خبرگزاری کار ایران

شرایط تحصیل در روسیه

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۸۲۶

شرایط تحصیل و اعزام دانشجو به روسیه

آیا تحصیل در روسیه کار درستی است؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید شرایط کشور روسیه را بررسی کنیم. طی سال ‌های اخیر این کشور در تلاش است که نظام آموزش عالی خود را بین الملی کند، در نتیجه با افزایش سرمایه گذاری در دانشگاه‌ ها توانسته است رضایت متقاضیان بین الملی را جلب کند. همین امر موجب شده است که سالانه افراد بسیاری از سایر کشور‌ها از جمله ایران جهت تحصیل به این کشور مهاجرت کنند.

موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان قصد دارد در این مقاله شما را با شرایط تحصیل در روسیه آشنا کند، با ما همراه باشید.

چرا تحصیل در روسیه؟

این کشور از نظر وسعت بزرگ ‌ترین کشور جهان محسوب می ‌شود و دارای ۹ ناحیه زمانی و بیش از ۱۲۰ گروه قومی است‌ که به صد زبان مختلف صحبت می‌ کنند. روسیه از لحاظ فرهنگی و جاذبه‌ های گردشگری بسیار غنی است و از مردم فرهیخته و تحصیل کرده ‌ای برخوردار است. در مقایسه با کشور‌هایی مانند ژاپن، کانادا و آمریکا عملکرد بهتری در زمینه علمی داشته است و بیش از نیمی از جمعیت این کشور دارای تحصیلات عالی هستند. 

مردم این کشور رفتار مناسبی با مهاجران دارند و جهت سازگاری بیشتر آن ها با با شرایطی فرهنگی روسیه کمک می ‌کنند. دانشگاه‌ های این کشور نیز از لحاظ علمی و آموزشی بسیار غنی هستند و زمینه تحصیل و اقامت دانشجویان در این کشور به خوبی فراهم ‌شده است. دانشگاه‌ های روسیه در رد ه‌های بالای جهانی قرار دارند و در زمینه آموزش و پرورش ریاضیدان، فیزیکدارن، زمین شناس، پزشک و مهندس به عنوان رهبر جهانی شناخته می ‌شود.

هزینه تحصیل در روسیه

کشور روسیه از نظر امکانات آموزشی در سطح کشورهایی مانتد آمریکا و کانادا است، با این حال هزینه تحصیل در این کشور حتی به صورت آزاد بسیار به صرفه ‌تر از سایر کشورها است. هزینه تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی و در شهرهای مختلف روسیه متفاوت است. هزینه تحصیل در روسیه حداکثر حدود ۲۵۰ میلیون تومان سالانه  و حداقل در حدود ۲۵ میلیون تومان درسال است. 

به طور متوسط شهریه یک سال تحصیلی در مقطع کارشناسی  بین ۳۰ میلیون تومان  تا ۹۰ میلیون تومان در سال ، در مقطع کارشناسی ارشد بین ۴۵ میلیون تومان تا ۱۱۰ میلیون تومان در سال و در مقطع دکترا بین ۹۵ میلیون تومان تا ۱۲۰ میلیون تومان  در سال است. سایر هزینه ‌های دانشجویان که شامل محل اقامت، غذا، رفت و آمد و سرگرمی می‌ شود در هر ماه مبلغی حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ دلار خواهد بود‌.

علاوه بر تحصیل آزاد شما می ‌توانید با بهره گیری از بورسیه تحصیلی هزینه ‌های خود را به میزان چشمگیری کاهش دهید. دولت روسیه هر ساله ۱۵۰۰۰ بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین المللی اعطا می‌کند که هزینه، شهریه دانشگاه، مسکن و بیمه درمانی را پوشش می ‌دهد.

رشته‌ های برتر تحصیلی در روسیه

یکی از مهم ترین اقدامات جهت تحصیل در روسیه و سایر کشورهای خارجی انتخاب رشته تحصیلی است. در انتخاب رشته تحصیلی مواردی مانند پذیرش آسان، اعتبار مدرک تحصیلی، اعتبار دانشگاه‌ های ارائه دهنده آن مدرک و بازار کار رشته بسیار حائز اهمیت است. با توجه به موارد گفته شده رشته ‌های برتر دانشگاهی در روسیه عبارت اند از:

 رشته مهندسی نفت و گاز: کشور روسیه یکی از بزرگ ‌ترین صادرکنندگان و تولیدکنندگان نفت و گاز در جهان است. از این رو سرمایه ‌گذاری ‌های بسیاری در رشته ‌های مرتبط با این منابع تجدید ناپذر خود انجام داده است. یکی از معتبرترین دانشگاه‌ های روسیه که در این زمینه فعالیت دارد دانشگاه نفت و گاز کوبلین است. این دانشگاه در شهر مسکو پایتخت روسیه قرار دارد و بیش از ۱۱ هزار دانشجو از سراسر جهان در آن مشغول تحصیل هستند.

شرایط تحصیل در روسیه

 رشته پزشکی: همانطور که می ‌دانید رشته پزشکی جز محبوب ‌ترین رشته‌ ها در ایران و سایر کشور‌ها محسوب می ‌شود. دلایل محبوبیت این رشته بازار کارعالی و تامین آینده شغلی افراد است. کشور روسیه دارای دانشگاه‌ های معتبری در این زمینه است و به دلیل نزدیکی به ایران کزینه‌ ای مناسب جهت مهاجرت و تحصیل در رشته پزشکی محسوب می‌ شود. از معروف ‌ترین دانشگاه‌ های علوم پزشکی روسیه می ‌توان به دانشگاه سچینوا، پاولوف، کازان ، رودن ، سماشکو و... اشاره کرد.

 رشته دندانپزشکی :دلیل محبوبیت رشته دندانپزشکی در روسیه هزینه پایین تحصیل نسبت به سایر کشورها است و همچنین این کشور توانایی بالای در پرورش دندان پزشکان مجرب دارد. تمام دانشگاه ‌های پزشکی نام برده شده دارای رشته دندانپزشکی نیز هستند.

 رشته داروسازی: این رشته نیز در روسیه و همچنین ایران از بازار کار عالی برخوردار است، بنابراین انتخاب خوبی جهت تحصیل در روسیه محسوب می ‌شود. دانشگاه‌ های بسیاری در این رشته پذیرش دارند، اما در این میان دانشگاه های علوم پزشکی رودن و فدرال نسبت به سایرین از اعتبار بالاتری برخوردار هستند.

 رشته فناوری هسته ‌ای :بدون شک یکی از مهم ترین رشته‌ های دنیا فناوری هسته ای است و روسیه در این زمینه جز اولین پیشگامان محسوب می ‌شود. تحصل در رشته فناوری هسته ‌ای در روسیه برای دانشجویان سایر کشور‌ها آزاد است. دانشگاه MEPhI در شهر مسکو، دانشگاه ملی پلی تکنیک سنت پترزبورگ و دانشگاه پلی تکنیک بائومان مسکو از مطرح ترین دانشگاه‌ های روسیه هستند که در رشته فناوری هسته‌ ای دانجشو می پذیرند‌.

 رشته کامپیوتر :به دلیل اهمیت بالای رشته آی تی در دنیا، کشور روسیه دانشگاه‌ های بسیاری را برای آموزش این رشته مجهز کرده است. مهم ‌ترین دانشگاه‌ هایی که این رشته را ارائه می ‌دهند عبارت اند از: دانشگاه ملی فناوری و اطلاعات ایتمو در شهر سن پترزبورگ، دانشگاه لومونسف و دانشگاه نووسیبیرسک.

 رشته خلبانی: این رشته نیز جز رشته‌ های محبوب در دنیا محسوب می‌ شود. در کشور روسیه دانشگاه هوا و فضای سن پترزبورگ به آموزش خلبانی ‌می ‌پردازد. این دانشگاه برخلاف سایر دانشگاه‌ های خلبانی دنیا که جنبه نظامی دارند و افراد خارجی را پذیرش نمی ‌کند، دانشجویان سایر کشور‌ها را نیز پذیرش می کند.

شرایط تحصیل در روسیه

سخن پایانی

هدف از تهیه این مقاله آشنایی هر چه بیشتر شما با شرایط تحصیل در روسیه و برآورد هزینه ‌های مورد نیاز بود. در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار  نفر برای تحصیل در دانشگاه ‌های روسیه به این کشور سفر کرده‌ا ند. موسسه خسروان با بهره‌ گیری از کارشناسان و مشاوران باتجربه قادر است شما را در زمینه تحصیل و مهاجرت به روسیه یاری کند. جهت تحصیل در این کشور با مراجعه به موسسه مهاجرت تحصیلی خسروان راه خود را هموار کنید و به رویاهای خود نزدیک‌ تر شوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز