خبرگزاری کار ایران

چرا تجهیزات تخصصی برق و ضد انفجار شاپ صنعت؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۰۸۸۷

راهنمای کارشناسان 

شاپ صنعت با بکارگیری از متخصصان با تجربه می توان به شما در زمینه خرید تجهیزات تخصصی برق و ضد انفجار به شما بهترین مشاوره را ارائه دهد.

خودکفایی محصولات اقتصادی 

شاپ صنعت با قرار گیری در این شرایط اقتصادی باز هم توانسته محصولات اقتصادی را به شما عزیزان ارائه دهد و در زمینه تهیه و ساخت این تجهیزات به خودکفایی برسد.

محاسبات قیمت 

به دلیل اینکه شاپ صنعت توانسته در  زمینه تجهیزات برق و ضد انفجار به خودکفایی برسد از این رو می تواند به شما محصولات  را با قیمت بسیار کمتر ارائه کند که در مقایسه با رقیبان خود بی همتاست.

محاسبات فنی 

شاپ صنعت با بکارگیری از بهترین تیم و تجهیزات توانسته در تولید تجهیزات تخصصی برق و ضد انفجار بهترین باشد.

سینی کابل چیست؟

 سینی های کابل در واقع به عنوان جایگزینی برای سیستم های لوله کشی برق و سیم کشی باز مورد استفاده قرار می گیرند. سینی های کابل معمولا می توانند برای مدیریت هدایت کابل ها در ساخت و ساز تجاری و صنعتی هم استفاده شوند.

از جمله موارد مفید بودن سینی های کابل می توان به زمانی اشاره نمود که در سیستم سیم کشی تغییراتی قابل پیش بینی مورد نیاز باشد در این مورد شما می توانید کابل های جدید را به جای کشیدن کابل های قدیمی از طریق یک لوله جدید اجرا نمایید.

سینی های کابل قادر به پشتیبانی از چه متد هایی می باشند

  • خطوط برق ولتاژ بالا) High Voltage(
  • کابل های توزیع برق
  • سیم کشی سیستم های کنترلی حساس
  • سیم کشی تجهیزات ارتباطی و مخابراتی زب انواع سینی کابل

خوب است که بدانید سینی های کابل انواع مختلفی را دارا هستند که کاربرد های گوناگونی دارند.

  • سبدی (تهویه دار)

به این نوع سبدی یا تهویه دار نیز گفته می شود. نامگذاری این سینی کابل به این دلیل است که اجازه می دهد هوا در اطراف کابل ها در جریان باشد. از دیگر مزایای سینی کابل سبدی )تهویه دار ( می توان به این موارد اشاره نمود که در صورتی که قطرات آب از نقطه از ساختمان شما نشت پیدا کرد و به سینی وارد شد، از طریق این مجرا ها راه خروج داشته باشد، همچنین اجازه می دهد گرد و غبار از داخل سینی عبور کند. کابل هایی که کوچک می باشند می توانند از راه دریچه های تهویه هوا از داخل سینی خارج شوند.

  • سینی کابل تاسیساتی 

در هنگام ساخت ساختمان های بزرگ نیاز به سینی های بزرگ نیز می باشد که این موضوع را سینی های کابل تاسیساتی بزرگ حل نموده اند. این نوع سینی ها برای استفاده در ساختمان های بزرگی می باشد که دارای کابل های سنگین و بزرگ هستند.

در هنگامی که این کابل ها را در سینی کابل تاسیساتی می گذارید. ممکن است نیاز به این باشد که بلوک های تقویتی حجت حفظ فاصله بین هادی های موج نیاز داشته باشند، چرا که کابل ها در اثر جریان برق ممکن است پیش از حد داغ شوند، این بلوک ها می تواند از این مورد نیز جلوگیری کند.

  • کف جامد (بدون پانچ)

در این نوع از سینی ها حداکثر نگهداری از کابل ها را فراهم می کند. از این سینی کابل بیشتر برای نصب بر روی زمین استفاده می شود و بهتر است به همراه در پوش ساخته شود.

منظور از دهانه کابل چیست؟

به یک محفظه محکم و مقاوم برای استفاده نمودن در کابل ها، یک کانال کابل یا دهانه کابل گفته می شود.

  • نردبانی 

نوع ن ردبانی  دارای کابل های پشتیبان شده می باشد که در آن میله ای عبور کرده است. نوع نربدبانی  مدل های متفاوت دارند که به نرده های نردبان مشابه است، این نرده ها در فاصله های منظم نیز قرار دارند که ردیف آن ها از 100 میلیمتر  تا 300 میلیمتر  نیز متفاوت است.

سینی های کابل از دیدگاه مقررات  NEC

اگر بخواهیم سینی کابل را از دیدگاه و طبق استاندارد ها و مقررات  NEC مورد بررسی قرار دهیم می توانیم اینگونه بیان کنیم که یک سیستم سینی کابل یک واحد و یا مجموعه ای از واحد ها یا بخش ها و اتصالات مربوط به هم می باشد که دارای یک سیستم ساختاری سخت می باشد. که می تواند برای بستن و نگهداری ایمن کابل ها و مسیر های هدایت کابل مورد استفاده صورت بگیرد.

امروزه با توجه به پیشرفت ساخت و ساز های ساختمانی استفاده از سینی های کابل بخش ضروری از ساخت و ساز صنعتی و را بر عهده گرفته است؛ چرا که می توانند با ارائه راه حل های سریع ، اقتصادی و قابل انعطاف مسائل پیش آمده را حل کرد.

  Gland گلند

گلند کابل یک نوع اتصال است که با استفاده از آن می توانیم یک پوشش روی کابل در محل اتصال کابل ها و جعبه ایجاد نماییم. از این پوشش جهت ایجاد ایمنی روی کابل و محفظه استفاده می شود. همچنین می تواند از کابل ها در برابر رطوبت، بار های وارده ،شعله آتش، گرما، خوردگی و آسیب های جانبی که به کابل وارد می شود محافظت می نماید.

گلند ها بسته به کاربردی که دارند دارای انواع مختلفی از لحاظ جنس، ساختار، شکل و مواد نیز می باشند، با شاپ صنعت همراه باشید تا در ادامه به شرح انواع گلند می پردازیم.

انواع گلند از لحاظ جنس

  • گلند پلاستیکی 

انواع  زیادی از کابل ها قابلیت استفاده از گلند پلاستیکی را دارا هستند. گلند پلاستیکی در مواجه با  خورنده هایی مانند گریس، آب نمک و اسید های ضعیف مقاومت دارد. به همین دلیل اگر کابل ها در مجاورت این خورنده ها قرار دارند توصیه می کنیم، از گلند های پلاستیکی  استفاده نمایید.

لازم به ذکر است که گلند های پلاستیکی معمولا در برابر گرما مقاومت خوبی را دارا نمی باشند. به همین دلیل توصیه می کنیم از آن ها در برابر مواد قابل اشتعال و آتش قرار نگیرد. مزیت استفاده از گلند های پلاستیکی نسبت به گلند های فلزی مقرون به صرفه بودن آن است .

چرا تجهیزات تخصصی برق و ضد انفجار شاپ صنعت؟

 

  • گلند کابل فلزی

گلند های کابل فلزی از جنس برنج، آلومینیوم و .... استیل هستند که معمولا دارای درجه حفاظتی 54IP و 68IP می باشند. این نوع گلند ها خاصیت ضد خوردگی دارند و در مواجه با موادی مانند الکل، بنزین، اسید های ضعیف و آب نمک دارای مقاومت بالایی هستند.

از آنجایی که این نوع گلند ها مقاومت بالایی در برابر دما و فشار و ضربه دارند به صورت گسترده در صنایع های مختلف استفاده می شود.

چرا تجهیزات تخصصی برق و ضد انفجار شاپ صنعت؟

  •  گلند برنجی با روکش نیکل یا گلند فلزی روکش دار

این نوع از گلند ها دارای جنس برنج می باشد که  پوشش آن از نیکل روی جنس برنجی قرار می گیرد. از این گلند به طور گسترده در ماشین آلات، نیروی دریایی و کارخانجات  استفاده می شود. این گلند ها می توانند در دمای بالا و فشار ضربه  مقاومت مناسبی داشته و می توانند در بازه ی دمایی 40 تا 120 درجه سانتی گراد مورد استفاده قرار گیرد. 

  • Aluminum Gland (گلند آلومینیومی)

این گلند ها می توان در محیط های داخلی و خارجی مورد استفاده قرارداد. همچنین درجه حفاظت این گلند پایین تر از گلند های برنجی و استیل می باشد. و بیشتر برای استفاده از لوله فلکسیبل استفاده می گردد.

  • گلند استیل

گلند های استنلس استیل  مقاومت بسیار بالایی دارد. مزیت این گلند بسیار مقاوم در برابر اسید ها- آب نمک- رطوبت – ضربه و .... می باشد. کیفیت این محصول بالا و به طبع قیمت آن هم نسبت به سایر گلند بالاتر است.

شاپ صنعت 

همانگونه که متوجه شدید این تجهیزات مورد استفاده در صنعت کشور  می باشد که استفاده از آن ها به نوعی ضروری می باشد. شما می توانید این محصولات را از سایت شاپ صنعت با بهترین کیفیت تهیه کنید .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز