خبرگزاری کار ایران

نقش یادگیری زبان در زندگی مدرن امروزی

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۵۳۲

یادگیری زبان خارجی از جمله انگلیسی، فرانسوی، عربی و دیگر زبان‌­ها همیشه مهم و مورد توجه بوده است و با پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی افراد جامعه این نیاز بیشتر از گذشته احساس می­‌شود. همان طور که می­‌دانید زبان انگلیسی از جمله زبان‌های بین‌­المللی می‌باشد که مخاطبان زیادی را به خود جلب کرده و همین­ طور جایگاه اولین زبان کامل دنیا را به خود اختصاص داده است.

زبان انگلیسی به دلیل این که تعداد زیادی از مردم جهان با آن صحبت می‌­کنند کاربرد بسیار زیادی دارد و افراد با انگیزه‌­های مختلف شروع به یادگیری این زبان می­‌کنند و بسیاری از والدین بدلیل مزیت­‌هایی که یادگیری زبان انگلیسی در آینده برای فرزندانشان دارد فراگیری آن را برای کودکان و نوجوانان خود در نظر می­‌گیرند. حال این سوال پیش می­‌آید آیا آموزش زبان در مدارس می‌­تواند این مهارت را در افراد تقویت کند و تنها به آن متکی بود؟ و یا باید از روش‌های دیگر برای یادگیری استفاده کرد؟

آموزش زبان

همه می­‌دانیم کیفیت آموزشی نه تنها در همه مدارس یکسان نیست بلکه آنها نمی­‌توانند مهارت‌های گفتاری، نوشتاری، شنیداری و خواندنی را آن طور که باید در دانش‌­آموزان تقویت کنند از طرفی افراد در سنین مختلفی تصمیم به یادگیری زبان می­‌گیرند. بنابراین کشور نیاز به مؤسساتی دارد که بتوانند به بهترین شکل زبان را به متقاضیان بیاموزند همچنین یک آموزشگاه معتبر از روش‌های نوین، کتاب‌های پرمحتوی و اساتیدی کاربلد و باتجربه آموزش زبان را برعهده می­‌گیرد از این‌­رو اگر تصمیم دارید به شکل کاربردی به یادگیری زبان مشغول شوید حتماً با مطالعه و تحقیق یک آموزشگاه را انتخاب کنید.

نکته دیگر این که اگر چه در گذشته ما از روش‌های حضوری برای آموزش استفاده می­‌کردیم اما اکنون افراد بدلایل مختلف از جمله دور بودن آموزشگاه از محل زندگی، وقت­‌گیر بودن رفت و آمدها، بیماری کرونا، موبایل­‌های هوشمند و دلایل دیگر ترجیح می­‌دهند از روش آنلاین آموزش زبان استفاده کنند.

اهمیت و ضرورت یادگیری زبان

کیفیت یادگیری زبان به این دلیل برایمان اهمیت دارد که بر روی ارتباط ما با دنیای خارج تأثیر می­‌گذارد. ما زبان را به شکل مؤثر یاد می­‌گیریم تا بتوانیم از طریق مکالمه، نوشتن و خواندن مطالب در زمینه­‌های مختف با دیگران ارتباط بگیریم تصور کنید دانشجویی را که برای ادامه تحصیل یا کسب موقعیت شغلی قصد دارد به کشور دیگر مهاجرت کند یا برای گرفتن خدمات درمانی، گردش و... به یک کشور دیگر مسافرت کند چنانچه این شخص چیزی از زبان انگلیسی نداند با چالش بزرگی روب­رو خواهد شد.

با توجه به شرایط فعلی زندگی یا بدون توجه به آن ما نمی­‌توانیم بگوییم که در آینده، ما در چه موقعیتی قرار خواهیم گرفت. همچنین دنیای مدرن امروزی به ما می‌­گوید برای ارتباط گرفتن با مردم دیگر سرزمین­‌ها لزوماً نباید ساکن آن کشور بود شما می­‌توانید از طریق سیستم‌­های کامپیوتری یا گوشی­‌های هوشمند با داشتن چنین مهارتی کسب درآمد کنید.

نقش یادگیری زبان در زندگی مدرن امروزی

فرض کنید مصاحبه­‌ای به زبان انگلیسی در یک کشور خارجی انجام گرفته اگر شما قدرت شنیداری خوبی داشته باشید براحتی آن را ترجمه و به متن تبدیل می­‌کنید. این کاری است که در خبرگزاری­‌ها صورت می­‌گیرد و یا برای شرکت­‌های مختلف چه در داخل یا خارج از کشور بصورت اینترنتی چنین کاری را انجام داده و درآمد خوبی را بدست بیاورید. یادگیری زبان هرگز خالی از منفعت نیست مگر این که شخص مهارت کمی داشته باشد و یا هدفی از یادگیری نداشته باشد. همچنین تمامی منفعت­‌های یادگیری زبان مالی نیستند. به عنوان مثال شما می‌­توانید از طریق خواندن مقالات مختلف انگلیسی زبان، خوانده کتاب داستان یا علمی، تماشای فیلم­‌های مستند، تاریخی و... با فرهنگ، تاریخ، سیاست، اقتصاد، روش زندگی و طرز تفکر آنها آشنا شده و چیزهای خوب آن بیاموزید و از چیزهای بد آن را عبرت بگیرید. سفر به کشورهای خارجی و دیدن مکان­‌های دیدنی، آشنایی با فرهنگ و زبان آنها از نزدیک، استفاده از امکانات تفریحی و بسیاری دیگر در حالی که به زبان تسلط دارید برایتان یک تجربه شیرین را به ارمغان می‌­آورد.

از دیگر مزایای یادگیری زبان انگلیسی این است که ذهن شما را فعال­‌تر و قوی‌­تر خواهد کرد. زمانی که شما با مطالعه زبان که یادگیری آن هم علم است و هم کسب مهارت، نه تنها دانش شما از مسائل دیگر افزایش می‌یابد بلکه از پیرشدن مغز جلوگیری می­‌کنید. همچنین یکی دیگر از شغل­‌هایی که شما به راحتی می‌­توانید از طریق آن برای خود یک موقعیت شغلی فراهم کنید تولید محتوی متنی از طریق ترجمه مقالات سایت­‌های انگلیسی زبان است؛ البته به شرطی که سطح زبان خوبی داشته باشید. می‌­توانید در آموزشگاه­‌های زبان به صورت حضوری یا آنلاین به تدریس زبان مشغول شوید یا راهنمای گردشگران خارجی شوید یا روزی چند ساعت را به ترجمه مطالب اختصاص دهید بدون این که از خانه خارج شوید یا وابسته به یک شرکت دولتی باشید. ملاحظه می­‌کنید که تا چه اندازه یادگیری زبان موجب کسب موقعیت­‌های شغلی بسیار خوب در کشور خودتان می‌شود به غیر از این که شرایط شغلی بیشتری هم برای او چه در ایران و چه در کشورها دیگر فراهم می­‌شود.

بهترین مرکز آموزش زبان به صورت آنلاین کجاست؟

ناگفته نماند اکثریت مردم درباره مزایای یادگیری زبان و تأثیری که در زندگی شخصی و شغلی شخص در حال و آینده خواهد داشت مطلع هستند اما به دلایل مختلفی مانند دلسرد شدن فرد از عدم توانایی در فراگیری یا وقفه در زمان آموزش در بین راه انگیزه خود را از دست می‌­دهند و یادگیری را متوقف می­‌کنند. باید گفت اگر هدف شما آموختن زبان باشد و از امکانات و اساتید خوب بهرمند باشید روز به روز علاقه و امید شما به آموزش زبان بیشتر خواهد شد. یک مؤسسه زبان معتبر با فراهم آوردن بستر یادگیری زبان انگلیسی به روش اصولی و پیگیری روند یادگیری زبان­‌آموز به او کمک می­‌کند که انگیزه لازم را در خود افزایش داده و آینده بهتری را برای خودش رقم بزند.

نقش یادگیری زبان در زندگی مدرن امروزی

موسسه زبان آفاق از جمله مراکز آموزش زبان انگلیسی معتبر در تهران می‌­باشد که دوره­‌ آنلاین زبان خود را در بخش های مقدماتی، متوسط، پیشرفته برای کودکان، نوجوانان، بزرگسالان با قابلیت­‌هایی همچون به اشتراک گذاشتن عکس، متن، صفحات کتاب، به اشتراک گذاشتن دوربین توسط استاد و زبان آموزان، در اختیار گذاشتن بانک فیلم‌­های آموزشی آنلاین، آپلود تکالیف، برگزاری امتحانات به صورت آنلاین و صحبت زنده استاد برگزار می‌­کند. همچنین در این آموزشگاه با برگزاری دوره‌­هایی همچون IELTS ،TTC و... زبان‌­آموزان را برای آزمون­‌های بین‌المللی آماده می‌­کند. اگر شما قصد یادگیری زبان در هر یک از دوره‌­های آموزشی آموزشگاه آفاق را دارید می­‌توانید به سایت afaq-lc.com مراجعه کرده و ضمن آشنایی بیشتر با روند برگزاری کلاس‌­ها، از طریق راه‌های ارتباطی برای ثبت‌نام یا گرفتن مشاوره با این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز