خبرگزاری کار ایران

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی چه ویژگی‌هایی دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۴۶۷

در حال حاضر با کیفیت بد آب شهری و املاح مضر موجود در آب شیر، خرید دستگاه تصفیه آب خانگی برای حفظ سلامتی هر کسی امری اجتناب ناپذیر و ضروری است. پس از اعلام آمادگی برای خرید تصفیه آب شاید سوالاتی برای شما به وجود بیاید. سوالاتی مثل ویژگی‌های بهترین دستگاه تصفیه آب چه چیز‌هایی است؟ از کجا می‌توان یک دستگاه تصفیه آب اصل را با اطمینان تهیه کرد؟ چه فاکتور‌هایی را برای خرید دستگاه آب تصفیه کن باید در نظر بگیریم ؟

در این مقاله علاوه بر پاسخ دادن به سوالات بالا، ویژگی‌های بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی را نیز به شما معرفی خواهیم کرد تا با آگاهی و شناخت کامل دست به خرید دستگاه تصفیه آب بزنید.

ویژگی‌های بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی

متغیر‌های زیادی در کیفیت دستگاه تصفیه آب تاثیر گذار هستند. ما در اینجا سعی می‌کنیم به طور خلاصه شما را با مهم ترین فاکتور‌هایی که برای خرید دستگاه تصفیه آب به آن توجه کنید، آشنا می‌کنیم.

1. دستگاه تصفیه آب از نوع اسمز معکوس

فرآیند اسمز معکوس (Reverse Osmosis) در حال حاضر بهترین روش برای تصفیه آب در سطح خانگی و صنعتی است. تکنولوژی اسمز معکوس به این صورت است که به مولکول های آب فشار وارد میشود تا جریان آب که به طور طبیعی از غلضت کمتر به بیشتر است معکوس شده و آب با عبور از یک غشای نیمه تراوا از غلظت بیشتر به کمتر جریان پیدا کند.

در این فرآیند فلزاتی مانند کلسیم و جیوه، مواد محلول در آب مانند نمک از آب حذف شده و آب خروجی بهترین کیفیت را دارا خواهد بود.

2. برند تصفیه آب معتبر

مارک‌های متنوع و زیادی از دستگاه‌های تصفیه آب در ایران موجود است و هر برند ویژگی‌های مختلفی را با کیفیت‌های مختص خود ارائه می‌کند. وظیفه ما به عنوان خریدار این است که برند‌های معتبر دستگاه تصفیه آب خانگی را بشناسیم و پس از آن اقدام به خرید بکنیم.

بهترین برند‌های دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران به طور خلاصه برند‌های سی سی کا، لایف واتر، فلاکستک، آکوا، آکواجوی و سافت واتر هستند. قطعا مارک‌های دیگری نیز برای دستگاه‌های آب تصفیه کن موجود است که ممکن است از نظر کیفیت قابلیت‌های مناسبی را داشته باشد. اما برند‌های نام برده شده جزو برند‌های معتبر و دارای استاندارد‌های تصفیه آب هستند.

3. نوع فیلتر‌های به کار رفته در دستگاه تصفیه آب

فیلتر‌های دستگاه تصفیه آب انواع مختلفی دارد. با توجه به کیفیت و تعداد این فیلتر‌ها دستگاه‌های تصفیه آب از یکدیگر از نظر کیفیت و قیمت متمایز می‌شوند. دستگاه‌هایی که از سیستم اسمز معکوس استفاده می‌کنند معمولا دارای پنج یا شش فیلتر تصفیه آب می‌باشند. در برخی از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی فیلتر‌های مرحله هفت و هشت نیز به دستگاه اضافه می‌شوند و به غنی تر کردن و بهبود دادن کیفیت آب کیفیت می‌کنند.

فیلتر های به کار رفته در دستگاه های تصفیه آب اسمز معکوس به شرح زیر است :

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی چه ویژگی‌هایی دارد

  1. فیلتر پلی پروپیلن : برای حذف ذرات درشت تا اندازه 5 میکرون مانند ماسه، گل و رسوبات
  2. فیلتر کربن پودری و کربن اکتیو گرانول : برای حذف کلر از آب
  3. فیلتر کربن بلاک : برای محافظت از فیلتر مرحله چهارم و حذف محصولات جانبی کلر
  4. فیلتر ممبران اسمز معکوس : به منظور حذف تمام آلاینده های موجود در آب تا ابعاد 0,0001 میکرون
  5. فیلتر کربن اکتیو یا پست کربن : برای بهبود طعم و بوی آب آشامیدنی
  6. فیلتر مینرال : اضافه کردن مواد معدنی مفید برای بدن انسان به آب مثل یون های کلسیم و سدیم

همچنین در بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی باید همه فیلتر‌ها و اتصالات، دارای بهترین کیفیت باشند تا بعد از گذشت زمان و استفاده شما از دستگاه موجب ایجاد نشت و خرابی در دستگاه نشود.

4. دستگاه تصفیه آب حجم کمی را اشغال کند

امروزه با توجه به کوچک تر بودن محیط آشپزخانه‌ها دغدغه اصلی مشتریان خرید دستگاه تصفیه آبی بوده است که جای کمتری را در داخل کابینت اشغال کند. برای رفع این مشکل، دستگاه‌های تصفیه آب کیسی مانند دستگاه فلکس تک CG2 با قابلیت استفاده‌ی رومیزی برای آشپزخانه‌های کوچکتر مناسب است.

دستگاه تصفیه آب را از کجا تهیه کنیم ؟

مراکز فروش بسیار زیادی برای خرید دستگاه‌های تصفیه آب خانگی موجود است. اما نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که همه فروشگاه‌ها دستگاه اصل را به مشتریان ارائه نمی‌کنند. متاسفانه بارها دیده شده است که دستگاه‌های تصفیه آب بی‌کیفیت را به نام دستگاه تصفیه آب تایوانی اصل به مشتریان می‌فروشند. در خرید دستگاه تصفیه آب حتما باید به چند فاکتور دقت کنید تا در دام کلاه برداران نیفتید.

  • ارائه گارانتی توسط شرکتی که از آن خریداری می‌کنید. شرکت طرف قرارداد شما باید حداقل یک سال برای دستگاه فروخته شده گارانتی در نظر بگیرد.
  • نصب و ارسال رایگان توسط شرکت مورد نظر باید ارائه شود.
  • خدمات پس از فروش ارائه شده توسط شرکت باید دارای اعتبار باشد.

بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی چه ویژگی‌هایی دارد

پاکاب گستر

شرکت بازرگانی پاکاب گستر از سال 1388 در حوزه تصفیه آب شروع به کار کرده است. این شرکت در تلاش است که دستگاه‌ها، فیلتر‌ها و قطعات تصفیه آب را با بهترین کیفیت در اختیار مشتریان خود قرار دهد. تمام محصولاتی که از پاکاب گستر خریداری می‌کنید دارای 1 تا 2 سال گارانتی، و نصب و ارسال رایگان است. همچنین این شرکت ماهانه تخفیف‌های ویژه‌ای را برای خرید دستگاه‌های تصفیه آب در نظر می‌گیرد و برای برخی از دستگاه‌های خود قابلیت خرید اقساطی نیز دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز