خبرگزاری کار ایران

مهم ترین دلایل روشن نشدن صفحه تلویزیون چه می تواند باشد؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۱۳۹۴

یکی از موارد نگران کننده در مورد هر دستگاهی می تواند روشن نشدن آن باشد. در خانه هایی که تلویزیون وسیله ای پرکابرد است  روشن نشدن آن می تواند بسیار نگران کننده باشد. روشن نشدن تلویزیون می تواند دلایل زیادی داشته باشد. معمولا اولین ورایج ترین علت روشن نشدن تلویزیون فرسوده شدن قطعات می تواند باشد. تشخیص دادن شدت فرسوده شدن اغلب توسط تعمیرکار صورت می گیرد. در اکثر موارد با تعویض یا به روزکردن این قطعات مشکل برطرف می شود. در این مطلب  که توسط تیم تولید محتوای نمایندگی تعمیرات تلویزیون سامسونگ مشهد نوشته شده، قصد داریم به بررسی دلایل مهم  روشن نشدن تلویزیون بپردازیم.

خراب بودن مین برد  Main board   

یکی از اصلی ترین دلایلی که می تواند باعث روشن نشدن تلویزیون باشد، خراب بودن یا فرسوده شدن مین برد است. مین برد یا برد اصلی جزو اصلی ترین قطعات در اجزای هر وسیله ی الکترونیکی محسوب می شود که وظیفه ی مدیریت کردن بخش های مختلفی از جمله صدا و تصویر را بر عهده دارد. در تلویزیون های هوشمند ممکن است یکی از دلایل اختلال در مین برد ویروسی شدن آن باشد؛ پس بهتر است قبل از متصل کردن فلش مموری به تلویزیون از عدم ویروسی بودن آن مطمئن شوید.

خراب  بودن برد پاور power board

یکی دیگر از رایج ترین علت های روشن نشدن تلویزیون خرابی برد پاور است. برد پاور همانگونه که از اسمش پیداست وظیفه ی تامین انرژی دستگاه را بر عهده دارد و این قطعه سبب روشن شدن و روشن ماندن دستگاه و همچنین اجرای تصاویر می شود.در صورتی که پاور خراب شود به طور کامل تلویزیون روشن نمی شود.عمده ترین دلیلی که باعث از کار افتادن پاور می شود خراب بودن ترانزیستور است که در این صورت باید ترانزیستور عوض شود.

چگونه خرابی برد پاور را تشخیص دهیم؟

همانطور که به آن اشاره شد خرابی پاورباعث روشن نشدن تلویزیون می شود. در چنین شرایطی صدای ناشی از روشن شدن دستگاه به گوش می رسد اما تصویری در صفحه نمایان نمی شود.

عاملی که از خراب شدن پاور می تواند جلوگیری کند تقسیم مقدار استاندارد و قابل تحمل ولتاژ است. در صورتی که موردی(مانند نوسانات برق یا ولتاژ بالا) این تقسیم ولتاژ را برهم بزند، برد پاور ما آسیب می بیند و دیگر قطعات را نیز تحت تاثیر قرار میدهد. اگر برد پاورتلویزیون شما دارای چنین اشکالاتی است، میتوانید برای عیب یابی از نمایندگی تعمیرات ال جی مشهد کمک بگیرید.

مهم ترین دلایل روشن نشدن صفحه تلویزیون  چه می تواند باشد؟

خراب بودن محافظ یا پریز برق

یکی از عواملی که ممکن است باعث شود تلویزیون روشن نشود، خراب بودن محافظ یا پریز برق می تواند باشد. برای بررسی این مورد می توانید موارد ذکرشده ی زیر را انجام دهید:

  1. اگر محافظ  دارای چراغ است مطمئن شوید که چراغ های آن روشن است.
  2. اگر چراغ روشن بود، به دیگر ورودی های محافظ، دوشاخه را متصل کنید.
  3. برای چک کردن سلامت محافظ ، یک وسیله ی برقی سالم را به پریز وصل کنید.
  4. در صورتی که پریز یا محافظ مشکل داشت، از پریز یا محافظ دیگری استفاده نمایید.

خراب بودن کابل و دو شاخه برق تلویزیون

پس از بررسی سالم بودن محافظ و پریز برق باید به بررسی کابل و دوشاخه ی تلویزیون بپردازید. برای این بررسی کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

  1. تلویزیون را از برق بکشید.
  2. از سالم بودن کابل برق اطمینان حاصل کنید.
  3. اگر سیم تلویزیون سوخته یا پاره شده باشد باید آن را با کابلی جدید عوض کنید..
  4. برق تلویزیون را متصل کنید و به بررسی روشن شدن آن بپردازید.

مواردی که عمر تلویزیون شما را کم می کند

بسیاری از کاربران هنگامی که تلویزیون به مشکل می خورد و از کار می افتد، تصور می کنند ایراد از شرکت تولید کننده است که از قطعاتی نامرغوب و بی کیفیت در تولید تلویزیون استفاده کرده است، در صورتی که، تلویزیون تا زمانی که ضربه ای به آن وارد نشود و اصول نگهداری آن رعایت شود سالیان سال بدون مشکل کار می کند.

اگر بخواهیم به مهم ترین عواملی که عمر تلویزیون را کم می کند اشاره کنیم، موارد زیر مطرح می شود:

  • وارد شدن ضربه
  • اسپری کردن زیاد و مستقیم مایع تمیز کننده روی نمایشگر
  • نوسانات برق
  • روشن گذاشتن تلویزیون برای ساعات طولانی و پیاپی

دیر روشن شدن تلویزیون

بعضی مواقع ممکن است اتفاق بیوفتد که تلویزیون شما با تاخیر یا دیر روشن شود.این ایراد معمولا به خراب بودن برد تلویزیون مربوط می شود در صورتی که برد به موقع عیب یابی و تعمیر شود سال ها بدون مشکل به کار خود ادامه می دهد، اما اگر به موقع تعمیر نشود و مدت طولانی با همین برد خراب مورد استفاده قرار بگیرد باعث می شود به طور کامل برد از کار بیوفتد و هزینه ی زیادی روی دستمان بگذارد.

تعمیرات تلویزیون در پاراتک به چه صورت انجام می شود؟

مجموعه پاراتک مفتخر است با گرد هم جمع کردن ماهرترین تعمیر کاران سیستم های صوتی و تصویری  آماده ی ارائه خدمات به هم وطنان عزیز باشد. در این مجموعه تخصصی ترین موارد  توسط کارشناسان مربوطه، شناسایی و عیب یابی می شود.

تعمیر وعیب یابی تلویزیونی که روشن نمی شود

هنگامی که تلویزین روشن نمی شود، اولین گام عیب یابی دقیق و بررسی کامل مشکل است. پس از آن مراحل تعمیرات آغاز می شود. ممکن است شدت اختلال در قطعات به حدی باشد که تعمیرکار مجبور به تعویض آن شود. البته در اکثر مواقع نیاز به تعویض نیست و با تعمیر اصولی مشکل کاملا رفع می شود.

اگر به دنبال تعمیرات و نصب تلویزیون ال جی در مشهد هستید، می توانید به راحتی و سریع ترین زمان ممکن با مجموعه ی پاراتک مشکل خود را  در میان گذاشته و کارشناسان این مجموعه در صدد رفع مشکل تلویزیون شما برآیند.

پاراتک نامی آشنا در صنعت تعمیرات تلویزیون

گروه تعمیرات تخصصی پاراتک، با سابقه ای 30 ساله درزمینه تعمیرات تلویزیون وارائه خدمات پس از فروش  قصد دارد با داشتن ماهرترین متخصصین دوره دیده خدماتی نظیر تعمیرات ال ای دی و ال سی دی، نگهداری و سرویس را در کوتاه و سریع ترین زمان ارائه دهد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز