خبرگزاری کار ایران

معرفی کهن ‌الگوهای مردانه در کمتر از 3 دقیقه با موسسه من حقیقی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۷۷۵

اگر خود یا فردی از نزدیکان شما در اندیشه درمان و شناسایی اختلالات روانی است، موسسه آموزشی من حقیقی، با مدرس مجرب و با تجربه خود آقای فراز قوچیان، آماده ارائه خدمات به شما کاربران عزیز در این زمینه است.

این مقاله از موسسه آموزشی من حقیقی، به منظور آشنایی کامل کاربران با موضوع مهم کهن ‌الگوهای مردانه تولید شده است؛ اگر تا پایان این مقاله همراه ما باشید به اطلاعات کافی در رابطه با کهن‌ الگو، انواع اختلالات شخصیتی و تست کهن ‌الگوهای مردانه دسترسی پیدا خواهید نمود. در نهایت می‌توانید با امتیازدهی به خود، میزان و نوع آرکتایپ که در شما فعال است یا وجود دارد کاملاً آشنا گردید.

هر یک از ما انسان‌ها، به نوع خود کهن‌الگویی داریم؛ با مراجعه به مؤسسات آموزشی همچون موسسه آموزشی من حقیقی و تکنیک‌های ارائه شده توسط مشاورین، می‌توان هر یک از آن‌ها را به نوع بالغی از آن‌ها تبدیل کنیم تا در زمینه‌های گوناگونی از زندگی خود در بهترین شکل ممکن از این قسمت وجودی‌مان بهره‌مند شویم.

همان‌طور که می‌دانید در وجود هر مردی شبیه به هر زن دیگری اسطوره‌ای وجود دارد. هر مرد، عنوان نقش اصلی و اساسی را در طول زندگی خود بر عهده دارد؛ در ادامه همراه ما باشید تا به صورت جزئی و تخصصی‌تری به بررسی کهن ‌الگوهای مردانه بپردازیم.

کهن‌الگو چیست؟

قبل از هر چیزی بهتر است ابتدا بفهمیم که اصلاً کهن‌الگو به چه معناست و چه نقشی در زندگی ما انسان‌ها دارد. لغت کهن‌الگو، از زبان یونانی مشتق شده و همان ترجمه آرکتایپ یا آرکی تایپ می‌باشد. در واقع معنای این کلمه مدل یا الگوییست که چیزی از روی آن ساخته می‌شود.

مدل شخصیت شناسی آرکی تایپ یا کهن‌الگوها مطابق با نظریه‌های روانشناسی یونانی به نام کارل یونگ شکل گرفته‌اند. این روانشناس معروف بعد از این که به ناخودآگاه جمعی پرداخت، برای روشن نمودن اجزای شخصیت‌ها تئوری کهن‌الگو یا آرکی تایپ را ارائه داد. از نظر کارل یونگ، کهن‌الگوها، مجموعه‌ای از افکار مادرزادی، غریزی و تمایل به رفتارهایی می‌باشد که افراد طبق الگوهای از پیش مشخص شده، به هر یک اقدام می‌کنند.

به زبان ساده‌تر، آرکتایپ، رسوبات و تصاویری هستند که به دنبال تجربه‌های مکرر نیاکان باستانی، به ناخودآگاه انسانی راه یافته‌اند. یا مجموعه‌ای از رفتارها که پدران و اجداد اولیه که با تکرارشان موجب شدند، در دنیای امروزه این دسته از رفتارها در همه افراد بشر فارغ از نژاد و رنگ بروز کنند.

در حقیقت کهن‌الگو یا همان آرکی تایپ ناخودآگاه جمعی می‌باشد که در همه انسان‌ها شبیه به همدیگر است. به مرور زمان کارل یونگ، متوجه عمومی و تکراری بودن رویدادهای زندگی و شخصیت‌های انسان شد و به این نتیجه رسید که افسانه‌های تاریخی موجود در فرهنگ‌های گوناگون با روش‌های نمادین تجربیات مردم به نسل‌های آینده منتقل شده و ساختار زندگی بشر را شکل می‌دهند.

اختلالات شخصیتی چیست؟

حال که با معنای لغوی و تعریف جامعی از کهن ‌الگوهای مردانه یا همان آرکی تایپ آشنا شده‌اید، بیایید کمی هم درباره انواع اختلالات شخصیتی صحبت کنیم. اما اختلال شخصیتی چیست؟ به مجموعه‌ای از مشکلات روانشناختی گفته می‌شود که بارزترین ویژگی آن بروز رفتار انعطاف‌ناپذیر و خشک در فرد است.

این دسته از اختلالات و رفتارها در نهایت می‌توانند منجر به ناسازگاری بیماران با الزامات زندگی و مختل شدن روابط اجتماعی آن‌ها شود. عموماً اختلالات شخصیتی در اوایل بلوغ یا سنین نوجوانی به شکل پایدار، فراگیر و مزمنی شروع می‌شود و در آخر آسیب‌های بسیار جدی به روان فرد وارد می‌نماید. تشخیص و شناسایی به موقع این‌گونه اختلالات از اهمیت قابل‌توجهی برخوردار است؛ چراکه شروع زود هنگام درمان، آسیب کمتری برای فرد بیمار و اطرافیان او رقم خواهد زد.

اختلال شخصیتی انواع گوناگونی دارد و گاه ممکن است حتی یک فرد به صورت هم‌زمان به چندین نوع از آن مبتلا باشد. افزون بر این، علائم اختلالات شخصیتی از شدت بروز یکسانی برخوردار نیستند؛ یعنی ممکن است فردی با وجود اختلالات شخصیتی خود به راحتی به زندگی نرمال و عادی‌اش ادامه دهد و یا روند زندگی روزمره او به‌طور کامل مختل گردد. اگر چه درمان این مشکل یا اختلالات روندی طاقت‌فرسا و طولانی مدت دارد، با این حال همدلی اطرافیان فرد، تأثیر بسزایی روی بهبود آن خواهد گذاشت.

افرادی که به اختلال شخصیتی دچار می‌شوند، غالباً تجربیات و احساسات درونی آن‌ها، با فرهنگ و انتظارات کشوری که در آن زندگی می‌کنند، تفاوت‌هایی دارد. این دسته از افراد به سختی قادر‌ند با دیگران و اطرافیان خود کنار آیند و آنطور که باید با مشکلات روزمره زندگی مقابله نمی‌کنند.

آن‌ها بر این عقیده‌اند که طرز فکر و رفتارشان طبیعی و عادی است؛ با این که اینگونه نبوده و دیدگاه آن‌ها نسبت به جهان کاملاً با دیگران فرق می‌کند. وجود چنین شرایطی مشکلات جدی در فعالیت‌های آموزشی، خانوادگی و اجتماعی به بار می‌آورد. این افراد، دیگران را مقصر اتفاقات و مشکلات ناخوشایند زندگی خود می‌دانند.

ازاین‌رو محدودیت‌هایی در روابط و مشکلات مختلفی در برخورد‌های اجتماعی خود در محیط‌هایی مثل، محل کار یا مدرسه به وجود آورده و موجب احساس انزوا و در نهایت ابتلا به بیماری‌های خطرناکی مانند اضطراب و افسردگی می‌گردد.

 اگر خود یا فردی از نزدیکان شما در اندیشه درمان و شناسایی اختلالات روانی است، موسسه آموزشی من حقیقی، با مدرس مجرب و با تجربه خود آقای فراز قوچیان، آماده ارائه خدمات به شما کاربران عزیز در این زمینه است. جهت شناخت و آگاهی درباره کهن‌ الگوهای مردانه و تست‌های شخصیت شناسی آن، توجه شما را به ادامه مطلب جلب می‌کنم.معرفی کهن ‌الگوهای مردانه در کمتر از 3 دقیقه با موسسه من حقیقی

 

تست کهن ‌الگوهای مردانه

در این بخش تست کهن ‌الگوهای مردانه را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم تا هر آنچه لازم است در این باره بدانید. تست شخصیت‌ شناسی مردان مطابق با آرکی تایپ یا همان کهن ‌الگو به شما کمک می‌کند تا به خودشناسی کامل و جامعی از وجود درونی خود دست یابید. تست کهن ‌الگوها به این صورت است که تغییرات ناخودآگاه افراد را از دوران کودکی تا بزرگ‌سالی بررسی می‌کند.

تست شخصیت‌شناسی آرکی تایپ یا کهن ‌الگوها به گونه‌ای طراحی شده است که فرد را در موقعیت و شرایط مختلف می‌سنجد و از این راه الگوی زندگی‌اش را شناسایی می‌کند. در این تست و آزمون آرکتایپ ها نمادهای اسطوره‌ای هستند که از الهه یونانی برگرفته شدند. یکی از روش‌های شخصیت شناسی ارزیابی و سنجش انرژی کهن ‌الگوهاست.

با بهره‌گیری ازاین‌روش می‌توان شخصیت افراد را رمزگشایی نمود و مسیر زندگی هر یک را پیدا کرد. افزون بر موارد فوق، با کمک این تست می‌توان دلیل بسیاری از انتخابات شخص را که خود اطلاعی از آن‌ها ندارد، کشف کرد تا در این مسیر با کمک ضمیر ناخودآگاه به خودشناسی کاملی از انسان دست پیدا کنیم. جالب است بدانید که بخش عمده‌ای از مشکلات انسان، در روابط فردی خود با اطرافیان و دیگران، به خاطر درک غلط آن‌ها از روان خود است.

با آشنایی و شناخت هر چه بیشتر با ناخودآگاه خود، می‌توان کنترل غالب‌تری بر روی هیجانات، رفتارها و زندگی داشت. اگر شما هم از دسته افرادی به شمار می‌روید که علاقه زیادی به خودشناسی دارید و یا در جستجوی علت بسیاری از رفتارهایتان هستید، تست کهن‌الگوها یا آرکی تایپ بهترین گزینه پیش روی شماست.

تست شخصیت‌شناسی کهن ‌الگوی یانگ از دو بخش تشکیل شده است که عبارتند از تست شخصیت شناسی یا تست کهن ‌الگوهای زنانه و دیگری تست شخصیت‌شناسی یا تست کهن ‌الگوهای مردانه که ما در مقاله امروز بخش مرتبط به مردان را بررسی می‌کنیم؛ برای آشنایی با تست شخصیت‌شناسی یا تست آرکی تایپ زنانه به مقاله کهن ‌الگوهای زنانه از سایت ما مراجعه نمایید.

برای مثال تست آرکی تایپ یونگ بیان می‌کند، هفاسیتوس ها مردانی بسیار خیال پردازند که از این خیال‌پردازی‌های خود در مسیر خلاقیت بهره می‌برند؛ زیرا قوه تخیل قادر است، به فرد توانایی خلاقیت‌های متنوع دهد. علاوه بر این، هفاسیتوس شخصی درون‌گرا می‌باشد و همین درون‌گرایی، توانایی تمرکز بالایی، روی کاری در حال انجام آن است، به او می‌بخشد.

آزمون کهن‌ الگوی اسطوره ‌ای مردان

تست کهن‌الگوی اسطوره‌ای مردان، الگوهای ناخودآگاه انرژی‌های روان و درونی مردانه را مورد ارزیابی و سنجش خود قرار می‌دهد. در واقع آرکتایپ یا آرکی‌ تایپ‌های مردان انرژی‌های ناخودآگاه افرادند که رفتارهای آن‌ها را تحت کنترل خود می‌گیرند. با آگاهی و کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ضمیر ناخودآگاه می‌توان به علت بیشتر رفتارهای بروز شده از ما، پی برد.

تست کهن‌الگوی اسطوره‌ای مردان، رفتارهای مردانه را بررسی می‌کند که در وجود اشخاص با شکل کاملاً ناخودآگاهی بروز می‌کنند. ارزیابی انرژی آرکتایپ های مردان یکی از روش‌های شخصیت شناسی مردان می‌باشد. روان شناسان بر این عقیده‌اند که اسطوره‌شناسی کهن‌ الگوهای مردانه می‌تواند شخصیت روانی فرد در زندگی‌اش را رمزگشایی کند. به عبارتی دیگر، آرکی‌ تایپ‌های مردانه، الگوهایی از روانشناسی در نظر گرفته می‌شوند که علت دسته‌ای از رفتارهای افراد را پیش‌بینی و توجیه می‌کند.معرفی کهن ‌الگوهای مردانه در کمتر از 3 دقیقه با موسسه من حقیقی

آرکی‌ تایپ‌های مردانه

همان‌طور که پیش از این بخش نیز ذکر شد، آرکی تایپ یا همان آرکتایپ های مردانه بیانی از الگوهای شخصیتی هستند که عموماً طبق شخصیت‌های اساطیر یونانی توصیف می‌گردند. کهن ‌الگوهای مردانه با آرکتایپ زنان تفاوت‌هایی دارد با این حال نمی‌توان تمایز قطعی برای آن‌ها در این رابطه قائل شد. مثلاً امکان دارد بعضی از مردان، از کهن ‌الگوهای زنانه برخوردار باشند.

پیشوند Arch که در ابتدای کلمه قرار دارد معنای ریشه‌دار و کهنه بودن و همچنین اصالت داشتن می‌دهد؛ به همین علت است که لغت Archetype را به باستان‌شناسی ترجمه نموده‌اند. Type یعنی الگو و مدل که در زبان فارسی نیز همین کاربرد معنایی دارد؛ در کل قرارگیری این دو کلمه در کنار همدیگر، کهن‌الگو ترجمه می‌شوند.

سخن پایانی

مطالعه مقاله امروز به افرادی که در جستجوی علت انتخاب‌ها و یا دستیابی به شخصیت‌شناسی جامعی از خود هستند به شدت توصیه می‌شود؛ محتوای این مقاله به گونه‌ای تولید شده که همه افراد چه آن‌هایی که کاملاً با این موضوع آشنا هستند و چه کسانی که هیچ‌گونه اطلاعاتی در رابطه با کهن ‌الگوهای مردانه ندارند، مناسب و کارآمد باشد؛ علاوه بر این بخشی را به بررسی اختلالات شخصیتی اختصاص داده‌ایم تا با آشنایی کامل، قادر به شناسایی، پیشگیری و درمان آن باشید.

اگر به تنهایی از پس این مشکل برنمی‌آیید، می‌توانید از مراکز مختلفی مانند موسسه آموزشی من حقیقی کمک بگیرید و از تخفیفات پکیج‌های آموزشی بهره‌مند شوید. از همراهی شما متشکرم و امیدوارم مطالعه این مقاله از سایت ما برای همه شما کاربران عزیز مفید واقع گشته باشد.

کدامیک از شما به نتایج باور نکردنی از تست شخصیت‌شناسی کهن‌الگو یانگ دست یافتید؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز