه غذاها اجتناب کنید. پرخوری در پرواز نیز به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. در صورتی که تمایل به داشتن خوراکی مقوی داشته باشید بهتر است که به همراه خود میوه به داخل هواپیما ببرید.

کمربند خود را چک کنید

در بارداری با هواپیما سفر کنید

دقت داشته باشید که در تمامی‌اوقات در حین پرواز حتما کمربندتان بسته باشد چرا که امکان آسیب دیدن در برابر چاله‌های هوایی وجود دارد که شاید حتی انتظارش را هم نداشته باشید اما می‌توانند شما را غافلگیر کنند. کمربند ایمنی را از بخش زیر شکم خود ببندید تا امکان آسیب دیدن در برابر عوامل غیرقابل انتظار را به حداقل برسانید.

آرامش خود را حفظ کنید

در بارداری با هواپیما سفر کنید

آرامش یکی از مواردی است که تاثیر بسیاری در اعتماد به نفس فرد دارد و هرچه فرد آرام‌تر باشد سفری بدون مشکل را تجربه می‌کند. سفر در بارداری با هواپیما را به فال نیک بگیرید چرا که سفر به همراه یک نوزاد در شکم، ماجراجویی است که در زندگیتان شاید یک بار رخ دهد. داشتن آرامش در طول پرواز برای خانم‌های باردار بسیار مهم است و به همین دلیل باید فکر هیچ چیز را نکنید.

فشار هوا

با افزایش ارتفاع از فشار هوا کاسته می‌شود و به همین دلیل کاهش فشار هوا طبیعی است که باعث روند نزولی در مقدار اکسیژن خون شما شود. اما در صورتی که بارداری سالمی‌داشته باشید هیچگونه خطری از این نظر شما را تهدید نمی‌کند. امواج رادیویی نیز در ارتفاعات بالا وجود دارند که در صورت سالم بودن بدن فرد، هیچگونه آسیبی وارد نخواهند ساخت.

بهترین زمان برای سفر بارداری

بهترین زمان برای سفر هوایی در دوران بارداری بر اساس مدت زمان بارداری فرد تعیین می‌شود. در اواسط بارداری و در هفته‌های 14 الی 28 بدون نگرانی می‌توان پرواز نمود چرا که در این مواقع احتمال زایمان زودرس و همچنین سقط جنین پایین است. توجه داشته باشید که مسافرت با هواپیما در اوایل بارداری خطری برای فرد ندارد اما هواپیما ممکن است باعث ایجاد حالت تهوع در فرد شود و به همین دلیل در صورتی که این مواقع را برای پرواز انتخاب کردید حتما چند کیسه نایلون به همراه داشته باشید.

خرید بلیط هواپیما در دوران بارداری

بسیاری تصور می‌کنند که بلیط هواپیما بارداری با سایر بلیط‌ها متفاوت است اما باید بدانید که بلیط‌ها هیچگونه تفاوتی با یکدیگر ندارند. خانم‌های باردار در زمان رزرو بلیط حتما باید مسئولین آژانس را در جریان قرار دهند تا راهنمایی‌های مورد نیاز را نیز از آنها دریافت کنند. ما در سه کلیک اقدام به پوشش دهی انواع اقسام بلیط‌های مختلف نموده است که با مراجعه به سامانه اینترنتی آن می‌توانید بهترین بلیط‌ها را مشاهده کرده و پس از مقایسه، یکی از آنها را برای سفر خود رزرو کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز