خبرگزاری کار ایران

10 نکته برای درست کردن یک فنجان قهوه درجه یک در خانه

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۷۹۸

همیشه در تهیه قهوه نیمی از لذت آن در درست کردن قهوه است. اگر شما بتوانید وسایل مورد نیاز درست کردن قهوه را آماده کنید بیشتر می‌توانید از عطر دلنشین آن در خانه لذت ببرید و آن را با دیگر اعضای خانواده نوش جان کنید. بنابراین برای کار بهتر است به چند نکته توجه داشته باشید که ما در ادامه به آنها می‌پردازیم. پس با ما همراه شوید.

تهیه دانه‌های باکیفیت قهوه و متناسب با بودجه خود

همیشه تهیه مواد اولیه مرغوب و باکیفیت بر روی عطر و طعم انواع غذا و نوشیدنی تاثیر می‌گذارند. این موضوع در ارتباط با قهوه هم وجود دارد. زمانی که شما دانه‌های قهوه مرغوب را انتخاب کنید طعم بسیار عالی در یک فنجان قهوه تجربه خواهید کرد. بهتر است این خرید مناسب با بودجه‌ شما باشد و فکر نکنید که هرچه قهوه گران‌تر باشد طعم بهتری هم دارد.

2.عجله نکردن

برای تهیه قهوه باید حوصله زیادی داشته باشید و با لذت بتوانید یک فنجان قهوه را با عشق آماده کنید. پس وقت بگذارید و اگر این فنجان قهوه را برای صبح می‌خواهید کمی زودتر بیدار شوید تا بتوانید یک فنجان قهوه خوش طعم و عطر را هنگام صبح نوش جان کنید.

3.استفاده از مقیاس برای اندازه گیری درست

معمولا اغلب افراد از مقیاس چشمی برای اندازه گرفتن میزان قهوه استفاده می‌کنند اما زمانی که شما بخواهید مرتب قهوه درست کنید می‌توانید از انواع ترازو و دیگر ابزارها استفاده کنید. نسبت طلایی را هم فراموش نکنید. بهتر است یک گرم قهوه را به ازای 18 گرم آب استفاده کنید. به این معنا که برای هر واحد قهوه باید 18 واحد آب استفاده شود. البته این میزان‌ها به سلیقه هر فردی هم بستگی دارد.

4.آسیاب کردن درست قهوه

10 نکته برای درست کردن یک فنجان قهوه درجه یک در خانه

آسیاب کردن قهوه هم بسیار مهم است و این قهوه آسیاب شده می‌تواند در بهترین شرایط به مدت دو هفته باقی بماند. برای آسیاب کردن می‌توانید از انواع ابزارها و آسیاب‌های موجود در بازار استفاده کنید. میزان آسیاب هم مهم است زیرا زیاد درشت بودن یا ریز بودن قهوه در نتیجه نهایی بسیار تاثیر خواهد داشت.

5.چگونگی خرد کردن دانه‌ها

برای خرد کردن دانه‌های شما باید در مرحله اول مطمئن شوید که آسیاب مناسب برای آسیاب کردن دانه های قهوه در اختیار دارید. گاهی اوقات این آسیاب‌ها بسیار گران هستند اما اگر همواره قهوه می‌خورید و می‌خواهید به طعم قهوه کافه‌ای نزدیک باشد بهتر است آن را تهیه کنید. البته تهیه یک آسیاب دستی نیز گزینه خوبی برای خرد کردن دانه‌های قهوه است.

پس از آن باید به خاطر داشته باشید که قهوه خود را دقیقا قبل از دم کردن خرد کنید زیرا این کار طعم قهوه را به حد اعلی خود می‌رساند. کارشناسان قهوه معتقدند که قهوه 30 دقیقه پس از آسیاب شدن عطر و طعم خود را از دست خواهد داد.  در فرایند آسیاب کردن، اگر دانه ها بیش از حد درشت باشد قهوه شما طعم خوب و دلچسبی پیدا نخواهد کرد اما اگر دانه‌های به خوبی آسیاب شوند بهترین عطر و طعم را برای شما فراهم خواهند کرد. پس بهتر است یک آسیاب متوسط بر روی دانه‌های قهوه انجام دهید.

6.استفاده از قهوه ساز باکیفیت

شما همچنین می‌توانید از انواع قهوه ساز باکیفیت در بازار برای تهیه قهوه استفاده کنید. استفاده از انواع فرنچ پرس هم به صورت دستی می‌تواند دو فنجان قهوه خوش طعم و سریع را به شما تحویل بدهد. خرید فرنچ پرس برای تهیه قهوه یا دمنوش کاربرد دارد و فروش آن در همه فروشگاه‌های قهوه یا ابزارهای آن و یا فروشگاه‌های اینترنتی انجام می‌شود. فرنچ پرس دارای قیمت‌های متنوعی است که متناسب با بودجه خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید.

7.تمیز نگه داشتن وسایل

زمانی که از وسایل مختلفی مانند ترازو، فرنچ پرس، فنجان و غیره برای نوشیدن قهوه استفاده می‌شود؛ آنها بسیار چرب و کثیف می‌شوند بنابراین اگر این وسایل به خوبی تمیز نشوند و روغن بر روی آنها باقی بماند بر طعم قهوه اثر خواهد گذاشت. پس بهتر است هر روز آنها را تمیز کنید. برخی از افراد عادت دارند به هنگام نوشیدن یک فنجان قهوه سیگار هم بکشند که استفاده از یک فندک در کنار لوازم قهوه هم برای آنها ضروری است. پیشنهاد ما به شما انتخاب انواع متنوع  فندک زیپو است که در طرح‌های مدرن یا قدیمی وجود دارد و می‌توانید طرح آن را با دیگر لوازم قهوه خوری خود ست کنید. خرید فندک اورجینال در رنگ‌های مشکی، طلایی یا ساده گزینه جذابی برای قرار دادن آنها در کنار دیگر لوازم قهوه خوری است.

8.ذخیره مناسب دانه‌های قهوه

10 نکته برای درست کردن یک فنجان قهوه درجه یک در خانه

قهوه باید در ظرف هایی ذخیره شود که هوا در آن وارد نشود و به اصطلاح ضد هوا باشد. همچنین این ظرف‌ها باید از نور خورشید هم به دور نگه داشته شوند زیرا زمانی که قهوه در معرض اکسیژن یا نور خورشید قرار بگیرد به سرعت خراب می‌شود. این خراب شدن مساوی است با از دست رفتن عطر و طعم قهوه که به اصطلاح می‌گویند قهوه بیات شده است. بهتر است دانه‌های قهوه را اصلا در داخل یخچال یا جای سرد قرار ندهید. حالت ایده آل نگه داری قهوه برای مدت 5 تا 7 روز و در دمای اتاق است. نکات بیشتر درباره نگهداری صحیح از دانه‌های قهوه را در این لینک بخوانید.

9.بخار پز کردن شیر

بسیاری از افراد در داخل قهوه خود از شیر استفاده می‌کنند. زمانی که این شیر بخار پز شود قهوه شما را بسیار خوشمزه‌تر خواهد کرد. برای این کار می‌توانید از یک شیر خشک کن برقی استفاده کنید یا اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی انجام دهید و تجهیزات اضافی بخرید، می‌توانید از یک شیشه مربا تمیز استفاده کنید و شیر را در شیشه تکان داده تا کف ایجاد شود و سپس برای چند ثانیه آن را گرم کنید تا این کف تثبیت شود. اگر به دنبال کف بهتری هستید استفاده از شیر کم چرب یا بدون چربی توصیه می‌شود که بهترین کف را هم به شما می‌دهد. دلیل این امر هم داشتن پروتئین اضافه‌ای است که این شیرها با آن غنی شده‌اند.

10.استفاده از دمای مناسب قهوه

دمای مناسب قهوه برای دم کشیدن ما بین 90 تا 96 درجه سانتی گراد است. زمانی که آب خیلی گرم باشد مانند آب جوش در قهوه ترکیباتی ترشح خواهد شد که بسیار طعم خوبی خواهد داد ولی گرم کردن مجدد قهوه یا نگه داری طولانی مدت آن بر روی یک وسیله گرم کننده مزه قهوه را بسیار تلخ خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز