خبرگزاری کار ایران

چه زمانی بهتر است به یک دکتر عمومی و متخصص ریه مراجعه کنیم؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۹۶۸۲

رفتن به دکتر برای درمان بیماری های روحی و جسمی لازم و ضروری است و تقریبا هر شخصی در طول زندگی خود بارها به پزشک مراجعه خواهد کرد. پزشکان در حیطه های مختلفی کار می کنند که هر کدام می توانند بیماران زیادی را با توجه به تخصص خود درمان کنند.

دکتر عمومی اولین شخصی است که می توان برای تشخیص نوع بیماری به آن مراجعه کرد زیرا حیطه سواد این عزیزان گسترده است و می توانند با تشخیص بیماری، درمان را آغاز کنند. در این مقاله اطلاعاتی را در خصوص زمان مراجعه به دکتر عمومی مطرح کرده ایم که مطالعه آن، شما را با پزشکان عمومی بیشتر آشنا خواهد کرد.

دکتر عمومی به چه کسی گفته می شود؟

بر سر در بسیاری از مطب ها، عبارت دکتر عمومی دیده می شود که شلوغی مطب این پزشکان نشان می دهد، نیاز به آن ها در سطح جامعه به وفور دیده می شود. پزشکان عمومی با 7 سال تحصیل در دانشگاه های پزشکی، دیدی جامع نسبت به بیماری با زمینه های مختلف پیدا می کنند.

در زمینه هایی چون بهداشت فردی، بهداشت کودکان، درمان بیماری ها در اثر مصرف داروها و ... فعالیت دارند. البته برخی از این پزشکان با گذراندن دوره های مختلف می توانند در زمینه های درمانی دیگری نیز فعالیت کنند.

لازم به ذکر است، با مراجعه مداوم به پزشک عمومی می توان ارتباط موثری را به دست آورد و نسبت به سلامت خود کاملا آگاه بود. در ایام کرونایی مراجعه به دکتر عمومی به صورت انلاین بهتر است زیرا شما را از خطر قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا حفظ می کند، با مراجعه به سایت پذیرش 24 می توانید دسترسی راحتی به پزشکان با تجربه داشته باشید.

آشنایی با پزشکان متخصص ریه

پزشکان متخصص ریه و دستگاه تنفسی به دلیل حساسیت بسیار بالایی که در کار آن ها وجود دارد از ابزار ها و تکنیک های خاصی استفاده می کنند تا بتوانند تشخیص و درمان درستی را داشته باشند. از این رو از مهم ترین ابزار هایی که پزشکان متخصص ریه و دستگاه تنفسی از آن استفاده می کنند می توان به توراسنتز، پلوروسکوپی، آزمایش ورزش قلبی-ریوی، برونکوسکوپی و... نام برد.

تاثیر برجسته دکتر عمومی در سلامت افراد 

باور اشتباهی که در خصوص پزشکان عمومی در جامعه رایج است، این می باشد که پزشک عمومی از علم و دانش کمتری نسبت به پزشک متخصص برخوردار است که با قاطعیت این باور را باید رد کرد.

مقایسه کردن پزشک متخصص و دکتر عمومی امری اشتباه است زیرا متخصص در یک زمینه خاص تخصص دارد، در حالیکه دکتر عمومی یک نگاه کلی نسبت به تمام بیماری ها دارد و همین امر سبب می شود که در ابتدا مراجعه به دکتر عمومی راه درمان را ساده تر کند.

 دکتر عمومی مناسب ترین پزشک برای درمان بیماری های غیر اورژانسی و یا چکاپ های ماهانه و سالیانه برای آگاهی از سلامت جسم می باشد که با تشخیص های خود، در صورت نیاز می تواند شما را به یک متخصص با زمینه شغلی مرتبط ارجاع دهد.

اگر به دنبال آن هستید که همواره یک برنامه خود مراقبتی منظم داشته باشید، دکتر عمومی گزینه مناسبی است تا بتوانید سلامت و مراقبت های بهداشتی و درمانی خود را به خوبی مدیریت کنید.

زمینه های فعالیت دکتر عمومی

فعالیت ها و روش های درمانی دکتر عمومی را نمی توان به یک چارچوب خاص محدود کرد، اما به طور کلی می توان موارد زیر را به عنوان فعالیت ها و زمینه کاری دکتر عمومی معرفی کرد.

  • با بررسی و انجام معاینات می تواند زمینه و نوع بیماری را تشخیص دهد.
  • در صورت نیاز برای بررسی بیشتر می تواند بیمار را به یک متخصص ارجاع دهد. این مورد نشان می دهد که مراجعه به دکتر عمومی می تواند شما را سریع تر به پزشک متخصص برساند.
  • پانسمان و مراقبت از زخم ها توسط دکتر عمومی قابل انجام است تا از عفونت های شدید جلوگیری به عمل آورد.
  • مشاوره تنظیم خانواده راهی برای بهبود زندگی است که دانش دکتر عمومی در این زمینه کمک کننده خواهد بود.
  • تجویز دارو، انجام آزمایشات و ... برای تشخیص بیماری در حیطه کاری دکتر عمومی قرار دارد.
  • انجام واکسیناسیون نیز توسط پزشک عمومی قابل انجام است.

 

در زمان مراجعه به پزشک عمومی موارد زیر را به یاد داشته باشید.

هر پزشکی وظیفه دارد که برای بیمار و مراجعه کننده خود زمان و وقت کافی بگذارد، اما خود بیمار ممکن است به دلایل متعددی سوالات خود را فراموش کند که توصیه ما این است، در زمان مراجعه به دکتر عمومی موارد زیر را انجام دهید تا بتوانید از مدت زمانی که در اختیار دارید، نهایت استفاده را ببرید.

  1. سوالاتی که در نظر گرفته اید از پزشک خود بپرسید، در یک کاغذ بنویسید و همراه خود داشته باشید.
  2. مدارک قبلی خود مانند آزمایشات، سونوگرافی، سی تی اسکن و ... را در صورت نیاز به پزشک ارائه دهید.
  3. در زمان مقرر شده و حتی زودتر در مطب حاضر شوید، تا به خاطر مواردی چون ترافیک، زمان ویزیت خود را از دست ندهید. البته در ویزیت آنلاین دکتر عمومی پذیرش 24 با چنین مشکلی رو به رو نیستید و در هر لحظه از زمان و مکان می توانید توسط دکتر عمومی ویزیت شوید.
  4. علائم و حالت های جدید خود را به پزشک گزارش دهید یا به طور کلی حال الان خود را با مرحله قبلی مراجعه به پزشک، مقایسه کرده و تغییرات را بازگو کنید.
  5. دوز مصرفی داروهای خود را به یاد داشته باشید زیرا پزشک ممکن است، دوز دارو را نسبت به قبل تغییر دهد.

بهترین زمان برای مراجعه به دکتر عمومی

دکتر عمومی می تواند جنبه های مختلف سلامت بدن و بیماری ها را چک کند، به همین دلیل در صورت بروز مراحل اولیه بیماری مراجعه به دکتر عمومی کمک کننده است و می تواند با تشخیص بیماری در صورت نیاز شما را به پزشک متخصص ارجاع دهد.

به طور کلی برای درمان بیماری هایی که اورژانسی نیستند، مراجعه به دکتر عمومی در اولویت قرار دارد. با مراجعه به سایت پذیرش 24، با لیستی از پزشکان عمومی با تجربه رو به رو خواهید شد که در صورت نیاز می توانید، به صورت حضوری و آنلاین ویزیت شوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز