خبرگزاری کار ایران

خبر فوری ایران فاندر: کرونا بیزینس کوچ ها را میلیاردر کرد!

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۷۲۳

 

در حال و هوای این روزهای ایران که همه مشغول تزریق واکسن کرونا هستند، افرادی وجود دارند که پول پارو می کنند. بیزینس کوچ ها یا مربیان کسب و کار کسانی هستند که در دوران همه گیری کرونا نه تنها خودشان پول های میلیاردی در آوردند، بلکه برخی از مشاغل را نیز از ورشکستگی نجات دادند. در اوج پاندمی ویروس کووید ۱۹ صاحبان خیلی از مشاغلی که به اجبار تعطیل شدند، دست روی دست گذاشته و خانه نشینی را انتخاب کردند. اما برخی دیگر از کسب و کارها که با چالش مواجه شده بودند، دست به دامان مربیان کسب و کار شده و برای برون رفت از بحران، از آنها کمک خواستند.

بیزینس کوچ کیست؟

بیزینس کوچ شخصی دوران دیده است که به کسب و کارها کمک می کند تا از بحران ها عبور کرده و توسعه پیدا کنند و درآمد خود را افزایش دهند. به هیچ وجه نباید مربیان کسب و کار را دست کم گرفت زیرا آنها ناجیان بلامنازع کسب و کارها هستند. تمرکز کوچینگ کسب و کار روی کمک به کارآفرینان و صاحبان کسب و کار است. بیزینس کوچینگ برای رشد و پیشرفت همه کسب و کارها چه در دنیای حقیقی و چه در دنیای مجازی به شدت لازم است.

کار با یک بیزینس کوچ سرمایه گذاری بزرگی است. چرا؟ چون او کسب و کار شما را از جای کنونی که در آن قرار دارید، به جایی که می خواهید برسید، هدایت می کند. کمک گرفتن از یک کوچ کسب و کار روند پیشرفت همه کسب و کارها را تسریع می کند، فرقی هم ندارد کسب و کارها چقدر بزرگ، کوچک یا نوپا باشند.

خبر فوری ایران فاندر: کرونا بیزینس کوچ ها را میلیاردر کرد!

مزایای بیزینس کوچینگ

1- شناسایی فرصت های موفقیت آمیز کسب و کارها و اجرایی کردن آنها

2- ارائه درک عمیقی از توانمندی‌ها و نقاط قابل بهبود صاحبان کسب و کارها

3- استخدام بهترین و مناسب ترین افراد و تربیت کارمندانی مسئولیت پذیر، پاسخگو و با بهره وری بالا

4- ارتقای مهارت های رهبری صاحبان کسب و کارها

5- شناسایی و حذف باورهای محدود کننده

6- بازتاب و بهبود چشم انداز تجاری و تعیین یک مسیر استراتژیک

چگونه بیزینس کوچ ها میلیادر شدند؟

برخی مربیان کسب و کار بابت هر مشاوره 2 ساعتی که به کسب و کارها می دهند، حدود 5 تا 10 میلیون تومان حق الزحمه می گیرند. شما فرض کنید روزی 3 مشاوره داشته باشند، این یعنی 15 تا 30 میلیون درآمد در یک روز و 450 میلیون تا حدود 1 میلیارد تومان در ماه! عجیب نیست؟

خبر موفقیت برخی از مشاغلی که از مربیان کسب و کار برای توسعه کسب و کار خودشان استفاده کرده بودند، در رسانه ها پخش شد و دهان به دهان چرخید. این امر باعث شد که نه تنها کسب و کارهای بیشتری اقدام به کمک گرفتن از یک کوچ کسب و کار کنند و آن را یک ضرورت بدانند، بلکه این شغل طرفداران زیادی هم پیدا کرد و افرادی تصمیم گرفتند با در نظر گرفتن مزایایی که این شغل می‌تواند برای آنها داشته باشد، فعالیت در این حوزه را شروع کنند و به دنبال یادگیری اصول و مفاهیم کوچینگ باشند.

این موضوع باعث میلیاردرتر شدن بیزینس کوچ های حرفه ای شد. با توجه به مطالعات آماری تیم تحقیقاتی وبسایت ایران فاندر irfoundr.com بازار کشور به حداقل ۱۰۰ هزار بیزینس کوچ حرفه ای نیاز دارد، اما فقط ۷ تا ۱۰ هزار نفر به صورت حرفه ای، کوچینگ کسب و کار انجام می دهند و تعداد معدودی از آنها به تربیت کوچ کسب و کار در ایران می پردازند.

قیمت دوره های بیزینس کوچینگ برخی از مربیان حرفه ای از 2 میلیون تومان شروع شده و حتی قیمت برخی از این دوره ها به 50 میلیون تومان هم می رسد. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل!

چگونه بیزینس کوچ شویم؟

برای اینکه یک مربی کسب و کار شوید، ابتدا باید بدانید که چه مهارت هایی باید یاد بگیرید! مهارت های لازم برای تبدیل شدن به یک کوچ کسب و کار عبارتند از:

1- گوش شنوا

شما باید به سخنان مراجعین خود توجه کنید تا متوجه علایق و استعدادهای آنها شده و بتوانید راهکارهای کاربردی ارائه دهید.

2- تنظیم اهداف

اهدافی را برای مراجعین تعیین کنید که Smart باشد. یعنی مشخص، قابل دستیابی، قابل اندازه گیری، واقع گرایانه و در محدوده زمانی مشخص باشد.

3- ذهن متمرکز

با نپرداختن به مسائل حاشیه ای و حفظ آرامش خودتان، سعی کنید ذهن تان را متمرکز کاری کنید که می خواهید انجام دهید. آنوقت درک خوبی از نیاز مراجع خواهید داشت. 

4- هوش هیجانی

با مراجع خود همدردی و همدلی کرده و با خویشتن داری سعی کنید احساسات و عواطف خودتان را مدیریت کنید و راهکارهای کاربردی و اساسی ارائه دهید.

5- مکالمات هدفمند

با پرسیدن سوالات مناسب و هدفمند سعی کنید اطلاعات بیشتری از مراجع خود کسب کنید تا منتورینگ و مشاوره دقیقی داشته باشید.

وظایف کوچ کسب و کار چیست؟

  • برقراری ارتباطات مفید
  • ارائه پیشنهادات مناسب
  • بهبود انگیزه مراجعین
  • تسهیل پیاده سازی طرح
  • ارزیابی نقاط ضعف و قوت
  • راهنمایی مراجعین
  • ارائه آموزش ها
  • آنالیز استراتژی ها
  • ارزیابی مسیر رشد
  • کمک به رشد مراجعین

خدا را چه دیدید، شاید شما یکی از بیزینس کوچ های میلیاردر آینده ایران باشید، البته اگر بدانید که دقیقا باید در چه دوره های آموزشی شرکت کنید. اگر تمایل دارید با بهترین دوره های بیزینس کوچینگ در ایران آشنا شوید، حتما سری به مقاله 10 بیزینس کوچ برتر ایران فاندر بزنید. این سایت در اقدامی بی طرفانه و با تحقیقات مفصلی که انجام داده بهترین کوچ های کسب و کار فعلی ایران را معرفی و آنها را رتبه بندی کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز