خبرگزاری کار ایران

شینگل پوشش بامی منحصر بفرد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۲۳۷

پوشش سقف شینگل رایج ترین نوع پوشش سقف شیبدار یا همان شیروانی میباشد که در کشورهای اروپایی و کشورهای آمریکایی سالهاست که مورد استفاده قرار میگرفته است و امروزه پوشش سقف شینگل یکی از پرطرفدارترین محصولات پوشش سقف شیبدار در دنیا به حساب می آید. در سال های اخیر در ایران هم بسیار طرفدار پیدا کرده است.

شینگل برای سقف های شیبدار با شیب ۳۰% به بالا کاملاً ایده آل است و برای پوشش دیوارهای عمودی نیز کاربرد دارد. همچنین بر روی انواع بام های ساختمان های قدیمی قابل اعمال است و هیچ گونه محدودیتی ندارد. این سقف ها با توجه به ضخامت کمی که دارند دارای حمل و نقل آسان و راحتی بوده و وزن هر متر مربع شینگل، ۱۰ کیلوگرم است غیر قابل اشتعال هستند.

**** شینگل تنها انتخاب کشور های اروپایی برای نصب سقف های شیبدار ****

آشنایی با ساختار شینگل

شینگل از 5 لایه تشکیل شده است. لایه اول که همان لایه سطحی است نمای ظاهری این سقف ها را به نمایش می گذترد و سنگ ریزه های طبیعی دریا بر روی آن قرار گرفته. لایه دوم که به اصطلاح همان لایه زیرین میباشد. از نوعی قیر مخصوص پر شده است. لایه سوم از یک لایه فایبر گلاس اشباع شده تشکیل شده که باعث مقاومت در سقف میشود. در لایه چهارم یک نوع چسب حساس به حرارت قرار گرفته که برای چسباندن ورق ها بکار می رود و در نهایت لایه پنجم و آخرین لایه یک لایه سیلیکونی با مقاومت و استحکام بالا میباشد. وظیفه لایه ها، افزایش مقاومت سقف و حفاظت از آن در برابر پیچ خوردگی ها،پارگی ها و جمع شدگی ها می باشد. از مزایای مهم این پوشش سقفی طرح بندی و رنگ بندی بسیار متنوع آن است که در حالت کلی دستخوش تغییرات جوی و اقلیمی که فصل به فصل رخ می دهد نمی شوند.

از دیگر مزایای این پوشش سقفی انعطلاف پذیری بالای آن است، از همین رو در طرحهای سقف شیبدار پیچیده به راحتی قابل اجراست، یک سیستم قابل اعتماد در برابر عوامل خارجی مانند بادهای بسیار قوی و برای سالهای طولانی نیازی به نگهداری ندارد، نکته قابل توجه اینکه یکی از معدود پوشش های سقف شیبدار میباشد که بعد از نصب میتوان روی آن تردد کرد بدون آنکه آب بندی سقف دچار مشکلی شود. گارانتی های این نوع سقف ۵۰ سال است که نشان از دوام بالای آنها دارد و همین امر خرید شینگل را تسهیل می بخشد.

انواع شینگل و مزایای نصب آنها

بام پوش های شینگل در انواع مختلفی در بازار موجود است : شینگل آسفالتی، شینگل فلزی، شینگل معمارانه، شیگل چوبی، شینگل خورشیدی، شینگل سنگ لوح، شینگل لاستیکی و... میباشد.

مزایای شینگل : مخفی بودن میخهای نصب، انتقال ندادن گرما به زیر سقف، سرعت نصب بالای آن، تنوع در طرح و رنگ بالا، تعمیر سریع و آسان آن هنگام ضربه خوردن، مقاوم بودن در برابر سرما، مقاوم بودن در برابر حرارت، سه بعدی بودن طرح ها شینگل، آبندی دودکشها و داکتها توسط خود جنس شینگل و...

مزیت بزرگ سقفهای شینگل هزینه مناسب آن است. شینگل ها در حجم های بزرگ تولید می شوند و بالطبع هزینه های تولیدی مناسبی دارند. هزینه نصب آن نیز در مقایسه با سایر پوششهای سقف مناسب تر است.

طریقه صحیح نصب سقف های شینگل

سقف های شینگل برای اجرا حتما نیاز به متخصص دارند و بدون کمک از یک متخصص در این حرفه نمیتوان به عایق بودن سقف اعتماد کرد ، چرا که در کنار هم قرار گرفتن و چیدمان صحیح پوشش زیری و همچینین رویه کار بسیار با اهمیت بوده و نیاز به دقت و تجربه کافی برای اطمینان از اجرای صحیح دارد. پس باید به این نکته دقت کنید که برای اجرای سقف شینگل حتما بایستی از شینگل کار حرفه ای کمک بگیرین تا مطمین باشید. که در نهایت سقف شما از ایمنی کافی در مقابل نفوذ آب و حشرات برخوردار است.

**** نصب و اجرای مدرن ترین سقف های شیبدار توسط شرکت معتبر پارس موگر ****

نصب سقف شینگل به صورت مرحله ای :

  • اجرای زیرسازی استاندارد فلزی با پروفیل
  • نصب شاسی کشی با چوب روسی 50*30 روی قوطی فلزی برای زیر کار تخته
  • نصب تخته او اس بی روی شاسی های چوب روسی با یکی دو میلیمتر فاصله تخته ها  نصب عایق بر روی تخته ها برای جلوگیری از نفوذ آب به لایه های زیرین
  • اجرای پوشش شینگل بر روی عایق ها و میخ زدن صحیح و مخفی برای عدم نفوذ رطوبت
  • بسته به ابعاد کار نصب تیزه شینگل و فلاشینگ های دور کار
  • نصب آبرو فلزی برای جمع آوری و تخلیه آب در صورت صلاحدید

......  برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید با مشاوران ما در شرکت پارس موگر در ارتباط باشید  ......

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز