خبرگزاری کار ایران

خرید بهترین تجهیزات دندانپزشکی به صورت آنلاین

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۸۶۷۱

استفاده از بهترین وسایل ممکن همیشه باید در اولویت برای دندانپرشک قرار داشته باشد.

چرا که این کار باعث میشود تا نتیجه نهایی بسیار بهتر از حالت معمولی و استفاده از وسایل معمولی باشد.

بنا بر این زمانی که بیمار از نتیجه کار راضی باشد، این حس به دندانپزشک داده میشود که کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام داده است و هیچ جای نگرانی در پایان کار وجود نخواهد داشت.

اما تمام گفته‌ها به دو بخش بستگی دارد.

استفاده از تجهیزات و مواد با کیفیت و مهارت دندانپزشک. استفاده از تجهیزات و مواد باکیفیت به عهده دندانپزشک است.

 او است که با استفاده از مشاهده و بررسی دهان و دندان بیمار نوع درمان را مشخص و وسایلی که باید استفاده شود را تایین می‌کند.

همین طور بین وسایل نیز کیفیت و ساختارهای متفاوتی وجود دارد که ممکن است برای استفاده هر بیمار نیاز باشد از نوع متفاوت آن که متناسب با دندان‌های بیمار است انتخاب گردد.

در هر صورت این نکته در ذهن دندانپزشک قرار دارد که با استفاده از تجهیزات دندانپزشکی و مواد دندانپزشکی با کیفیت، در نتیجه پایانی بسیار تاثیر داشته  و مهم است که به درستی و با انتخاب درست از آن‌ها استفاده کند.

نکته بعدی که مهم است مهارت دندانپزشک است. این مهارت به بخش‌های قبل از درمان، هنگام درمان و بعد از درمان تقسیم می‌شود که هر کدام باید به درستی انجام شود تا بتوان در انتها بهترین نتیجه را شاهد بود. از فعالیت‌هایی که قبل از شروع درمان باید توسط دندانپزشک انجام شود تشخیص درست نوع بیماری و همین طور راه درمان‌ آن است. برای این کار نیاز است تا دندانپزشک از بهترین تجهیزات برای تشخیص این کار بهره گیرد.

تشخیص راه غلط درمان برای بیمار باعث میشود که کار انجام شده بی فایده باشد و در انتها نیز دوباره نیاز است که درمان دیگری بر روی بیمار انجام شود. این کار برای بیمار خسته کننده و برای دندانپزشک نشانه ضعف است. برای همین مهم است که در مرحله اول بهترین انتخاب‌های ممکن انجام شود تا نتیجه هیچ مشکلی نه برای بیمار و نه برای دندانپزشک بوجود نیاورد.

در مرحله بعدی که هنگام درمان است نکات دیگری وجود دارد. این قسمت است که مواد و تجهیزات دندانپزشکی کار اصلی خود را شروع می‌کنند و به دندانپزشک این کمک را می‌کنند تا بتواند با آن‌ها بیمار را به بهترین شکل ممکن درمان کند و هیچ اثری از بیماری و مشکلی که از قبل در دهان و دندان وجود داشت وجود نداشته باشد. این مهم است که دندانپزشک از مواد درست و با کیفیت استفاده کند و همین طور مواد مختلفی داشته باشد.

 دهان و دندان‌های هر فرد منحصر به فرد است و نیاز است که برای هر کدام اقدام متفاوت تری انجام بگیرد. ممکن است که لثه یک بیمار بسیار حساس تر باشد و نیاز باشد که دوزهای بیشتری از داروی بی حسی به بیمار زده شود تا بیمار بتواند در لحظه درمان درد را تحمل کند و مزاحم کار دندانپزشک نشود.

همین طور این مهم است که هیچ کدام از مواد استفاده شده اثر منفی بر روی بیمار نداشته باشد و برای همین، دندانپزشک باید از تمام عوارض جانبی این مواد نیز آگاه باشد تا بداند بهترین انتخاب برای بیمار کدام یک است.

مرحله آخر که بعد از درمان شروع می‌شود نیز برای نگهداری مهم است. بیمار نیاز دارد تا در این مرحله از کارهایی که باید رعایت کند تا درمان به بهترین شکل ممکن پیش برود آگاه شود. همین طور در بعضی موارد نیاز است که بیمار یک سری از مواد و وسایل را استفاده کند تا مراحل درمان به شکل طبیعی و خارج از اتاق درمان انجام شود. در این قسمت نیز مهم است که تمام وسایل توصیه شده از طرف دندانپزشک بهترین از نوع خود هستند.

تجهیزات و مواد دندانپزشکی

در بالا کارهایی که دندانپزشک در طول یک درمان انجام داد گفته شد. حال مهم است تا با وسایلی که در زمان درمان استفاده می‌شود بیشتر آشنایی داشت تا بتوان مطمئن بود که آگاهی نسبی برای این وسایل وجود دارد. این وسایل به دو دسته تجهیزات و مواد دندانپزشکی تقسیم می‌شود.

تجهیزات دندانپزشکی

تجهیزات دندانپزشکی به وسایلی از دندانپزشکی گفته می‌شود که با دهان و دندان بیمار استفاده مسقیم ندارند و همین طور غیر مصرفی هستند. این دسته از محصولات دندانپزشکی صرفا برای راحت تر بودن پزشک و بیمار در راستای تشخیص و درمان بهتر و نهایتا آرامش و آسایش بیشتر هر دو روز به روز پیشرفته تر شده و از امکانات و دسترسی های بیشتری برخوردار میشوند.

یونیت دندانپزشکی: صندلی ثابتی که بیمار بر روی آن جهت درمان مستقر میشود یونیت دندانپزشکی نام دارد. به کمک این صندلی است که دندانپزشک کار خود را به راحتی انجام می‌دهد زیرا امکان دسترسی به کل دهان را از زوایای مختلف به او می‌دهد.

دستگاه اتوکلاو: اتوکلاو دستگاهی است که به کمک آن تجهیزات و وسایل دندانپزشکی را استریل می‌کنند و بدون هیچ میکروب و آلودگی تحویل می‌دهد.

تابوره: صندلی‌های چرخدار گردی است که دندانپزشک بر روی آن می‌نشیند و قابل چرخش نیز می‌باشد.

دستگاه رادیوگرافی: دستگاه مخصوصی است که به وسیله آن از دندان‌ها عکس رادیولوژی گرفته می‌شود و این عکس به دندانپزشک برای پیدا کردن مشکل بیشتر کمک می‌کند.

اندوموتور: دستگاهی با قابلیت نصب فایل‌های اندو برو روی آن.

فرز انگل: وسیله ای که برای انجام برش‌های دندانپزشکی به دندانپزشک کمک می‌کند.

هندپیس: قابل استفاده برای نشانه گذاری و برش‌های دندانی در هنگام عملیات‌های دندانپزشکی.

آیینه دندانپزشکی: آیینه دندانپزشکی این امکان را به دندانپزشک می‌دهد که به وسیله بازتاب داخل آن قسمت‌هایی از دهان را که به راحتی قابل مشاهده نیست را مشاهده کند.

از دیگر تجهیزات دندانپزشکی میتوان به اقلامی همچون: دستگاه آر وی جی (RVG) ، دوربین داخل دهانی، دستگاه لایت کیور، دستگاه روتاری، دستگاه جرمگیری، دستگاه آبچولاتور، دستگاه اپکس فایندر و..... اشاره کرد.

مواد دندانپزشکی

مواد دندانپزشکی مواد مصرفی هستند که به طور مستقیم بر روی دندان و درمان بیمار تاثیر دارند و به همین دلیل نیز استفاده می‌شود.

تمپ و باند: برای عملیات‌های ترمیم عاج و سمان کردن از تمپ و باند استفاده می‌شود.

باندینگ: از باندینگ برای رزین کردن دندان‌ها استفاده می‌کنند.

وارنیش: یکی از موادی که برای جلوگیری از پوسیدگی دندان از آن استفاده می‌شود وارنیش است.

داروهای بی حسی: از داروهای بی حسی استفاده شود تا بتوان درد بیمار را کاهش داد تا بتوان در طی درمان به صورت ثابت و بدون اذیت شدن باشد.

از جمله مواد دندانپزشکی میتوان: انواع کامپوزیت، مواد قالبگیری، خمیرهای جرمگیری، خمیرهای پانسمان، گوتا پرکا، کن کاغذی، انواع سمان و چسب، اشکال مختلف گلاس، سیلر دندانپزشکی، سمانهای رزینی، و... را نام برد.

تجیهزات دندانپزشکی بازرگانی ایده

برای داشتن بهترین، با کیفیت ترین و همین طور ارزان ترین و خرید تجهیزات دندانپزشکی بازرگانی ایده نماینده انحصاری برندdefend  چین می‌توانید آن‌ها را از فروشگاه ما سفارش دهید. با این کار به راحتی محصولات مورد نیاز شما به دستتان خواهد رسید. بعد از استفاده از آن‌ها تفاوت را به سرعت حس می‌کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز