خبرگزاری کار ایران

زندگی در تهران یا استانبول؟

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۴۷۴

در سالهای اخیر شاهد مهاجرت بسیاری از ایرانیان به کشور ترکیه و به ویژه شهر استانبول هستیم. در این میان انتخاب برای بسیاری از هموطنانمان دشوار شده که تهران را برای زندگی انتخاب کنند یا استانبول را. آمار فروش منازل به ایرانیان در ترکیه حاکی از آن است که ایرانی ها همواره در صدد خرید خانه در شهر استانبول بوده و هستند از این روی در ادامه مقایسه ای خواهیم داشت بین این دو شهر تا دید بهتری در این رابطه داشته باشیم.

محله های معروف

اتفاق متداولی که برای ایرانی ها در رابطه با سفر به استانبول رخ می دهد این است که در طی سفرهای توریستی به مناطق خوب شهر و چه بسا در معروفترین محله های استانبول اقامت می کنند و دید بسیار خوبی از شهر پیدا می کنند و آن محله ها را با محله های متوسط تهران مقایسه می نمایند. بنابراین در قدم اول مطمدن شوید که اگر قصد مقایسه دارید مناطق و موارد همسان را باهم مقایسه کنید تا نتیجه درست تر باشد.

نقشه ها

توجه داشته باشید موردی مثل بالا شهر و پایین شهر درباره شهر استانبول صادق نیست. برای متوجه شدن این موضوع ابتدا یک نقشه استانبول و یک نقشه تهران پیش رو قرار بدهید و موقعیت مناطق خوب آن ها را باهم مقایسه کند. متوجه خواهید شد که همه مناطق خوب استانبول لزوما در شمال شهر قرار ندارند و چه بسا بسیاری از مناطق آن در اطراف تنگه بسفر هستند و موقعیت جغرافیایی در آنها مطرح نیست.

مراکز خرید

از مهمترین نکاتی که سبب برتری شهر استانبول به نسبت تهران می شود فراوانی مراکز خرید ارزان استانبول است. ابتدا توجه داشته باشید که در تهران نیز مراکز خرید بسیاری وجود دارد و نباید ارزان ترین مراکز خرید استانبول را با گرانترین مراکز خرید تهران مقایسه کنید. برای مثال اگر بازارهای جمهوری تهران را با فروشگاه های خیابان استقلال مقایسه کنید کار درستی است  و نباید پاساژ جواهر استانبول را با مراکز خرید فرشته تهران مقایسه کرد. در هرصورت توجه داشته باشید که ترکیه یکی از برترین قطب های تولیدکننده پارچه در دنیاست و در این موضوع شکی نیست. اما سوال اینجاست که وجود مراکز خرید ارزان در صورت زندگی در یک شهر چقدر برای شما اهمیت دارد؟

 

زندگی در تهران یا استانبول؟

سطح درآمد در تهران و ترکیه

شاید به اشتباه بسیاری از ایرانیان، استانبول را مدینه فاضله برای زندگی بدانند اما واقعیت این است که مردم استانبول هم علاقه زیادی به مهاجرت دارند و دلیل اصلی آنها نیز کمبود شغل در این شهر است. پس اگر قصد مهاجرت به استانبول را دارید از یاد نبرید که درست است که میزانتورم در ایران سرسام آور بوده و با همان هزینه ای که در تهران برای خرید مایحتاج زندگی پرداخت می کنیم در استانبول قدرت خرید بیشتری داریم اما یافتن کار و کسب درآمد مانعی است که بر سر راه ساکنان فعلی استانبول نیز هست و چه بسا با مهاجرت نتوانید کار مناسب پیدا کرده و هزینه های زیادی را متقبل شوید. به کسانی مهاجرت به استانبول را تصیه می کنیم که یا سرمایه زیادی دارند یا علاوه بر تسلط کامل به زبان ترکی استانبولی، فردی بسیار خبره در کار خود هستند و مطمئن می باشند که در ترکیه می توانند کار خوبی پیدا کنند. اگر شک دارید توصیه می کنیم به صورت تستی مهاجرت را امتحان کرده و همه دارایی خود را نفروشید یا راه بازگشت داشته باشید.

خرید خانه در تهران و استانبول

خرید ملک در هردوی این شهرها کار دشواری است و در مقایسه منصفانه شاید خرید خانه در استانبول ارزان تر از تهران باشد همین موضوع باعث شده که ایرانیان به سمت خرید ملک در استانبول بروند تا علاوه بر خرید ملک بتوانند اقامت ترکیه را کسب کنند. بله ترکیه با خرید ملک به افراد خارجی اقامت می دهد که قبلا این کار را با اجاره نیز انجام میداد که دیگر چنین نیست. اما به یاد داشته باشید صرف داشتن خانه در استانبول به معنای زندگی بهتر نیست و شما باز هم باید درآمد مناسبی داشته باشید تا زندگی آزادانه تری را تجربه کنید.

زندگی در تهران یا استانبول؟

مساحت شهر و کشورها

شهر استانبول نسبت به تهران بزرگتر است. مساحت شهر تهران به طور تخمینی 707 کیلومتر مربع است در حالی که مساحت استانبول حدود 5343 کیلومتر مربع می‌باشد. این یعنی مساحت و بزرگی شهر استانبول حدود 7 برابر تهران است.  به یاد داشته باشید که برای مقایسه مساحت و جمعیت متراکم در هر کیلومتر مربع شهرها نیز مهم است. با این توضیحات شما چه شهری را برای زندگی همیشگی انتخاب می کنید؟ تهران یا استانبول؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز