خبرگزاری کار ایران

2 روش سریع و تضمینی سفید کردن دندان ها + 5 ساده روش دیگر

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۱۶۸

آیا می دانستید که لبخند زدن می تواند روحیه شما را تقویت کند و به طرز چشمگیری سیستم ایمنی بدن را نیز بهبود ببخشد؟ نه تنها این، بلکه لبخند زدن می تواند استرس و فشار خون را نیز به طرز معجزه آسایی کاهش دهد. با وجود این، بسیاری از مردم ترجیح می دهند لبخند نزنند. چرا؟

زیرا آن ها به دلیل تغییر رنگ دندان ها و تیره شدنشان خجالت می کشند لبخند بزنند و یا حتی در جمع صحبت نمی کنند. خبر خوب این است که امکان سفید شدن دوباره دندان ها آن هم در کوتاه ترین زمان ممکن با نتایج خیره و تضمینی وجود دارد! می‌خواهید بدانید چطور چنین چیزی امکان دارد؟ پس حتما این مقاله را بخوانید.

علت تغییر رنگ دندان ها چیست؟

تعداد زیادی از افرادی که به مطب ها و کلینیک دندانپزشکی مراجعه می کنند به نوعی دچار تیره رنگ بودن دندان ها و حتی لکه های دندانی هستند. شاید باورتان نشود اما اغلب آن ها حتی نمی دانند که چرا دندان هایشان دچار تغییر رنگ شده.

چندین عامل می تواند باعث تغییر رنگ دندان ها شود. به عنوان مثال، مصرف برخی از نوشیدنی ها مانند چای و قهوه، برخی میوه ها مانند توت فرنگی، بلوبری و خلاصه هر ماده غذایی که رنگدانه های فعال و قوی دارد باعث تغییر رنگ دندان ها می شود. اما دلایل دیگری مانند تحلیل مینای دندان یا نازک شدن آن نیز می تواند تغییر رنگ دندان ها را توجیه کند که خوشبختانه در دندانپزشکی برای هر نوع تغییر رنگ دندانی درمان یا روش های درمانی متنوعی وجود دارد.

چطور دندان ها را به صورت قطعی و تضمینی سفید کنیم؟

روش های زیادی برای سفید کردن دندان ها وجود دارد که از میان همه این ها 2 روش کاملا تضمینی و قطعی وجود دارد. این دو روش بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشک و بلیچینگ دندان در منزل هستند. ابتدا اجازه دهید این 2 روش را توضیح دهیم و سپس در ادامه 5 روش مرسوم و خانگی جهت سفید کردن دندان ها را معرفی کنیم.

2 روش سریع و تضمینی سفید کردن دندان ها + 5 ساده روش دیگر

1. بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی

بلیچینگ دندان نوعی روش سفید کردن دندان است که در آن به کمک مواد شیمایی خاصی به سفید شدن دندان ها و زیبایی طرح لبخند کمک می شود. به جرات می توان گفت که این قطعی ترین و بهترین روش برای سفید شدن دندان ها است. شما یک جلسه به مطب یک دندانپزشک و یا متخصص ترمیمی و زیبایی می روید، طی کمتر از 1 ساعت دندان های شما سفید می شود و سفیدی آن ها تا نزدیک به 1 سال (و حتی بیشتر همچنان) بردوام خواهد بود.

در این روش دندانپزشک یک ژل سفید کننده که حاوی موادی مانند هیدروژن پراکسید یا کارباماید پراکسید است را به سطح دندان های شما اعمال می کند و سپس با کمک لایت کیور (دستگاه نوری دندانپزشکی مخصوص) یا لیزر، مواد سفید کننده را فعال کرده و دندان ها را چندین پرده سفید می کند. این روش چون در مطب انجام می شود با نام بلیچینگ دندان در مطب شناخته می شود و فرآیندی بسیار ایمن و تضمینی است.

هزینه بلیچینگ دندان در مطب دندانپزشکی چقدر است؟

از آنجا که ایمنی بالایی دارد و نتایج آن ممکن است بیش از  1 سال دوام داشته باشد هزینه بلیچینگ دندان نسبت به روش های دیگر نسبتا بیشتر است. شما می توانید برای اطلاع از تعرفه این روش دندانپزشکی روی هزینه بلیچینگ دندان کلیک کنید. صفحه ای که برای شما باز می شود جدیدترین هزینه های بلیچینگ را به شما نشان خواهد داد.

2 روش سریع و تضمینی سفید کردن دندان ها + 5 ساده روش دیگر

2. بلیچینگ دندان در منزل

بلیچینگ دندان در منزل مشابه با روش سفید کردن دندان ها در مطب دندانپزشکی است اما مواد شیمیایی سفید کننده در این روش غلظت بسیار کمتری دارند. مثلا اگر غلظت هیدروژن پراکسید مطب 35 درصد است، غلظت این ماده در روش خانگی 6 درصد است.

اگر بخواهید با کمک این روش در خانه دندان ها را سفید کنید باید به داروخانه مراجعه کنید و کیت بلیچینگ در منزل را خریداری کنید. روش استفاده از آن نیز توسط مسئول داروخانه یا در داخل کیت و بسته بندی وجود دارد. لازم به ذکر است که کارایی این روش کمتر از روش سفید کردن دندان ها در مطب دندانپزشکی است.

5 روش ارزان دیگر برای سفید کردن دندان ها کدامند؟

دو روشی که در بالا به آن ها پرداخته شد تقریبا بهترین روش ها برای درخشان کردن طرح لبخند شما هستند اما اگر تمایلی ندارید با کمک بلیچینگ دندان های خود را سفید کنید می توانید 9 روش ساده و خانگی زیر را برای این منظور امتحان کنید.

1. مراقب چیزهایی که می‌خورید باشید

بهتر است که مصرف نوشیدنی هایی که رنگدانه دار هستند و یا بیشتر باعث لکه روی دندان ها می شوند را کمتر کرده یا ترک کنید. مثلا قهوه یکی از این نوشیدنی ها است. نمی توانید مصرف این خوراکی ها و نوشیدنی ها را ترک کنید؟ اگر بیش از حد به آن ها وابسته هستید سعی کنید از نی آن ها را بنوشید و یا بعد از مصرفشان دهان خود را با آب بشویید.

2. از خمیر دندان سفید کننده استفاده کنید

خمیردندان هایی وجود دارد که در آن ها مواد سفید کننده و ساینده وجود دارد که به سفید شدن دندان ها کمک می کند. آن ها را می توان به مدت 1 هفته استفاده کرد تا کم کم دندان ها سفید شوند.

3. غذاهای طبیعی سفید کننده دندان بخورید

باور کنید یا نه، اما برخی غذاها می توانند به تمیز کردن یا سفید شدن دندان های شما کمک کنند. مثلا برخی میوه ها و سبزیجات ترد مثل سیب، هویج و کرفس می توانند برای شما چنین کاری انجام دهند. همچنین محصولات لبنی گزینه های مناسبی هستند. زیرا به مقابله با اسیدهای موجود در دهان شما کمک کرده و مینای دندان شما را نیز تقویت می کنند.

4. از دهانشویه استفاده کنید

دهانشویه برای کاهش تجمع باکتری ها و طراوت بخشیدن به نفس عالی است. علاوه بر این، می تواند ظاهر دندان های شما را بهبود بخشد. برای گرفتن بهترین نتیجه، از دهانشویه حاوی پراکسید هیدروژن استفاده کنید.

5. با جوش شیرین مسواک بزنید

جوش شیرین یک ساینده ملایم است که می تواند به از بین بردن لکه های سطحی کمک کند. به عبارت دیگر، می تواند دندان های شما را سفیدتر کند. هرچه غلظت جوش شیرین بیشتر باشد قطعا موثرتر خواهد بود.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز