خبرگزاری کار ایران

انواع مکمل های بدنسازی ، آمینو اسیدها و پروتئین

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۹۲۱

 

مکمل بدنسازی

مکمل‌ بدنسازی برای کالری سوزی ورزشکاران، افزایش وزن و حجم تولید می‌شوند و دارای طرفداران زیادی هم هستند. تعداد بسیار زیادی از این مکمل‌ها برای خرید وجود دارد که باتوجه به نوع تمرین بدنی ورزشکاران و سطح تمریناتی که هر یک از ورزشکاران انجام می‌دهند، متفاوت است. این مکمل‌ها در برگیرنده پروتئین‌ها و مواد ضروری‌ نظیر ریزمغذهای مفیدی هستند که باید نیازهای بدنی ورزشکاران را برطرف کند و بدن را تقویت کنند. در هر حال استفاده از انواع مکمل ورزشی برای ورزشکارانی که سخت تلاش می‌کنند تا بدن خوش فرم و خوبی داشته باشند، ضرروی است و در این مقاله قرار است تا راجع‌به کلیه انواع مکمل بدنسازی صحبت کنیم و اطلاعات دقیقی به شما جهت خرید مکمل‌های ورزشی ارائه دهیم.

معرفی انواع مکمل بدنسازی که باید درباره آن‌ها بدانید!

انواع مکمل های بدنسازی ، آمینو اسیدها و پروتئین

انواع مکمل ورزشی

مکمل پروتئین: این مکمل از مهم‌ترین مکمل‌های بدنسازی محسوب می‌شود به این علت که بلوک‌های عضلاتی بدن شما توسط توسط مکمل بدنسازی پروتئینی تشکیل می‌شود. این مکمل بدنسازی برای ریکاوری بعد از یک تمرین سخت و همچنین افزایش توده‌های عضلانی ضروری و مفید هستند.

انواع مکمل پروتئین

  • مکمل پروتئین وی: از پرمصرف‌ترین و معروف‌ترین مکمل‌هایی که برای تقویت عضلات و عضلات‌سازی بین ورزشکاران مرسوم است، مکمل وی است. آمینواسیدهایی که در این مکمل وجود دارد زود هضم و زود جذب هستند و اضافه‌بر اینکه برای ورزشکاران بسیار مفید است، سیستم ایمنی آن‌ها را نیز بالا می‌برد. همچنین در کاهش فشار خون، بهبود عملکرد کبد و کاهش استرس هم مفید هستند.
  • پروتئین ایزوله : این مکمل بدنسازی نسبت به مکمل پروتینی دارای آمینواسیدهایی است که از نظر جذب، قابلیت بیشتری دارند و به عبارتی زود جذب‌تر هستند و در مواقع حساس که بدنساز نیاز به جذب سریع پروتئین دارد، این مکمل ورزش بسیار مفید است. از پروتئین ایزوله بعد از تمرینات طاقت‌فرسا و ریکاوری استفاده می‌شود.
  • روتئین کازئین: کازئین در واقع پروتئین شیر است که در زمان خواب و استراحت برای عضله‌سازی استفاده می‌شود. این قبیل از پروتئین‌ها با تشکیل جریان دائمی از آمینو اسیدهای خون در زمان استراحت، منجربه ایجاد عضله‌سازی می‌شوند.

مکمل‌ آمینو اسید

آمینو اسید در واقع بلوک ساختمانی مجموعه پروتئینی‌اند که به دو دسته عمده تقسیم شوند: ضروری و غیر ضروری. آمینواسیدهای ضروری از طریق رژیم غذایی مناسب تأمین می‌شود و آمینواسید غیرضروری خود به خود در بدن تولید می‌شود. آمینو اسیدها دارای انواع متنوعی هستند که عبارتند از:

  • مکمل بی‌سی‌ای‌ای: از مشهورترین مکمل‌های ورزش که دربردارنده آمینواسیدهای ایزولوسین، والین و لوسین است که برای عضله‌سازی استفاده می‌شود. این آمینو اسیدها در بدن ساخته نمی‌شود و باید از طریق مواد غذایی جذب شوند.
  • مکمل گلوتامین: گلوتامین تأمین کننده بافت و حجم عضلات در بدن است و منجربه کاهش دردهای عضلانی و کمک به فرایند ریکاوری در بدن می‌شود. این مکمل باعث می‌شود تا با افزایش سطح خون‌رسانی به اندام های گوناگون در بدن، عملکرد و قدرت ورزشی بالا برود.
  • مکمل آرژنین: این مکمل تامین کننده اسید نیتریک در بدن ورزشکاران است که باعث بالارفتن سرعت سنتز پروتئین در عضلات بدن می‌شود. آرژنین با خون‌رسانی خوبی که به سایر اندام‌های بدن انجام می‌دهد، توان ورزشکار را بالا می‌برد.
  • مکمل آلانین: میزان مصرفی که عضلات از آلانین دارند بسیار زیاد است و این مکمل خود باعث می‌شود که گلیکوزن و پروتئین عضلات به نحو قابل ملاحظه‌ای برطرف شود. گلیکوژن در اصل همان سوخت ذخیره‌ای است که به کمک عضلات می‌آید و در زمان تمرینات دشوار به گلوکوز تبدیل می‌شوند و انرژی بدن و نیازهای گوناگون آن را تأمین می‌کند.
  • مکمل تائورین: یکی دیکر از انواع مکمل بدنسازی که سطح انرژی بدن را بالا می‌برد. یکی از آنتی‌اکسیدان‌های قوی که وظیفه حفاظت از بدن را دارد و عملکردی نظیر انسولین دارد.
  • مکمل لوسین: این مکمل بدنسازی باعث افزایش سطح سنتز پروتئین، افزایش حجم عضلات و همچنین بهبود عملکرد ریکاوری بعد از تمرینات سخت و طاقت‌فرسا می‌شود.

مکمل پمپ

  • مکمل پمپاژ خون که دارای مواد محرک کافئین بسیار زیادی است و برخوردار از انواع ویتامین‌های B مقدار اندکی کراتین و ال-آرژین است که توانایی بسیار بالایی برای انجام تمرینات دشوار ایجاد می‌کند که خستگی را به عقب می‌اندازد.

مکمل کراتین

یکی از معروف‌ترین مکمل‌های بدنسازی که با افزایش نیتروژن در بدن منجربه تولید عضله و بهبود عملکرد ریکاوری بعد از تمرینات ورزشی می‌شود و به حجم بدن شما کمک بسزایی می‌کند.

مکمل مولتی ویتامین

این مکمل برای جبران کمبود ویتامین در بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. بدن ما اغلب برای انجام واکنشات بیوشیمیایی باید از ویتامین‌های محلول در چربی و آب استفاده کند تا کمبود این ریزمغذی‌ها در بدن باعث نارسایی بدن و خستگی زودرس نشود.

مکمل کربوهیدرات

برای جبران انرژی در بدن از کربوهیدرات‌ها استفاده می‌شود. همچنین برای افزایش وزن در رژیم غذایی ورزشکاران هم از کربوهیدارت‌ها استفاده می‌شود. مصرف میزان کربوهیدرات‌ها در افراد متفاوت است و برحسب اینکه تمرین سخت باشد یا آسان میزان مصرف متغییر خواهد بود.

مکمل گینر

این مکمل بدنسازی در ردیف مکمل‌های کربوپروتئنی است که دارای مقدار فراوانی پروتئین و کربوهیدرات است.

این مکمل برای بالابردن حجم عضلات استفاده می‌شود که اغلب در کنار مکمل کراتین برای ورزشکاران توصیه می‌شود.

مکمل ریکاوری

برای رفع خستگی و جذب انرژی ریکاوری یکی از بهترین راهکارهایی است که به ورزشکاران توصیه می‌شود. این مکمل بدنسازی دربردارنده مقدار فراوانی پروتئین زودهضم و مقدار خوبی از کربوهیدارت‌هاست.

انواع مکمل های بدنسازی ، آمینو اسیدها و پروتئین

مکمل پروهورمون

استفاده از هورمون‌ها برای افزایش توده‌های عضلانی در ورزشکاران بسیار حایز اهمیت است. یکی از هورمون‌ها تستوسترون مردانه است. تستوسترون یک هورمون آنابولیک است که باعث عضله‌سازی، حفظ توده عضله، افزایش توان بدنی و بالارفتن توان می‌شود. همچنین از این مکمل برای جلوگیری از پوکی استخوان در سنین بالا هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مکمل چربی‌سوز

کاهش چربی برای نشان دادن عضله در بدن یکی از مفیدترین دلایلی است که باعث می‌شود علاوه‌بر حفظ سلامتی، متابولیسم بدن هم افزایش پیداکند و منجربه کاهش اشتها و در نتیجه کاهش سطح هورمون کورتیزول در بدن می‌شود. این مکمل بدنسازی منجربه افزایش تولید گرما در بدن ورزشکاران یا به عبارت دیگر تولید ترموژنر می‌شود که چربی‌های مضر بدن را می‌سوزاند.

با خرید مطمئن از سلامت بدن و عملکرد درست مکانیزم آن اطمینان پیداکنید و با بانک دارو به فکر سلامت اعضای بدن خود باشید. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

منبع: داروخانه بانک دارو

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز