خبرگزاری کار ایران

10 نکته طراحی و چاپ ست اداری

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۹۳۶

10 نکته طراحی و چاپ ست اداری

یکی از مواردی که کلاس کاری و پرستیژ یک کسب و کار را نشان می دهد، داشتن یک ست اداری زیبا و لوکس است؛ مجموعه ای شامل کارت ویزیت، سربرگ، پاکت نامه، دفترچه یادداشت و...، با طراحی زیبا، حاوی لوگو و رنگ سازمانی که نماد هویت آن مجموعه است. چاپ ست اداری از هر لحاظ به برند شما اعتبار و هویت می بخشد، و در ایجاد یک تصویر مثبت از شما در ذهن مشتریان تاثیر بسزایی دارد. اما دقت داشته باشید که تاثیرگذاری این ابزار، تا حد قابل توجهی به نوع طراحی، جنس و شکل ظاهری آن بستگی دارد، بطوری که اگر از حداقل استاندارهای لازم برخوردار نباشد، نتیجه معکوس خواهد داد! با توجه به اهمیت این موضوع، ما تصمیم داریم در این مقاله به بررسی نکات ضروری درخصوص طراحی و چاپ یک ست اداری استاندارد بپردازیم؛ اگر به این موضوع علاقه دارید، در ادامه مطلب با ما همراه شوید.

معرفی ست اداری و انواع آن

ست اداری یکی از اصلی ترین ابزارهای مکاتبات اداری یک کسب و کار و عنصری تاثیرگذار در برندسازی و ارتقا کلاس کاری یک مجموعه است. طراحی ست و اوراق اداری با یک هارمونی رنگ و طرح جذاب، و رعایت اصول طراحی و چاپ می تواند شرکت یا سازمان شما را از سایرین متمایز کند. ست اداری هر شرکت شامل اقلام و طرحی اختصاصی است. اقلام یک ست اداری استاندارد شامل کارت ویزیت، سربرگ و پاکت است، ولی با توجه به نیاز شرکت های مختلف می تواند شامل سربرگ A4 و A5، دفترچه یادداشت، کارت ویزیت شرکتی، پاکت نامه اداری، پاکت A4 و A5، برگه یاداشت، فولدر، لیبل سی دی، پاکت، لیوان، جا خودکاری رومیزی مدیریتی و... نیز باشد. مجموعه های مختلفی در زمینه چاپ ست اداری فعالیت می کنند، که می توانید پیش از اقدام برای طراحی یا چاپ سفارش خود، برای مشاوره طراحی و چاپ با آنها در ارتباط باشید.

10 نکته طراحی و چاپ ست اداری

10 نکته کاربردی در طراحی ست اداری

همان طور که پیش تر گفتیم، از جمله تکنیک های تبلیغات و بازاریابی که منجر به جذب مشتری و فروش بیشتر می شود، طراحی و چاپ یک ست اداری شکیل و زیبا است. اگر طراحی ست اداری طبق اصول انجام شود، می‌تواند تأثیر مثبت و شگفت انگیزی در دیدگاه مشتریان نسبت به یک برند داشته باشد. طراحی ست اداری مستلزم رعایت چند نکته مهم است، که حتما باید در زمان انجام کار لحاظ شود. اگر اینکار به یک تیم متخصص مانند گروه مشاوران طراحی افرا گرافیک سپرده شود، مطمئن باشید با رعایت تمامی این اصول و قواعد انجام خواهد شد، اما در صورتی که تصمیم دارید خودتان اینکار را انجام دهید، لازم است این چند نکته مهم و کاربردی را بدانید و رعایت کنید:

  1. رعایت سادگی در طراحی

از طراحی شلوغ و گیج‌ کننده پرهیز کرده و سعی کنید برای رعایت سادگی از طرح ‌های فلت و مینیمال استفاده نمایید، تا یک ست اداری زیبا، جذاب و دور از شلوغی داشته باشید.

  1. استفاده از کد رنگی

در طراحی ست اداری، باید حتما به کد رنگ سازمانی خود توجه کنید. این کد رنگی اساس شکل گیری هویت یک شرکت است. در زمان طراحی تمامی اجزای ست اداری، حتما از ترکیب رنگ سازمانی شرکت یا سازمان خود استفاده نمایید.

  1. انتخاب تصویر مناسب

شما باید از تصاویری متناسب با نوع و نحوه فعالیت شرکت یا کسب و کار خود استفاده کنید.

  1. رعایت سایز فونت

فونت باید زیبا، خوانا و متناسب با کلاس سازمانی یک شرکت باشد. بهتر است داخل متن از فونت های مناسب و سایزهای استاندارد استفاده کنید، مانند ایران سانس.

  1. قرار دادن مشخصات تماسی

در طراحی ست اداری حتما از مشخصات تماسی ضروری مانند آدرس، شماره تماس، آدرس ایمیل، راه‌های ارتباطی و سایر اطلاعات تماسی که دانستن آنها برای مشتریان الزامی است، استفاده کنید.

  1. توجه به وضوح چاپ

به کیفیت و وضوح چاپ ست اداری توجه کنید؛ کیفیت بالای چاپ تاثیر مثبتی از شما در ذهن مخاطب ثبت‌ می‌کند.

  1. استفاده از لوگو و شعار تجاری

حتما از لوگو برند، نام شرکت و شعار سازمانی خود در طراحی اقلام مختلف ست استفاده کنید.

  1. رعایت انسجام و هماهنگی در تمام اقلام ست اداری

توجه کنید که در تمامی اقلام ست اداری یک هارمونی رنگ و طرح یکسان رعایت شده باشد، و کل کار دارای یک تم واحد باشد.

  1. انتخاب مکان مناسب برای لوگو

محل قرارگرفتن لوگو در طراحی شما بسیار حائز اهمیت است؛ سعی کنید بهترین مکان را برای قرار دادن لوگو در ست اداری‌تان انتخاب نمایید تا در دید مخاطب باشد.

  1. استفاده از فضای خالی

در طراحی برخی از اقلام ست اداری، باید فضای سفید مناسب و استاندارد را از بالا و پایین کار در نظر بگیرید. رعایت این فضا با توجه به اینکه کار سربرگ است، یا فاکتور یا...، متفاوت است.

10 نکته طراحی و چاپ ست اداری

نحوه چاپ ست اداری

چاپ ست اداری به دو صورت چاپ افست عمومی و چاپ افست اختصاصی انجام می شود. تفاوت فرم عمومی با فرم اختصاصی در این است که در فرم عمومی علاوه بر سفارش شما، سفارش مشتریان دیگر نیز قرار می گیرد، و احتمال خراب شدن رنگ یا کل کار وجود دارد، ولی هزینه چاپ آن پایین است و مدت زمان بیشتری طول می کشد تا سفارش شما آماده تحویل شود. اما در فرم اختصاصی ست اداری شما عینا با همان طرح و رنگی که طراحی کرده اید، چاپ می شود. احتمال بروز خطای رنگ یا خط برش یا... در این روش بسیار پایین است، و سفارش شما در مدت زمان کوتاهی تحویل می شود، اما هزینه چاپ فرم اختصاصی بیشتر است. در مورد اقلام خاص ست اداری، مانند لیوان، تقویم، خودکار و...، از روش های چاپ اجسام و چاپ یووی استفاده می شود که معمولا دوام و ماندگاری بالایی هم دارند.

با توجه به مواردی که شرح دادیم، انتخاب یک مجموعه معتبر و قابل اعتماد برای طراحی و چاپ ست اداری بسیار مهم است، اگر قصد دارید، ست اداری خود را متفاوت و حرفه ای طراحی کنید، پیشنهاد ما گروه مشاوران طراحی افرا گرافیک است. در این مجموعه پیش از سفارش، خدمات رایگان مشاوره تخصصی چاپ و طراحی توسط کارشناسان زبده به شما ارائه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز