خبرگزاری کار ایران

گیربکس آویز بهترین گیربکس صنعتی در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۷۸۵

یکی از بهترین گیربکس های صنعتی که شاید اسمش خیلی کم شنیده شده گیربکس آویز است که این گیربکس به دلیل کاربرد ها و امکانات عالی که در این گیربکس هست باعت محبوبیت این گیربکس صنعتی شده است. در ادامه قرار هست به صورت کامل درباره گیربکس ها ، معرفی گیربکس آویز، مزایا و معایب این گیربکس، کاربرد های آن و خرید این محصول در ادامه صحبت میکنیم.

گیربکس چیست و چه کاربردی دارد؟

 قبل از اینکه بخوایم درباره گیربکس های آویز صحبت کنیم بهتره  با گیربکس ها آشنا بشویم و اصلا بدونیم کاربرد آنها چیست و چه جاهایی از این گیربکس استفاده می شود. گیربکس ها تجهیزاتی بسیار کاربردی هستند که در صنعت های مختلفی استفاده می شود. وجود گیربکس این اجازه می دهد که بدون بالا بردن بیش از حد دو موتور آن را در حالت دلخواه و مورد نیاز کنترل نماید. جالب است بدانید کلمه گیربکس در لغت نامه فارسی به معنی جعبه دنده هست ولی بیشتر ما جعبه دنده را با نام گیربکس می شناسیم

وظیفه اصلی گیربکس ایجاد تغییر در سرعت دوران و گشتاور مورد نیاز جهت استفاده در بخش های مختلف صنعتی است. گیربکس ها در اصل به دو دسته تولید میشوند:

  1. گیربکس های کاهنده : این گیربکس ها بین محرک و متحرک قرار می گیرد و دور مورد نیاز را تامین می کند که البته این نوع گیربکس ها در مدل های مختلفی ساخته می شود و بیشتر گیربکس ها در این دسته هستند
  2. گیربکس های افزاینده : این گیربکس ها در برخی از صنایع تولیدی انرژی مثل توربین های بادی و همچنین در صنایع پالایشگاهی نیاز به تغییرات سرعت و گشتاور جهت رسیدن سرعت بیشتر با گشتاور کمتر استفاده می سشود

گیربکس ها در صنعت های مختلف کاربرد های فراورانی دارد که در ادامه به برخی از آن ها اشاره میکنیم

  • صنایع سیمان
  • صنایع پتروشیمی
  • صنایع فولاد
  • صنایع مس
  • صنایع نئوپان سازی
  • انواع آسیاب های موجود در معادن  روی و مس
  • و...

تا اینجا با گیربکس ها و کاربردهایی که دارن آشنا شدیم در ادامه قرار هست به قسمت اصلی مطلب درباره گیربکس آویز صحبت کنیم

گیربکس آویز بهترین گیربکس صنعتی در ایران

شاید تا حالا اسم گیربکس آویز برای خیلی ها شناخته نشده باشد  ولی بیشتر صنعتگران و کسایی که تو حوزه تجهیزات صنعتی تخصص دارند با این گیربکس خیلی خوب آشنا هستند گیربکس آویز به دلیل کاربرد های خوبی  و برند عالی که دارد باعث عنلکرد خیلی خوب این محصول صنعتی شده است. بذارید یکم کامل تر درباره برند این گیربکس آویز صحبت کنیم.

شرکت sew شرکت مهندسی آلمانی است،که در سال ۱۹۳۱ تأسیس شد. این کارخانه  یکی از برترین و بهترین تولید کنندگان انواع گیربکس ، الکتروگیربکس و الکتروموتور می باشد . محصولات این شرکت به دسته های اصلی گیربکس هلیکال ، گیربکس خورشیدی ، گیربکس دورمتغیر تقسیم میشود . این  شرکت در طی 85 سال بعد از آن همواره بهترین موتورگیربکس ها را به خریداران خود ارایه نموده است.

تعهد شرکت SEW درخصوص خلاقیت و نوآوری موجب طراحی و تولید محصولاتی مانند : اولین موتورگیربکس سرعت متغیر ، درایوهای الکترونیکی پیشرفته و اولین موتور با روتور مسی شده است و این موارد تنها بخشی از تلاش های موفق این شرکت برای کنترل غیرمتمرکز می باشد. در حال حاضر بیش از 17.000 کارمند در سراسر جهان دارد. این کمپانی با فروش سالیانه بالغ بر 2.8 میلیارد دلار یکی از بهترین ها در زمینه ساخت و تولید های صنعتی می باشد. 

این شرکت بزرگ  و موفق پس چندین سال تلاش حالا جز بهترین ها در زمینه خود می باشد. دیلیل اصلی محبوبیت این گیربکس های آویز به دلیل برند عالی و دوم کیفیت و کاربرد این محصول باعث شده که حالا جز بهترین گیربکس های صنعتی شناخته بشود.

تا الان درباره برند این محصول صحبت کردیم در ادامه  قرار هست اطلاعات بیشتری درباره گیربکس آویز صحبت بکنیم.

گیربکس های آویز نام دیگری هم دارد که نام دیگر این نوع گیربکس ( شافت موازی ) است. دلیل گذاشتن این اسم به دلیل قرار گیری شافت ها به صورت موازی است، که برای همین این اسم رو به عنوان اسم دوم روی گیربکس های آویز نام گذاری کردند. گیربکس آویز یا یا شافت موازی همانند یه نوع گیربکس صنعتی به نام گیربکس هیکال از تعدادی دنده مورب شکل تشکیل‌ شده است. اما تنها  تفاوتی که  بین این دو گیربکس دیده می شود  محورهای انتقال قدرت امکان انتقال گشتاور بالارو فراهم می‌سازد، همچنین ساختار مورب شکل چرخ‌دنده‌ها سبب می‌شود تا تعداد دنده‌های درگیر در یکدیگر نسبت به چرخ‌دنده ساده افزایش یابد همین امر موجب افزایش راندمان گیربکس آویز( گیربکس شافت موازی ) می‌شود.

مزایا گیربکس آویز

گیربکس آویز در کنار برند عالی و کیفیت خوبی که دارد مزایای قابل توجهی هم دارد که در ادامه به آن میپردازیم.

به صورت کلی می‌توان مزایای استفاده از گیربکس آویز SEW یا شافت موازی را موارد زیر دانست که:

  • کیفیت بالا
  • طراحی یکپارچه‌ی پوسته
  • راندمان مناسب
  • کم حجم با امکان نصب و نگهداری بسیار راحت

غیر از مواردی که در بالا مطرح شد، گیربکس آویز یا شافت موازی به دلیل ساختار خوب و خاصی که دارد از مزایا زیادی مانند قابلیت نصب در جهات مختلف، کیفیت عالی و… این گیربکس برخوردار است.

معایب گیربکس آویز

از سوی دیگر در کنار مزایای این محصول بد نیست به معایبی که دارد، نیز اشاره شود تا بتوان خرید گیربکس بهتر و دقیق‌تری را داشت.

  • این نوع از گیربکس نیازمند سرویس و نگهداری به صورت دوره‌ای و مستمر است.
  • این نوع از گیربکس آویز ممکن است مشکلات و یا اختلالات در عملکرد داشته باشد که تعمیرات آن بسیار تخصصی باشد.
  • استفاده از گیربکس آویز نیازمند و دارای محاسبات پیچیده است که کوچکترین خطا به خرابی های بزرگی منجر می شود.

خرید گیربکس آویز در سایت زیرو صنعت

به منظور دریافت مشاوره، آگاهی از لیست قیمت و سفارش محصولات گیربکس آویزsew  با مشاورین و کارشناسان گروه صنعتی زیرو صنعت تماس حاصل فرمایید.

منبع: https://zerosanat.ir

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز