خبرگزاری کار ایران

نومنزی طبیعت را به خانه‌ها بازمی‌گرداند/ یک زندگی متعارف در دل بحران

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۶۱۶

بحران اقتصادی ناشی از تحریم و افزایش مهارناپذیر تورم در سال‌های گذشته صنایع و تولیدات داخلی را با آسیب‌ها و بحران‌های زیادی مواجه کرد و صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی هم از این آسیب‌ها در امان نماند.

مبلمان و دکوراسیون داخلی حالا دیگر از زمره کالاهای لوکس خارج و به دسته کالاهای اساسی وارد شده است؛ به‌خصوص در شهرهای بزرگ تصور زندگی در خانه‌ای بدون مبلمان سخت است. اما با کم شدن قدرت خرید مردم، میزان استفاده از مبلمان و کالاهای دکوراتیو نیز به پایین‌ترین حد خود رسید و حتی بسیاری از شرکت‌های تولید و فروش مبلمان و دکوراسیون داخلی، به راه‌های مختلفی از جمله امکان خرید قسطی برای مشتریانشان روی آوردند.

این درحالی است که صنعت مبلمان در دنیا وضعیت رو به رشدی را تجربه می‌کند. ارزش تولیدات جهانی صنعت مبلمان و دکوراسیون داخلی در سال 2015 چیزی بالغ بر 437 میلیارد دلار بوده است. در همان سال گفته می‌شد که چیزی حدود 50 درصد از ظرفیت تولید این صنعت در داخل ایران فعال بوده است و حالا با گذشت شش سال از آن روزگار، بیش از 70 درصد از ظرفیت تولید در این صنعت غیرفعال است.

دکوراسیون مدرن، لازمه زندگی نو

استفاده از مصنوعات چوبی در دکوراسیون داخلی مزایای بیشماری دارد؛ استحکام و ماندگاری بالای این نوع محصولات یکی از مزایای آن‌هاست. از سوی دیگر، به گفته بسیاری از فعالان این صنعت، چوب روح دارد! در واقع استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی به نوعی پیوند میان طبیعت و زندگی روزمره است. ما با میز و صندلی‌های چوبی، ارتباط خودمان را با طبیعت حفظ می‌کنیم و حسی از تازگی و جان‌دار بودن را به وسایل خانه می‌بخشیم.

اما مصنوعات چوبی تنها جنبه تزئینی ندارند و اکثرا جزو کاربردی‌ترین وسایل هر خانه هستند. به همین دلیل با وجود همه معضلات اقتصادی، هنوز هم تقاضا برای این کالاها در حال افزایش است. اما چگونه می‌توان محصولی متناسب با این تقاضا عرضه کرد؟ تقاضایی که هم به دنبال کالایی مدرن و باکیفیت است و هم وضعیت اقتصادی به او امکان خرید یک محصول گران را نمی‌دهد.

نومنزی؛ راهی برای تجربه زیست مدرن

طراحان و تولیدکنندگان  صنعت مبلمان در ایران طی سال‌های اخیر برای آنکه با آهنگ رشد این صنعت در جهان همگام شوند، به طرح‌ها و ایده‌های تازه‌ای روی آورده‌اند. شرکت نومنزی هم به عنوان یک شرکت نوپا، مهم‌ترین راهبرد خود را طراحی محصولاتی مدرن، باکیفیت و مقرون به صرفه تعریف کرده است.

مهم‌ترین سیاست نومنزی طراحی و تولید محصول برای افرادی با سطوح درآمد مختلف است. آن‌ها براین عقیده‌اند که همه افراد باید امکان استفاده از مبلمان و دکوراسیون چوبی و با کیفیت را داشته باشند. می‌توان گفت نسل جوانی که قرار است زندگی مستقلی را برای خود تشکیل بدهد، از مشتریان اصلی این برند هستند؛ آن‌ها به دنبال ایده‌های نو و مدرن می‌روند، اغلب در خانه‌ها و آپارتمان‌های کوچک و اجاره‌ای زندگی می‌کنند و سطح درآمد متوسطی دارند. برند نومنزی بهترین پاسخ به این تقاضاست. محصولی که در اولین برخورد مدرن بودن و طراحی خاص خود را به رخ می‌کشد، قیمت مناسبی دارد، کم‌جا و کاربردی است و به خاطر امکان توسعه‌پذیری، برای افرادی که مجبور به جایه‌جایی هستند، بهترین گزینه است؛ زیرا به راحتی ‌امکان تغییر ساختار، تغییر ابعاد، تغییر شکل و حتی تغییر کاربری را پیدا می‌کند.

ایده توسعه‌پذیری اگرچه مدت‌هاست در کشورهای توسعه‌یافته اجرا می‌شود، اما در ایران بدیع و کمیاب است. یکی از دستاوردهای اساسی نومنزی، همخوان کردن این ایده با ساختار فرهنگی زندگی شهروندان ایرانی است.

در شرایط پیچیده و سخت زندگی امروز که صنعت مبلمان و مصنوعات چوبی بازار گسترده خود را از دست داده است، چنین ایده‌هایی می‌تواند منجر به بازسازی و احیای این صنعت شود و تناسب عرضه و تقاضا را به روال عادی خود برگرداند. و این‌ها همه در جهت یک هدف اصلی‌تر و اساسی‌تر است؛ نومنزی می‌خواهد شرایط یک زندگی مدرن و باکیفیت، در تراز جهانی را برای همه مردم فراهم کند. شعار آن‌ها این است: «روی ما به زندگی باز است»؛ شعاری که بی‌ارتباط با رویکرد نومنزی در طراحی و تولید محصولاتش نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز