خبرگزاری کار ایران

چگونه با شرکت در کلاس های آنلاین آموزش زبان موفق شویم؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۶۱۶۱

دو سال پیش بسیاری از ما بدون اینکه آماده باشیم به دامن کلاس‌های آنلاین پرتاب شدیم. در ابتدا اینکه بتوانی از درون تختخوابت در کلاس‌ها شرکت کنی خیلی وسوسه‌کننده به نظر می‌رسید! اما آماده نشدن و جدی نگرفتن آموزش آنلاین خیلی زود مشکلات مختلفی برای همه درست کرد. آموزش زبان هم از این قائده مستثنی نبود.

از فرصت‌هایی زیادی که برای پیچاندن کلاس‌ها ایجاد شده که بگذریم، شاید آموزش مجسمه‌سازی یا ساز زدن به‌صورت آنلاین خیلی سخت‌تر باشد، اما آموزش آنلاین زبان چطور؟ بیایید با خودمان روراست باشیم، یادگرفتن زبان به‌صورت آنلاین شاید از هر مهارت دیگری شدنی‌تر باشد! به شرطی که چند قدم ساده اما قاطعانه برای یادگیری خودمان برداریم.

در این مقاله، ما از طرف تیکا که بهترین آموزشگاه زبان از نظر زبان آموز محور بودن است، راهکارهای ساده را با شما در میان میگذاریم.

قدم صفرم: استاد آموزش زبان مناسب خودتان را انتخاب کنید

مرحله اول خیلی سخت نیست، وارد سایت تیکا می‌شوید و از بین چهارده زبانی که پرچمشان را روی صفحه می‌بینید یکی را انتخاب می‌کنید. برای زبان‌هایی مثل انگلیسی و ترکی استانبولی که تعداد اساتید بیشتر است، این مرحله ممکن است کمی گیج‌کننده باشد!

پیشنهاد می‌کنیم در سایت گشتی بزنید، و ویدئوی معرفی چند استاد را ببینید. آیا دنبال مهارت خاصی مثل آیلتس هستید؟ پس حتماً این فیلتر را از قسمت فیلترهای سایت انتخاب کنید. نظرهای زبان‌آموزهای قبلی برای اساتید قدیمی هم یک منبع اطلاعاتی خوب برای تصمیم‌گیری شماست. اساتید جدید سایت هم ممکن است اساتید باتجربه‌ای باشند که صرفاً تازه وارد صحنه آموزش آنلاین شده‌اند. فرصت رزرو کلاس آزمایشی رایگان با این اساتید را از دست ندهید!

مرحله بعدی این است که با استاد خودتان روراست باشید. آیا برنامه کاری شما غیرقابل پیشبینی است؟ کنکور دارید؟ یک بچه کوچک دارید و نمی‌دانید کی می‌توانید در کلاس شرکت کنید؟ نگران نباشید، اساتید و سامانه آموزش زبان تیکا همیشه سعی می‌کنند شرایط خاص هر زبان‌آموز را در نظر بگیرند و تیم پشتیبانی هم پیگیر بی‌دردسر برگزار شدن جلسه آزمایشی شماست. همین که تصمیمتان را گرفتید، بقیه مسائل را به ما واگذار کنید!

قدم اول: تجهیزات مناسب را تهیه کنید

هزینه‌ای که قبلاً صرف رفت‌وآمد یا خریدن کتاب‌های مختلف می‌کردید را حالا صرف خریدن یک هدست باکیفیت و تهیه کردن اینترنت پرسرعت کنید. سلیقه‌ای که قبلاً صرف مرتب کردن ظاهر و کیف خودتان می‌کردید را صرف مرتب کردن یک میز و یک گوشه مشخص (اگر یک اتاق مناسب در اختیار ندارید) بکنید. تجربه نشان داده اگر گوشه‌ای که کلاستان را برگزار می‌کنید مرتب باشد تمایلتان به فعال‌کردن وب‌کم و تمرکزتان در کلاس هم چندبرابر می‌شود!

اگر از تبلت یا تلفن همراه برای حضور در کلاس استفاده می‌کنید، یک پایه نگه‌دارنده مناسب تهیه کنید. به‌طورکلی استفاده از تلفن همراه برای حضور در کلاس‌های آنلاین توصیه نمی‌شود! ولی اگر مجبور به استفاده از تلفن همراه هستید، حتماً نوتیفیکیشن‌ها (اعلان‌ها) و برنامه‌هایی که حواستان را پرت می‌کند موقتاً غیرفعال کنید.

بیشتر پلتفرم‌ها از جمله Big Blue Button یا Adobe Connect یا Skyroom همه‌ وهمه مثل هم هستند: شما می‌توانید صدا و میکروفون و دوربین خودتان را فعال کنید یا ببندید. در این پلتفرم‌ها فعال‌بودن دوربین و میکروفون با رنگ روشن دور آیکون آن ها یا با سبزشدن آن ها مشخص می‌شود. وقتی چراغ دوربین وب‌کم شما روشن باشد، یعنی بقیه می‌توانند شما را ببینند پس دست توی دماغتان نکنید!

فایل راهنمای استفاده از کلاس آنلاین به صورت ویدیویی در پنل کاربری زبان آموز قرار گرفته است. تیکا بی دلیل مدعی بهترین آموزشگاه زبان بودن نیست: ما از قبل نیازهای شما را پیشبینی کرده ایم.

چگونه با شرکت در کلاس های آنلاین آموزش زبان موفق شویم؟

قدم دوم: برنامه آموزشگاه زبان خودتان را به همه اعلام کنید!

اگر با خانواده زندگی می‌کنید، برنامه کلاسی خودتان را پرینت بگیرید و به دیوار بزنید. از مادرتان بخواهید در این ساعت‌ها بیخیال جاروبرقی کشیدن اتاق شما بشود. اگر با خانواده زندگی نمی‌کنید باز هم این برنامه را با دوست‌ها و خانواده خودتان به اشتراک بگذارید تا هوس نکنند وسط کلاس با شما تماس بگیرند یا ناراحت بشوند که چرا آنلاین هستید و جواب پیامشان را نمی‌دهید! سفت‌وسخت سر برنامه خودتان بایستید. وقتی بقیه به برنامه شما احترام بگذارند، خودتان هم مجبور می‌شوید این برنامه را جدی‌تر بگیرید.

حتماً دوربین خودتان را فعال کنید تا بیشتر با معلم یا همکلاسی خودتان در ارتباط باشید و حواستان پرت نشود. باور کنید ده دقیقه قبل از کلاس بیدار شدن کار سختی نیست! حتماً با ظاهر مرتب در کلاس حاضر شوید تا حس خوبی نسبت به خودتان و کلاس به‌عنوان یک تجربه اجتماعی داشته باشید.

قدم سوم: از امکانات آموزش آنلاین به نفع خودتان استفاده کنید!

کلاس آنلاین می‌تواند شما را به هزار مایل دورتر برساند و شکاف جغرافیایی بین شما، همکلاسی‌ها و استادتان را از بین ببرد! به خودتان یادآوری کنید که در لحظه زندگی کنید و از تجربه کلاس آنلاین به‌عنوان یک فرصت یادگیری استفاده کنید.

اگر برنامه یادگیری فشرده دارید، یادتان نرود که می‌توانید بین کلاس‌ها استراحت کنید. احتمالاً استادتان هم از این پیشنهاد استقبال می‌کند! ما توصیه می‌کنیم کلاس‌های آنلاین را بیشتر از یک ساعت طول ندهید و اگر این مدت‌زمان کافی نیست، حداقل بین هر یک ساعت یک فاصله نیم ساعتی برای استراحت اختصاص بدهید. خوبی کلاس آنلاین این است که مجبور نیستید فاصله زیادی را برای رفت‌وبرگشت به کلاس طی کنید، پس برنامه را طوری بچینید که بازدهی شما بالا برود.

بدتان نمی آید با یکی از دوستانتان که آن سر دنیا زندگی میکند اما زبانش همسطح با شماست همکلاسی شوید؟ کلاس آنلاین نیمه خصوصی بهترین فرصت برای این کار است: هم هزینه برای هر دو نفر شما کمتر میشود (سی درصد تخفیف برای هر نفر) و هم فرصت پیدا میکنید از یک فعالیت مشترک با دوستتان لذت ببرید.

شما می‌توانید ارائه‌ و تکالیف خود را با استفاده از نرم‌افزارهای ساده و زیبایی که به‌صورت آنلاین در اختیار شما قرار می‌گیرد تهیه کنید. این فرآیند بسیار لذت‌بخش و تجربه‌ای متفاوت با نوشتن روی کاغذ است.

قدم چهارم: کلاس های آنلاین می‌توانند برای درونگراها یک تمرین عالی باشند!

آیا این کلیشه که افراد درون‌گرا در فضای مجازی به‌شدت فعال هستند درمورد شما هم صدق می‌کند؟ و یا اینکه شما به زبان مادری خودتان پرحرف هستید اما به خاطر قضاوت شدن در کلاس زبان‌های حضوری اعتماد به نفستان خدشه‌دار شده است؟

درهرصورت اگر خودتان را فردی درون‌گرا می‌دانید، کلاس آنلاین مناسب شماست به شرطی که عزمتان را جزم کنید هر روز یک قدم از منطقه امن خودتان بیرون بیایید! در کلاس‌های زبان آنلاین و خصوصی، هیچ‌کس جز شما و استاد حضور ندارد. شما می‌توانید با خیال راحت و بدون اینکه نگران قضاوت شدن باشید اشتباه کنید.

همچنین شما می‌توانید تکالیف خودتان را از قبل ضبط کنید و برای استادتان بفرستید. به همین راحتی، شما یک گوشه و بدون اینکه کسی متوجه شود دارید پیشرفت می‌کنید! چند ماه بعد، در یک موقعیت کاری یا کلاسی ناگهان شروع به صحبت‌کردن می‌کنید و همه شگفت‌زده می‌شوند، به جز خودتان، چون تا آن زمان دیگر به صحبت‌کردن به یک زبان خارجی عادت کرده‌اید. راز موفقیت شما آموزش آنلاین زبان با متد تیکا است.

حرف آخر

بهترین آموزشگاه زبان جایی است که همه دنبال یاد گرفتن و بروز نگه داشتن اطلاعات خودشان باشند، جایی مثل تیکا. پس می‌توانید با خیال راحت‌ سراغ این گزینه بروید. اگر سری به بلاگ ما بزنید، می‌توانید به‌تفصیل درمورد تجربه‌های زبان‌آموزها و مدرسین تیکا بخوانید. هر سؤالی داشتید در بخش پشتیبانی منتظرتان هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز