خبرگزاری کار ایران

آیا دوربین مداربسته صدا هم میتواند ضبط کند؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۴۵۱۱

دوربین های مداربسته امروزه در امنیت نقش بسیار پر رنگی دارد ممکن است این سوال برای شما پیش آید که آیا دوربین های مداربسته علاوه بر تصویر صدا را نیز ضبط می کنند یا خیر؟! جواب این سوال بله می باشد برخی از دوربین ها دارای میکروفون می باشند می توانند عمل ضبط صدا را انجام دهند. با توجه به قابلیت های جدید و پیشرفته که دوربین های مدار بسته دارای آن می باشد قابلیت ضبط صدا از ابتدایی ترین قابلیت‌های یک دوربین مدار بسته می تواند باشد.

آیا ضبط صدا توسط دربین های مداربسته قانونی است؟!

هیچ شکی وجود ندارد که دوربین های مدار بسته که قابلیت ضبط صدا دارند مزایای بی نظیر را ارائه می دهند و شما می توانید در حالی که در یک مکان حضور فیزیکی ندارید شرایط را کنترل کنید اما موردی که وجود دارد این است که اگر از این امکانات استفاده صحیح نداشته باشیم حریم خصوصی افراد را ممکن است نقض کند.

قوانین برای نظارت صوتی نسبت به نظارت تصویری سختگیرتر می باشد و اگر توجه کرده باشید هر جایی که بروید دوربین های مدار بسته وجود دارند که تصاویر را ضبط می کنند چراکه امنیت برای خانه ها و مشاغل بسیار مهم است شاهد برای مقابله با کارهای خلاف روش مطمئن می باشد.

ضبط صدا اگر برای ضبط مکالمات کارگران یا افراد موجود در آن مکان استفاده شود بدون اینکه آنها اطلاعات داشته باشند که تحت نظر هستند غیر قانونی می باشد چراکه مزاحم است و حریم خصوصی دیگران را نقض می کند.

نوع هر سیستم امنیتی با توجه به نیاز انتخاب می شود. ممکن است برخی از افراد قابلیت ضبط صدای دوربین های مدار بسته را ضروری نداند وسیستم امنیتی نصب کند اما از قابلیت ضبط صدا استفاده نکند. برخی از دوربین های مدار بسته ممکن است قابلیت ضبط صدا را نداشته باشند برخی از آنها مجهز به سیستم ضبط صدا می باشند. برخی دیگر از دوربین های مداربسته وجود دارند که میکروفون ندارند اما ورودی صدا دارند که زمینه اینکه میکروفون مجزا به آن نصب شود را فراهم می کند.

چگونه تشخیص دهیم که دوربین مداربسته دارای قابلیت ضبط صداست یا خیر?!

در انواع دوربین های مدار بسته قابلیت ثبت صدا متفاوت برای اینکه تشخیص دهیم آیا دوربین دارای قابلیت ضبط صدا می باشد یا خیر؟! باید به شکل ظاهری توجه کنیم. دوربین از نظر شکل ظاهری درباره میکروفون ضبط صدا به دو دسته تقسیم می‌شوند.

دسته  اول دوربین های مدار بسته ای می باشند که مجهز به میکروفون هستند در این دسته دوربین های مدار بسته برای تشخیص اینکه صدا را ضبط می کنند باید از نزدیک دوربین را بررسی کنید. دوربین ها فارغ از اینکه آنالوگ باشند یا تحت شبکه یک میکروفون روی دوربین تعبیه شده است کافیست بدنه دوربین از نزدیک ببینید حفره کوچک بدنه وجود دارد یا خیر این حفره ی کوچک برای میکروفون دوربین مداربسته می باشد.

در گذشته سیستم‌هایی مداربسته آنالوگ مجهز به میکروفون نبودند و فقط دوربین های مداربسته تحت شبکه دارای میکروفون اچ دی بودند. با گذشت زمان و وارد شدن دوربین های آنالوگ آی پی میکروفون در این دوربین ها تعبیه شده است و قابلیت ضبط صدا دارند.

آیا دوربین مداربسته صدا هم میتواند ضبط کند؟

در برخی از دوربین های مدار بسته ممکن است میکروفن در پوشش کار باشد و قابل رویت نباشد در این مواقع تشخیص اینکه آریا دوربین مدار بسته دارای میکروفون است سخت می شود. درین موارد فقط با مراجعه کردن ببخش دیتا شیت می توان تشخیص داد آیا سیستم مداربسته مجهز به دوربین مدار بسته است. در صورتیکه عبارت built-in mic  روی دوربین نوشته شده باشد یعنی دوربین مجهز به میکروفون می باشد.

دسته دوم دوربین های مدار بسته از نوع قابل تجهیز به میکروفون می باشد این نوع دوربین ها می‌توانند آنالوگ و تحت شبکه باشد دوربین های مداربسته آنالوگ با قابلیت ضبط صدا داره کابل ورودی انتقال تصویر ورودی برق و ورودی میکروفون و خروجی صدا وجود دارد دوربین های تحت شبکه با داشتن امکان صدا و میکروفون توسط پورت به دوربین وصل می شود.

در مواقعی که دوربین ما قابل تجهیز به میکروفون باشد برای متوجه شدن این که دوربین مدار بسته ثبت می کند باید اطراف دوربین مداربسته را بررسی کنیم در این نوع دوربین ها باید دنبال میکروفون و یا حفره در فاصله تقریبا یک متری از دوربین بگردید.

انواع میکروفون های دوربین مدار بسته

میکروفون ها در دوربین های مداربسته که به طور مجزا وصل می شود. این میکروفون ها با توجه به شکل ظاهری شان به سه نوع میکروفون گلفی، میکروفون باکس و میکروفون سوزنی تقسیم می‌شوند که در بین اینها میکروفون های سوزنی به صورت کاملا مخفی می باشند اما دو نوع دیگر کاملا مشخص می باشند.

کیفیت ضبط صدا در دوربین مداربسته

فاکتورهای مختلفی در کیفیت ضبط صدا دوربین های مدار بسته موثر هستند. از فاکتور هایی که در کیفیت ضبط صدای میکروفون موثر می باشد کیفیت میکروفون و عوامل خارجی می باشد. بهتر است در هنگام نصب میکروفون را در محلی دور از آلودگی صوتی نصب کنید به عنوان مثال در نزدیک پنجره نصب نکنیم چرا که روی کیفیت صدای ضبط شده تاثیر منفی خواهد گذاشت. مورد دیگری که در کیفیت ضبط صدای دوربین تاثیر می‌گذارد و فاصله میکروفون تا کانون صدا می باشد هر چقدر کانون صدا دور تر باشد و کیفیت ضبط صدا پایین تر است.

آیا دوربین مداربسته صدا هم میتواند ضبط کند؟

کیفیت صدای میکروفون های مجزا که بعدا کنار دوربین مدار بسته قرار داده می شود دارای کیفیت بالاتری نسبت به میکروفون های تعبیه شده در دوربین مدار بسته می باشد هنگامی که از میکروفون های مجزا استفاده می کنید دست شما در انتخاب نوع کیفیت ضبط صدا بازتر است و حتی برخی از آنها قابل تنظیم هستند.

سی سی تی وست با نشانی اینترنتی cctvest.net فروشگاه فروش سیستم های امنیتی می باشد که دارای انواع دوربین های مدار بسته آنالوگ و تحت شبکه می باشند. شما می توانید با خیال راحت دوربین مدار بسته با کیفیت مطابق با نیاز خود را از این فروشگاه که نمایندگی برند های هایلوک، داهوا و دوربین مداربسته هایک ویژن می باشد تهیه کنید. در صورتی که در انتخاب خود دچار سردرگمی شدید یا سوالی داشتید می توانید به پشتیبان و مشاوران سایت مراجعه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز