خبرگزاری کار ایران

بهترین وسیله برای مسافرت در بارداری

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۲۴۱۳

در دوران بارداری به دلیل حساسیت شرایط، هر خانمی نیاز به مراقبت بسیار دارد، در این موقعیت اکثر افراد در خانه می مانند و استراحت می کنند؛ اما گاهی اوقات شرایطی پیش می آید که در دوران بارداری شخص مجبور به سفر می شود؛ به همین دلیل در این مطلب به بررسی انواع شیوه های سفر در دوران بارداری، نکات و اطلاعات ضروری پیرامون آن خواهیم پرداخت. لذا، توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بهترین وسیله برای مسافرت در بارداری

­­­در رابطه با این که کدام وسیله نقلیه ایمنی بیشتری دارد و به عنوان بهترین گزینه برای سفر است، نمی توان نسخه کلی داد، چرا که هر شخص باید با توجه به شرایط و مسافت سفر بهترین گزینه را انتخاب نماید؛ اما در حالت کلی سفر با تمامی وسیله های نقلیه برای خانم ها بلامانع است. در ادامه شرایط سفر با هریک از وسیله های نقلیه برای خانم های باردار را به صورت مختصر شرح خواهیم داد:

سفر با قطار:

یکی از ایمن ترین وسیله های نقلیه برای خانم ها در دوران بارداری قطار است. در این شیوه سفر، تمامی امکانات رفاهی و شرایط برای استراحت محیا است. البته توجه داشته باشید که در سه ماهه اول اگر از قطار برای سفر استفاده کنید، ممکن است به خاطر تکان های مدام دچار حالت تهوع شوید.

سفر با هواپیما:

سفر با هواپیما به دلیل کوتاه بودن زمانی که در مسیر هستید، انتخاب ایده آلی است اما لازم به ذکر است بدانید، هر شرکت هواپیمایی قوانین خاصی برای افراد در چنین موقعیتی را دارد. از این رو، توصیه می کنیم اگر قصد سفر با هواپیما( داخلی یا خارجی) را دارید، قوانین مربوط به ایرلاین مورد نظر را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: برای اقامت در مشهد کدام هتل ها را انتخاب کنیم؟

سفر با خودرو شخصی یا اتوبوس:

توصیه می شود تا جای ممکن از این دو وسیله برای سفر استفاده نشود. چرا که در آن ه شرایط مناسب برای استراحت مادران باردار فراهم نمی باشد. با این حال، چنانچه مجبور به سفر با ماشین یا اتوبوس شدید بهتر است هر چند ساعت یکبار کمی قدم بزنید؛ همچنین توجه داشته باشید پوشیدن لباس عای راحتی و به همراه داشتن غذاهای مقوی از ضرورات سفر در دوران بارداری به شمار می رود.

توصیه های ضروری پیش از سفر برای خانم های باردار:

  • بهتر است که مادران بارداری که از 36 هفتگی آن ها گذشته است به سفر نروند و برنامه خود را به بعد از زایمان موکول کنند.
  • سفر برای خانم های باردار با هر وسیله نقلیه ای بلامانع است (اتوبوس، قطار، هواپیما یا ماشین شخصی) اما بهتر است شرایط به گونه ای محیا باشد که هر یم ساعت یکبار بتوانید کمی راه بروید.
  • سفر رفتن به خانم های بارداری که شرایط بارداری زودرس دارند توصیه نمی شود؛ این افراد باید درصورت لزوم به سفر، پیش از آن با پزشک معالج خود مشورت داشته باشند.
  • اگر فرد، در سنین بالا است و یا بیماری زمینه ای خاصی دارد، بهتر است تا برنامه سفر خود را به بعد از زایمان موکول کند.
  • سعی کنید پیش از سفر در رابطه با مراکز خدمات اورژانسی که در راه استف اطلاعات کافی به دست آورید تا در صورت لزوم در اولین فرصت خود را به آن ها برسانید.

بیشتر بخوانید: ارزان‌ترین قیمت تور مشهد هتل قصر طلایی از تهران

سوالات متداول در رابطه با سفر در دوران بارداری

بهترین وسیله برای مسافرت در بارداری کدام است؟

قطار یکی از ایمن ترین وسیله های نقلیه برای سفر در دوران بارداری است. به طور کل هر وسیله نقلیه ای تمامی شرایط ایمنی در آن رعایت شود برای خانم های باردار بی خطر است. اما بیشتر متخصصان زنان، قطار را به دلیل راحت بودن شرایط بهترین وسیله می دانند. از مزیت های این شیوه سفر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-خطر کم تر؛ از لحاظ تصادفات 2-فضای مناسب و امکان راه رفتن در قطار

آیا بازرسی، گیت فرودگاه برای جنین مضر است؟

خیر، این دستگاه دارای اشعه ایکس نمی باشد، بنابراین نیازی به نگرانی در این رابطه نیست.

سفر با هواپیما تا چند ماهگی برای خانم های باردار امکان پذیر است؟

معمولا شرکت های هواپیمایی در این رابطه قوانین مخصوص به خود را دارند؛ اما به طور کلی اغلب ایرلاین ها بعد از هفته 36 ام دیگر اجازه پرواز به خانم های باردار را نمی دهند. برخی از خطوط هوایی نیز تا بعد از پایان ماه ششم به خانم های باردار اجازه ورود به هواپیما را نمی دهند. بنابراین توصیه می شود، حتما قبلا از تهیه بلیط قوانین مخصوص به هواپیمایی مورد نظر را مطالعه کنید.

بهترین وسیله برای مسافرت در بارداری

سخن آخر:

حالا که در رابطه با بهترین وسیله برای مسافرت در بارداری اطلاعات کاملی پیدا کردید، توصیه می کنیم که حتما پیش از سفر با پزشک معالج خود مشورت داشته باشید؛ چرا که این دوران از حساس ترین موقعیت ها برای خانم ها می باشد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز