خبرگزاری کار ایران

کارزار روانشناسان برای حذف فرآیند مصاحبه برای صدور پروانه فعالیت

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۸۴۷

گروهی از روانشناسان و مشاوران با راه‌اندازی کارزاری خواستار حذف فرآیند مصاحبه برای صدور پروانه فعالیت شدند.

در بیانیه این کارزار که خطاب به رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره نوشته شده آمده است:

«با توجه به انتشار طرح جدید از طرف ریاست فعلی سازمان نظام روانشناسی مبنی بر حذف مصاحبه علمی و در عوض ایجاد دوره‌های کارورزی و یا ایجاد طرحی جایگزین، بر آن شدیم تا نظر خود را در اینباره اعلام نماییم.

سال‌های زیادی است که تعداد زیادی از همکاران ما پشت درهای سازمان نظام روانشناسی، منتظر دعوت برای مصاحبه هستند و اگر هم دعوت شوند در عرض چند دقیقه ممکن است به راحتی حذف شوند و تمام امید و انگیزه آن‌ها برای ادامه کسب علم از بین برود.

برای تعیین صلاحیت علمی روانشناسان می‌توان آزمون جامعی مانند آزمون وکالت برای آنان برگزار کرد یا مانند پزشکان، دوره‌ای را تحت عنوان طرح بگذرانند. مگر غیر از این است که همه ما در دانشگاه‌های مورد تأیید وزارتخانه‌های اصلی کشور تحصیل کرده‌ایم؟ مگر غیر از این است که همه ما دوره‌های پرهزینه همین سازمان را گذرانده‌ایم؟

ما، امضاکنندگان این کارزار، حمایت خود را از حذف مصاحبه برای پروانه فعالیت روانشناسان و مشاوران اعلام کرده و خواهشمندیم در حذف این مصاحبه‌ها تسریع شود.»

این کارزار تا تاریخ ۲۴ مهر در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/pco) در حال جمع‌آوری امضاست.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز