خبرگزاری کار ایران

شستشوی نمای آجری ساختمان

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۵۴۸

نمای آجری ساختمان، متداولترین نوع نمای ساختمان است و به این ترتیب تمیزکردن و شستشوی نمای آجری از مهمترین مسائل نگهداری ساختمان می باشد. پاک نمی شهر با ارائه راهکار های مختلف جهت پاکسازی و شستشوی نما ساختمان با شما جهت حفظ و نگهداری ساختمانتان همکاری می کند با توجه به افزایش آلودگی هوا نمای آجری ساختمان بعد از مدتی کثیف و تیره خواهد شد.

 

آجرها بسته به محیط به دلایل مختلفی کثیف می شودند و در برخی موارد جرم میگیرند یا بر اثر نم و رشد جلبک یا کپک تغییر رنگ داده و یا آجر شوره میزند و نیازمند شستشو  یا حتی رنگ آمیزی میشود. دیوار آجری را به روش های مختلف میتوان تمیز کرد. در ادامه به برخی روشهای شستشوی آجر که توسط شرکت پاک نمای شهر با استفاده از جدید ترین ابزارها اجرا می شود اشاره می کنیم.

روش های شستشوی نمای آجری

شستشو نمای آجری با آب معمولی

ساده ترین روش پاک سازی نمای آجر با استفاده از آب معمولی است. البته میتوانید از پودر لباس شویی دستی، محلول سرکه، اسید و حتی مایع سفید کننده هم بهره بگیرید. اما تاثیرات آنها را در آسیب زدن به آجر نما و از بین رفتن زیبایی نما دست کم نگیرید.شما که نمی خواهید بعد از چند سال مجددا ساختمان را نما کنید؟

در صورت استفاده از اسید برای شستن آجر نما ، اسید،بافت آجر را بعد از چند دقیقه تخریب میکند و به آلودگی عمیق تر و سریعتر آجر می انجامد. همچنین در ساده ترین شکل اسید و شویند های نامناسب موجب میشود سطح  آجر خشن تر شده و زودتر زیبایی خود را از دست بدهد.

تمیز کردن نمای آجری با بخار آب

در این روش با دستگاه های مخصوصی، آب گرم و بخار روی نمای آجری پاشیده می شود و نمای آجری ساختمان با این روش جرم زدایی و تمیز می شود . در این روش آسیبی متوجه بافت آجر نمی شود و به علت وجود آب گرم آلودگی ها به خوبی از سطح آجر زدوده می شوند. شستشوی دیوار آجری با آب گرم یا بخار آب یکی از بهترین روش های شستشوی آجر نما می باشد.

تمیز کردن نمای آجری با واتر جت

جهت استفاده از دستگاه واتر جت برای شستشوی دیوار آجری ، آب با سیلیس ترکیب شده و با فشار قوی، روی دیوار پاشیده می شود. این روش به زدودن آلودگی های قدیمی و لکه های سیمان و... که در اثر کارهای ساختمانی روی آجر ها ایجاد شده است کمک می کند.

شستشوی نمای آجری ساختمان

 

تمیز کردن نمای آجری با سمباده

آجری که دارای جرم باشد را میتوان با کشیدن سمباده جرم زدایی کرد. دیوار آجری را با آب خیس کرده و با سنباده غیر سیمی و سنگساب دستی، جرم زدایی می کنیم و جرم هی جدا شده از سطح آجر را با آب از سطح دیوار می شوییم.

تمیز کردن نمای آجری با روش سند بلاست

شستن معمولی دوار از طریق پاشش آب به سطح آجرتنها  لایه سطحی آجر را تمیز میکند وآلودگی های قدیمی و جرم و شوره آجر را از بین نمی برد. برای پاکسازی جرم ها از روی نمای آجری ، از روش سند بلاست استفاده می شود. در شستشوی نمای آجری به روش سند بلاست دانه های شن و یا سیلیس با سرعت و با فشار زیاد هوا و یا آب بر روی آجرنما پاشیده می شود و لایه های عمیقتری از آلودگی آجر های قدیمی را پاک می کند.

رزین یا نانوی دیوار آجری

راهکار دیگر برای این که نمای آجری ساختمان تمیز و زیبا شود استفاده از رزین یا نانو است. نانو و رزین دیوار آجری از بهترین راه حل ها برای محفوظ بودن آجر در برابر جرم و رطوبت است.

شستشوی نمای آجری ساختمان

 

اسید شویی دیوار آجری

جهت پاکسازی جرم های عمیق و قدیمی دیوار های آجری می توان از محلول رقیق شده اسید فلوئوریدریک استفاده کرد. برای تمیز کردن آجر با این محلول، نمای آجری را با آب کاملا خیس و سپس محلول با قلمو یا فرچه بر سطح دیوار خیس کشیده می شود و با برس چرمی ساییده میشود و نهایتا دیوار با آب شسته میشود.

تمیز کردن نمای آجری با استفاده از مواد خنثی کننده

آجر به دلیل ساختار متخلخل و جذب آب بالا بعداز مدتی آلودگی زیادی را جذب نموده و شروع به شوره زدن می کند. جهت رفع شوره دیوار های آجری از مواد خنثی کننده شوره و یا نانو استفاده می شود.

تمیز کردن نمای آجری با ماسه سنگ

در شستن نماهای آجری که خیلی کثیف هستند باید از ماسه سنگ برای تمیز کردن آن ها استفاده کنید. این نوع ماده برای لایه برداری آجرهای خیلی کثیف مورد استفاده قرار میگیرد.

تمیزکردن نمای آجری با محلول کلر

در صورتی که محل ساختمان در محیطی مرطوب باشد و نمای ساختمان دارای جلبک باشد و یا روی آجر نما کپک زده باشد باید از محلول رقیق شده کلر جهت رفع الودگی های آجر استفاده کرد و پس از رفع الودگی دیوار با آب معمولی شسته شود.

 

شستشوی نمای آجری ساختمان

روش های مختلف شستشو و آلودگی زدایی آجر که شامل استفاده از مواد شیمایی برای از بین بردن آلودگی های آجر و یا ساب آجر برای از بین بردن آلودگی های متعدد محیطی ، آلاینده های شیمیایی، آلاینده های طبیعی و … بود، دارای مضراتی برای نما و آجر می باشد.

هرچند ساب آجر دیوار را از آلودگی پاک می کند اما با برداشتن لایه رویی آجر به بافت آجر آسیب می زند و با آسیب به جرز های دیوار و ایجاد سوراخ های متعدد روی آجرهای نما باعث آلودیگی عمیقتر و سریعتر نیز می شود.

شرکت پاک نمای شهر با استفاده از بهترین و جدید ترین روشها و امکانات و بدون ساب آجر و بدون ایجاد آسیب ، نمای آجری و آجر های قدیمی ساختمان شما را از آلودگی ها پاکسازی می کند.در این روش آجر دچار اسیب و تغییر رنگ نمی شود. همچنین جرز دیوار ها نیز تمیز شده و آسیب نمی بیند و دوده، چربی و سایر آلودگی های قدیمی و تثبیت شده از دیوار ها زدوده می شود .

 پاک نمای شهر در شهر شما و تمام ایران آماده ارایه مشاوره رایگان و شستشوی نمای ساختمان شما است. جهت کسب اطلاعات بیشتر از وب سایت پاک نمای شهر بازدید کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز