خبرگزاری کار ایران

کابل شبکه چیست؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۶۴۳

کابل شبکه به چند دسته سیم مسی یا شیشه ای گفته می‌شود که وظیفه‌ی آن انتقال اطلاعات بین کامپیوترها است . بنابراین کابل وسیله ای است که داده در آن جریان داشته و اطلاعات را از دستگاه شما به دیگر دستگاه ها انتقال می‌دهد.

انواع کابل شبکه

 کابل ها انواع مختلفی هستند و شما باید با توجه به ساختار سیستم خود و همچنین اندازه شبکه‌ای که دارید کابل مناسب را انتخاب کنید. با انتخاب درست کابل شبکه می‌توانید یک شبکه موفق داشته باشید.طراحی درست و دقیق شبکه باعث می‌شود تا در مراحل بعد وقت خود را صرف عیب یابی شبکه نکنید. انتخاب نوع کابل در شبکه های LAN و WAN اهمیت زیادی دارد. زمانی که شبکه ای را راه اندازی می‌کنید فقط کابل کشی شبکه خود را به عهده دارید اما در شبکه WANکابل کشی بر عهده اپراتور است.کابل های شبکه LANعبارت است از کابل زوج به هم تابیده، UTP، کابل کواکسیال، چند جفتی و همچنین دو نوع دیگر به نام بی سیم و وایرلس نیز داریم.

انواع کابل شبکه از نظر جنس

شبکه LAN دو نوع کابل مسی و کابل فیبر نوری دارد که به بررسی آن ها می‌پردازیم.کابل شبکه مسی دارای سیم هایی از جنس مس است. این سیم ها از طریق جریان الکتریکی سیگنال ها را انتقال می‌دهند. از کابل های مسی در اتصالات کامپیوتر و سیم کشی های کوتاه استفاده می‌کنند.هرچقدر مس به کار رفته در کابل ها افزایش پیدا کند پهنای باند بیشتری خواهیم داشت.نوع دیگر کابل شبکه فیبر نوری است. که جنس آن از شیشه بوده و سیگنال ها را با امواج نوری انتقال می‌دهد. این نوع کابل ها برای ارتباطات با سرعت بالا کاربرد دارند مانند اتصالات بین ساختمانی. همچنین از کابل های فیبر نوری در جاهایی که پهنای باند بالا نیاز داریم نیز کاربرد دارد زیرا سرعت بسیار بالایی دارد، و می‌تواند در زمان کم حجم زیادی از داده را انتقال دهد.

 

کابل زوج به هم تابیده

این کابل از معروف ترین کابل ها بوده و در شبکه های LAN، اکثر مغازه ها و فروشگاه ها استفاده می‌شود. و همچنین در شبکه های اترنت نیز کاربرد دارد.ساختار این کابل به این شکل بوده که از چهار تکه سیم نازک تشکیل شده اند در زیر روکش بیرونی قرار دارد. این سیم ها با تعداد پیچ خاصی به دور هم پیچیده شده اند. تا با جفت های دیگر برخورد نکنند. هر چقدر تابیده شدن سیم ها بیشتر باشد قیمت آن ها نیز بالاتر خواهد بود.هر قدر که تابیده شدن سیم ها به دور هم بیشتر باشد نویز کمتری در شبکه ایجاد می‌شود.

انواع کابل زوج به هم تابیده

کابل UTP که زوج به تابیده بدون شیلد است. این نوع کابل از ارزان ترین نوع کابل ها می‌باشد. این کابل به دلیل این که هیچ گونه شیلد و محافظی ندارد در شبکه هایی کاربرد دارد که داده ها اهمیت چندانی ندارند.کابل STP زوج به هم تابیده شیلد دار است و در شبکه های مختلف از جمله توکن رینگ کاربرد دارد. کابل STP در مواردی که نویز بیشتری دارد کاربرد دارد. مثلا در کابل شبکه با فاصله طولانی یا زمانی که کابل شبکه نزدیک میدان مغناطیسی قرار می‌گیرد استفاده می‌شود.در کابل های STP شیلد ها از راه های مختلفی دور سیم ها پیچیده می‌شوند. F در این کابل‌ها نشان دهنده وجود فویل و S نشان دهنده وجود محافظ یا شیلد است. فویل ها از ایجاد نویز جلوگیری می‌کنند.

دوربین مداربسته

اولین بار کشور آلمان در زمینه هوا فضا از دوربین مدار بسته استفاده کرد. پس از آن آمریکا آن را در طرح جاده ای و ترافیکی مورد استفاده قرار داد و تا امروزه مورد استفاده قرار گرفته است.در آن زمان تنها دوربین های مدار بسته غیر دیجیتالی یا آنالوگ ساخته شده بود که کیفیت بسیار پایینی داشت. و با گذشت زمان دوربین مدار بسته  پیشرفته تر ساخته شد.امروزه اکثر افراد برای امنیت منازل و محل کار خود از این دوربین ها استفاده می‌کنند.دوربین های مدار بسته چه به صورت آنلاین و چه به صورت آفلاین می‌تواند کار چندین نفر را انجام دهد. که این امر باعث کاهش هزینه ها شده و نیروی انسانی کمتری نیز نیاز است.با به وجود آمدن دوربین های مدار بسته جرم ها نیز کاهش پیدا کرده است. امروزه دوربین‌های مدار بسته رشد چشم گیری داشته و با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند چهره افراد، پلاک خودرو ها، ضبط صدا و غیره را ذخیره کند. این دوربین ها به عنوان یک نگهبان عمل می‌کند.

کابل شبکه چیست؟

انواع دوربین مداربسته

دوربین مداربسته دام

این دوربین ها به شکل گنبدی ساخته شده اند و معمولا آن ها را در سقف نصب می‌کنند. دوربین های دام خود به دو دسته‌ی دوربین های تحت شبکه و دوربین های آنالوگ تقسیم می‌شوند.در هنگام خرید دوربین مدار بسته با توجه به نیاز خود دوربین را خریداری کنید. همانطور که گفته شد دوربین های دام در سقف ها کار گذاشته می‌شوند. جنس این نوع دوربین ها فلزی، آلومینیومی و پلاستیکی هستند.

نکات مهم در هنگام خرید دوربین مداربسته

در هنگام خرید دوربین مداربسته باید به نکاتی از جمله مقاومت این دوربین ها در برابر آب، برند آن، جنس دوربین ها و سالم بودن سنسور های آن توجه کرد.

دوربین بولت

دوربین های بولت استوانه ای شکل هستند و معمولا روی دیوارها نصب می‌شوند. بولت ها رایج ترین نوع دوربین هستند که در فضای باز نصب می‌شوند.این دوربین ها برد وسیعی دارند و در شب ها تا چندین متر را می‌تواند تصویر برداری کند. این دوربین ها نیز مانند دوربین های دام به دوربین های تحت شبکه و آنالوگ تقسیم می‌شوند.دوربین های بولت در محیط های بیرونی نصب شده به همین دلیل در هنگام نصب آن باید توجه داشته باشید  که آن را در ارتفاع بالا نصب کنید تا بتواند تمامی نقاط را فیلمبرداری کند. در هنگام نصب این دوربین ها از یک محافظ برای آن ها استفاده کنید تا در برابر باد و باران مقاوم باشند.

نکات مهم در هنگام خرید دوربین بولت

در هنگام خرید این دوربین ها به مواردی همچون برند این دوربین ها، سنسورها و جنس آن ها توجه داشته باشید.

"مفتاح رایانه افزار" راهی آسان برای خرید انواع تجهیزات شبکه

برای خرید و استعلام قیمت انواع تجهیزات امنیتی و شبکه می توانید از مشاوره های خوب کارشناسان فنی شرکت مفتاح رایانه افزار برخوردار شوید و قبل از هرگونه تصمیم گیری برای خرید ، اطلاعات کافی از مدل محصولات کسب نمایید.

برای ارتباط با شرکت مفتاح رایانه افزار می‌توانید نام شرکت مفتاح رایانه را در گوگل جست‌وجو کنید یا با شماره‌ی 42922-021 تماس بگیرید و از مشاوره‌های کارشناسان فنی مجموعه برخوردار شوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز