خبرگزاری کار ایران

تعمیر ماشین لباسشویی در کمترین زمان با ماهان سرویس

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۷۲۹

سرویس ماشین لباسشویی در فواصل زمانی معین ، یکی از ضروری ترین کارهایی است که باعث افزایش طول عمر این وسیله می شود.

شستن لباس ها با دست، کاری سخت و وقت گیر می باشد . به همین دلیل استفاده از ماشین لباسشویی  رایج بوده و باعث راحتی و صرفه جوئی در وقت می‌شود.

ماشین لباسشویی یکی از دستگاه هایی است که وجود آن در خانه یک ضرورت محسوب می‌شود.  اما این دستگاه نیز ممکن است مانند سایر دستگاه ها دچار خرابی شده و هزینه های زیادی را برای تعمیر یا تعویض قطعات روی دستتان بگذارد .

به همین دلیل برای جلوگیری از خرابی آن لازم است این دستگاه هر شش ماه یکبار توسط سرویسکاران ماهر بررسی و سرویس شود.

اما سرویس کردن ماشین لباسشویی شامل چه مواردی است و این کار چگونه صورت می پذیرد؟  برای دانستن پاسخ این سوالات ما را تا انتهای این مقاله همراهی کنید.

در صورت عدم سرویس ماشین لباسشویی ، دستگاه دچار چه مشکلاتی می شود؟

در صورتی که ماشین لباسشویی را به موقع و به طور منظم سرویس نکنید ، دستگاه  ممکن است  دچار مشکلاتی مثل عدم روشن شدن، عدم تخلیه و آبگیری، قفل شدن درب ماشین لباسشویی پس از پایان شستشو و عدم امکان تخلیه لباس ها یا کار نکردن دکمه های ماشین لباسشویی شود.

در این گونه مواقع ممکن است لازم باشد قطعاتی از دستگاه تعویض شده و یا تعمیر شود. 

نکاتی برای افزایش طول عمر ماشین لباسشویی

برای افزایش عمر ماشین لباسشویی رعایت یکسری از نکات الزامی است که شامل موارد زیر می باشند.

1- عدم شستشوی لباس های زیاد در هر بار استفاده از ماشین لباسشویی

برای استفاده از ماشین لباسشویی لازم است ظرفیت آن را بدانید و بر حسب ظرفیت دستگاه لباس های کثیف را داخل آن بریزید .

زیرا پر کردن بیش از حد دیگ ماشین لباسشویی از لباس ممکن است به موتور دستگاه فشار وارد آورده و آن را خراب کند .

2- استفاده از آب داغ برای شستشوی ماشین لباسشویی

برای تمیز کردن داخل ماشین لباسشویی و از بین بردن رسوب ها و آلودگی های درون دیگ آن لازم است هر چند وقت یک بار ماشین لباسشویی را به صورت خالی و تنها آب و مواد شوینده روشن نموده تا علاوه بر موارد ذکر شده از رشد قارچ و باکتری درون دیگ دستگاه جلوگیری کنید.

3- ضد عفونی کردن فیلترهای آب

درون فیلترهای آب ممکن است با خاک ، گرد و غبار و آلودگی ها پر شود و لوله ها را مسدود کند. برای جلوگیری از این مشکل ، لازم است فیلترهای دستگاه را به صورت منظم شستشو داده و تمیز کنید.

4- جلوگیری از زنگ زدگی و تجمع باکتری ها

برای اجلوگیری از زنگ زدن و بوی بد ، لازم است پس از پایان شستشو و تخلیه لباس ها، درب ماشین لباسشویی را به مدت نیم ساعت باز بگذارید.

نحوه سرویس ماشین لباسشویی توسط ماهان سرویس

یکی از مواردی که هنگام سرویس دستگاه باید به آن توجه کنید این است که لازم است ماشین لباسشویی خود را برای سرویس کردن به دست سرویس کاران ماهر بسپارید. سرویس کاران ماشین لباسشویی در هر بار سرویس موارد زیر را بررسی نموده و در صورت آنها را تعمیر یا تعویض می‌کنند.

- بررسی شیر برقی دستگاه

شیر برقی قطعه ای است که آب ورودی به داخل ماشین لباسشویی که از طریق شیلنگ وارد دستگاه می‌شود را کنترل می‌ کند.

هیدروستات دستگاه با قطع و وصل کردن جریان الکتریکی شیر برقی ماشین لباسشویی را کنترل می کند. باز کردن کامل آب شهری باعث می شود که شیر برقی دچار مشکل و آسیب شود. در صورت خرابی این قطعه سرویس کار می تواند این مشکل را برطرف کند .

- بررسی و سرویس کردن تایمر دستگاه

یکی دیگر از مواردی که توسط سرویسکاران ماهان سرویس ، در هر بار سرویس ماشین لباسشویی بررسی می شود تایمر دستگاه است . زمانی برای شستشو توسط دستگاه تنظیم می شود با تایمر کنترل می شود که دارای سه نوع مکانیکی ، الکتریکی و هیبریدی هستند.

تایمرهای مکانیکی را باید به آرامی چرخانده و در حین فرایند شستشو از دست زدن به آن اجتناب نمود.

در صورت دارا بودن تایمر الکتریکی باید کاملا مراقب باشید تا با آب برخورد نکند. 

- بررسی و سرویس موتور تایمر

فرمان دادن به ماشین لباسشویی توسط موتور تایمر انجام می شود . این قطعه به دلیل حساسیت بالا ، در صورتی که نیاز به تعمیر داشته باشد حتما باید توسط سرویسکاران ماهر و مجرب انجام شود‌.

- بررسی بلبرینگ و رولبرینگ

قسمت های مختلفی در ماشین لباسشویی وجود دارند که چرخش دارند . این قسمت ها شامل آبکش و موتور می باشند که چرخش آنها توسط بلبرینگ و رولبرینگ ها انجام می‌ شود.

بلبرینگ ها از رینگ ، قفس ، محافظ ، ساچمه و یک حلقه بیرونی تشکیل شده اند و درون یک محفظه قرار دارند که ساچمه ها را از یکدیگر جدا نگه می‌دارد و دو رینگ بلبرینگ و ساچمه ها را محصور کرده است.

اما رولبرینگ ها ساچمه نداشته و به جای آن میله کوتاهی دارند.

سرویسکاران ماهان سرویس ، در صورت خرابی بلبرینگ ها آنها را با نمونه های کاملاً مشابه تعویض می کنند.

- بررسی و سرویس تسمه دستگاه

قدرت منتقل شده از موتور به قسمت شستشوی ماشین لباسشویی که باعث می‌شود چرخش دارای دور بالا با قدرت کم به چرخش با دور پایین و قدرت زیاد تبدیل شود توسط تسمه انجام می گیرد.

تسمه ها دارای انواع مختلفی می باشند که شامل شیاردار، قدرت بالا، صنعتی و دنده دار هستند‌ .

گاهی اوقات لازم است تسمه ماشین لباسشویی تعویض شود، اما این کار نیاز به مهارت دارد و باید حتماً توسط سرویس کار ماهر انجام شود.

از جمله موارد دیگری که هنگام سرویس ماشین لباسشویی باید توسط سرویس کاران مورد بررسی قرار گیرد می توان به بررسی کاسه نمد دستگاه، بررسی میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی، پمپ تخلیه و هیتر و اشاره نمود .

توجه داشته باشید که تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی توسط افرادی که تخصص و مهارت لازم برای این کار را نداشته و جزء تعمیرکاران غیر مجاز محسوب می شوند، می‌تواند علاوه بر این که باعث آسیب بیشتر به ماشین لباسشویی شود، باعث خرابی قطعات دیگر شده و هزینه های گزافی به شما متحمل شود.

ماهان سرویس ، مرکز تعمیر ماشین لباسشویی در کرج

اگر ساکن کرج و استان البرز هستید و ماشین لباسشویی شما نیاز به تعمیر یا سرویس دارد می توانید از ماهان سرویس ، کمک بگیرید. ماهان سرویس با بیش از 14 سال سابقه در تعمیر لوازم خانگی در کرج ، حتی روزهای تعطیل در حال ارائه خدمات به شهروندان گرامی است .

- تعمیر انواع ماشین لباسشویی 

تعمیر ماشین لباسشویی بوش در کرج

تعمیر ماشین لباسشویی کندی در کرج

تعمیر ماشین لباسشویی کنوود در کرج

توسط ماهان سرویس انجام می شود.

ماهان سرویس : 09353001695 – www.arvandoxin.com

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز